Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jemné prolínání oleje

Od: slavo® odpovědí: 12 změna:

Je všeobecně známo, že u starých aut jemně prolíná olej což je vidět na spodku motoru.

Když se vyloučí těsnění pod hlavou, těsnění pod olejovým filtrem a těsnění pod vanou, kde může ještě prolínat?

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kami123

1x

gufera

napínák

víko ventilů

kryt rozvodů

turbo

převodovka

servo

 


0x
Těch míst je spousta.Proč se ptáte? Pokud je motor "oblitý"a je to obalené prachem,tak se konkrétní místo zjištuje těžko . Už se tu několikrát psalo, že je dobré motor umýt a pak pozorovat odkud to teče.. Měl jsem spousty aut,kde byl motor ošklivě oblitý,ale pod autem ani kapička..Ty úniky byly tak malé, že to vše vznikalo postupně během let..nikdo motor nemyl a proto vypadalo vše děsivě..Ale pokud auto nemá spodní kryt motoru, který menší úniky "vstřebává",tak koukejte při nastartovaném autě,zda se pod motorem tvoří kapky..Pokud ne,tak je únik ještě v normě Jinak postupujte viz.výše

Mechanik opravoval úchyt krytu pod motorem - asi upadl šroubek - tak to připevnil páskou a byl spodek lehce od oleje a říkal, že je to zepředu z vrchu - přední náhon, ale že je to v pořádku jen lehké prolínání které je v normě - stejně na STK s tím jezdí on. Tak se ptám na možnosti.

Ty těsnění které jsem vyloučil byly nedávno měněny.

Je to vaření z vody a věštění z křištálové koule Jestli něco jen prolíná,tak bych to umyl a pozoroval . Víc tady nevymyslíme.Opravdu
kami123

Ono tam stačí to víko v. trošku blbě našroubovat a netěsní.

Nebo jsou dokonce umělci, kteří přepoužívají staré těsnění.

Jednou jsem musel i novému těsnění dát i tmel, jelikož to netěsnilo, i když bych řek, že jsem udělal vše dobře.

Pak je tu také záležitost dotahování momentem..

 


0x

Prolínat může na spoustě míst, doplnil bych třeba zacpané odvětrávání klikovky, ale taky je všeobecně známo, že u starých aut se takové blbosti neřeší, pokud tedy olej přímo nechčije technikovi na STK na hlavu.

Tak já na BéXu měl motor celý mastný a olej docela fest tekl-na cestě cca 600km jsem udělal 3 výměny oleje po dojezdu s půl litrem úpak další! , v sobotu a v pátek jsem pak musel na technickou, prostě nebyl čas na opravu. Na jámě jsem si "nasypal popel na hlavu"-někde mi to teče, ale nevím kde, neumím to najít. technik se rozkecal čím je to nejlepší umýt, jakhledat...No resumé-technickou jsem udělal ,kde to teklo jsem věděl.Když Pak byl čas, vyměnil jsem gufero poloosy a bylo to.Byl to monoblok-společná olečjová náplň jak por motor tak i převodovky. Pro znalé motor typ 150J

 

asd1

0x

Často těsnění ventildeklu..

Otři, projeď a uvidíš odkud to je..

 

xenofob

0x

je to mikrotrhlina na olejové vaně...


Není, je to odněkud seshora.

 

makk

0x

To, co jste vyjmenoval jsou zrovna místa, kde to moc nehrozí. Opotřebovávají se hlavně gufera.

Na kterou odpo reagujete? Mám zkušenosti že na guferech ani kapička ale tesněním vany nebo víka ventilů!

Tedy s výjímkou, jak jsem psal výše, citroenu BX14RE a pak naftové Iizy 1,7d, kde tekl olej všude kde to šlo-někde tekl někde to jen prolínalo.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]