Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nesprávné nabíjení baterie, problém?

Od: samurraj® odpovědí: 10 změna:

Dobrý den,

manželka má nově Škoda Citigo. Nyní před zimou vždy u svého auta oživuji baterii a stejně tak jsem udělal i u jejího auta. Po nabití (chytrou nabíječkou CTEK) si manželka stěžovala, že prý auto ukazuje nesmyslné údaje dojezdu. Může to být způsobeno nesprávným nabíjením? Na netu jsem vyčetl, že auta se systémem START-STOP se mají prý nabíjet jinak než obvykle.

V tom Citigu je na - pólu klasické očko, které jde normálně sundat (tam, jsem napřímo připojil mínusovou svorku nabíječky. Na + pölu to ovšem normálně sundat nejde, tak je připojeno vícero kabelů, tak jsem to napojil prostě na to očko.

Nevím, jsetli jsem tím něco nepodělal. Při nabíjení nabíječka jakoby cvakala v pravidelném cyklu, ale baterie se nabila (alespoň nabíječka ukazovala plno).

Chápu, měl jsem se asi podívat do servisní knížky, ale tam toho moc není, jak jsem koukal. Tak kdyby jste někdo měl nějaké postřehy, budu rád.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

makk

2x

Nabíječka se u nových aut má zapojit až za tu "kostku", bývá to tam i nakteslené. Takhle jste baterku dobil, ale auto o tom neví.

 

seraphico*

2x
Připojuji výcuc z manuálu.

Sakra, tak toto jsem nečetl… hmm tak to bude možná ten problém. Dekuji za informaci

 


0x

Nepochopil jsem, zda jsi baterii pri nabijeni odpojil, kazdopadne, kdyz pujdes od baterie po minusovem kabelu, narazis na snimac proudu. Vetsinou je ihned u polu. Pokud jsi napojil nabijecku az za nej, tedy tesne k polu baterie, pak managemet vozidla nevi, v jakem stavu nabyti baterie je.

Proto, kdyz pujdes po tom minusovem kabel dal, tak naleznes obvykle modre oznaceny bod spojeny s kostrou vozidla, kde se ma minus nabijecky spravne napojit.

Budes asi muset do servisu na reset.


Odpojil jsem jenom minus dvorku. Ta plusová totiž nesla páč je k ní přidělán celý štus kabelů bůhví od čeho
A proč odpojovat baterku? U moderního auta plného elektroniky se to moc nedoporučuje. A pro nabití řízenou nabíječkou to ani není potřeba.

 

runner*

0x

Škoda O3, nabíječka také CTEK. Baterii jsem dříve odpojoval, teď už ne. Plus od nabíječky připjuji na baterii, mínus na kostřicí bod v autě. Nikdy žádný problém nebyl. To co jste četl o START/STOP platí o dobíjení baterie za jízdy, ne o dobíjení nabíječkou.

 


0x

Baterku neodpojuj od palubní sítě, když máš chytrou nabíječku. Použij kostřící bod na mínus černou svorku a červenou svorku klidně dej na pojistkový blok červených vodičů nad baterkou.

 

vlsta2*

0x

Palubní počítač se strovná, dejte tomu čas, popř. natankujte. Odpojení baterie se zřejmě vynulovali dojezd a spotřebu a počítač musí znovu načíst

 


0x

Odpojením baterie se smazala pamět palubáku, na Fabii mi po odpojení baterie klesl dojezd o 200km. Po pár minutách jízdy se to postupně srovnalo.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]