Nejste přihlášen/a.
Měl jsem rozpojené výfukové potrubí-šlo o spoj mezi předposledním a posledním dílem výfuku(tlumičem). Při takto rozpojeném výfuku vzadu vycházel z výfuku neustále i po důkladném prohřátí motoru šedý kouř, jako by bylo zcela rozhozené spalování motoru.
Po výměně zadní části výfuku je kouř sotva viditelný, kouř není téměř vůbec cítit. Jak je to možný, že tak moc ovlivňuje kvalitu spalováníˇ/směsi zadní část výfuku, která je za lambda sondou a za katalyzátorem?
Něčeho podobnýho jsem si všimnul tehdy u Felicie-zadní část výfuku výrazně prasklá, svíčky byly tmavé, mastné. Po výměně zadní části výfuku a po několika desítek km, byly svíčky krásně čisté.
tady pro zajímavost něco o vlivu výfuku na výkon a průběh jednoválcového motoru:
Nehledej v tom alchymii.Ano,spousta lidí napíše že musíš na brzdu a nechat lidmi co s tím mají zkušenosti.Já za sebe říkám že VŽDY když jsem osadil jednoválec průchodnějším výfukem,byla spodní část otáčkového spektra mnohem živější a silnější bez dodatečného nastavování.Záměrně píšu jen o spodním spektru otáček,vršek nepoužívám.
Prakticky je 4T podstatně méně náročnější na výfuk jak 2T. U dvoutaktu potřebuješ pro správnou funkci rozvodu definovaný zpětný tlak,čtyřdobý motor má spaliny tlačené pístem a proto čím méně výfuku,tím lépe.Ostatně motokrosová dvoutaktní kolínka versus čtyřtaktní trouby u závoďáků mluví za sebe.
Více na: motorkari.cz/...
Copyright © Motorkari.cz
On ten výfuk (tlumič) dělá plynům protitlak. Ovšem ne, že by to škrtil ale jak jdou spaliny přes to bludiště přepážek a komor, tak dochází k různým turbulentním výřením.
Možná díky tomu lépe funguje měření kyslíkovou sondou (plyn neletí tak rychle trubkama a stíhá se směs upravovat. Jinak si to nedokážu vysvětlil. Taky jsem si toho všiml.
Kat taky při pomalejším proudění plynů stíhá reagovat a plyn mění ("vypálí" CO na CO2).
Řekl bych tedy, že sonda to nestihne očmuchat, když to rychle letí bez protitlaku.
Zkusím co nejstručněji, i když možná nepřesně.
Při otevření výfukového ventilu vzniká tlaková vlna , která se se trubkou šíří akustickou rychlostí dále, postupuje.
Stejně tak se vytvoří po zavření ventilu podtlaková vlna, která se šíří stejně.
Pokud je na konci trubky víčko, tak se vlna logicky odrazí a vrací se trubkou zpět k ventilu.
K úplně samým odrazům ale dojde i když je místo víčka plocha katalizátoru nebo i na konci otevřené trubky.
Pokud doputuje zpět k ventilu v moment, kdy se ventil otevírá , tak nejen že se logicky opět odrazí, ale způsobí, že se z válce spaliny téměř žádné nedostanou, což by bylo na houby.
Pokud se vracející vlna potká s postupující vlnou vznikne tlakové maximum nasledované minimem a v trubce pak vzniká stojaté vlnění, které brání odvodu spalin.
Proto se ladí délkově parohy tak, aby se tlakové vlny vyrušily s podtlakovými. Ideálně tak, že v době otevření výfukového ventilu k němu doběhne podtlaková vlna, která naopak vyprázdnění válce od spalin pomáhá.
Nefunguje to samozřejmě ideálně, vše je nějaký kompromis.
Část těchto vln se dostává také dál přes katalalyzátor a je potřeba je utlumit, aby se nevracely od konce výfuku zpět a zároveň aby auto nebylo hlučné.
Úkolem tlumiče je tyto vlny potlačit, ale zároveň musí klást co nejmenší odpor pro postupující spaliny.
To se dělá systémem rezonančních dutin spojené s tlumením vln (perforovaná trubka). Turbulence nejsou žádoucí, kladly by odpor i proudění.
Celé to je jeden velký vyladěný systém.
Když jej rozpojíš, tak tím změníš rychlost šíření vln i v paroží a celé se to rozladí.
I když je ve výfuku malá dírka, tak z ní postupující podtlaková vlna do sebe nacucne trochu vzduchu z okolí a přinese tím kyslík k lambdě, takže si řj myslí, že je směs chudá a přidá benzínu.
Další věc je, že nedochází k plánovanému "výpachu" válce od spalin, čast jich v něm zůstane a brání nasátí plánovaného množství vzduchu a tudíž je pak výsledná směs opět příliš bohatá.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.