Nejste přihlášen/a.
Prosím pěkně. "Asi" mi na věčnost odešla autobaterie u Fabie. Nechci už kupovat novou baterku, protože auto půjde do světa. Tak a teď dotaz - mám doma baterii z jiného auta, rozměrově se do Fabie tak nějak vejde. Mohu ji tam dát? Na které údaje si musím dát pozor?
Můžeš ji tam dát.
Musíš si dát pozor na to, aby +pól baterie byl u plus objímky a mínus pól baterie byl u kostry.
Pak bys měl vyzkoušet, jestli tam baterie půjde uchytit nějakým držákem.
Můžeš sice porovant čísla na bateriích, ale když je jedna baterie mrtvá a druhá před smrtí, tak asi těžko z baterie dostaneš hodnoty, které tam výrobce napsal pro novou baterii.
Fakt jen napětí? Co třeba levá nebo pravá Nemluvě o AGM baterkách atd. který mají jiný dobíjení...
Pak se musí vejít do kastlíku a musí pasovat upnutí...
Je to nouzové krátkodobé řešení a říká, že se mu tam vejde. Předpokládám tedy, že mu jde i připojit. Pravá levá není třeba dodržet, když mu dají kabely aby to šlo správně zapojit. AGM to tu chvíli snese.
Milane a zeptám se. Elegantně vyřešit? Dneska na mínusové svorce najdeš měření proudu pro start-stop systém nebo na plusové svorce pojistkový blok.
Už to dávno nejsou dva dlouhé špagáty a svorky.
Jo, cvakneš na to startovací kabely, omotáš izolačkou a nasoukáš je aby nepadaly pod motor a do řemenů
Stará Fábie má nad baterkou pojistkový box. Buď v bedně nebo na volných třech nožkách na takové stříšce. By mě zajímalo, jak se to elegantně a bezpečně dá udělat, aby nedoško ke zkratu a nějak to vypadalo.
Možná provedení s celoboxem by nějak šlo, ale...
Provedení se stříškou třeba na BKY motorech jako na fotce rozhodně nešlo.
Chápu, že tazatel nechce kupovat baterku za 3000.- do auta, které pak prodá za 10000.- . To, že je tam nová baterka mu stejně nikdo neuvěří. Tazatel se ptá na údaje, nikoliv na rozměry a pod. takže pokud se mu tam podaří ji aplikovat, pak jediný údaj, který ho zajímá je napětí.
Baterka stojí i 1400kč nová -150kč za výkup té nevhodné. Za ty bachratý vodiče dá cca 400kč, kabelová oka 150kč, balení izolačky 10kč.
560kč + půl dne ničení origo boxu a kur*ení svazků elektriky ušetřeno 690kč na autě za 10 000kč?
Kdybych otevřel kapotu, tak bych za takové auto ve stavů za 10 000kč dal maximálně 4000kč a ještě bych nadával, který ... to dělalo
...
Výkup 12kč za 1kg autobaterky cca 150 - 180 dle váhy
Baterka 1000kč -180 za poštu (výkup staré)
Ušetřeno cca 500kč a výměna elegantní bez bastlení.
...
Lepší je za ten den peníze vydělat nežli ušetřit pár kaček. Výsledek je daleko lepší i na prodej celého auta, když je to tak, jak to má být bez bastlů.
Př.: koupil by si někdo z Vás takto zbastlenej hnus jako v odkaze? Proto je tu
Baterka stojí i 1400kč nová -150kč za výkup té nevhodné. Za ty bachratý vodiče dá cca 400kč, kabelová oka 150kč, balení izolačky 10kč.
560kč + půl dne ničení origo boxu a kur*ení svazků elektriky ušetřeno 690kč na autě za 10 000kč?
----------------------------------
Teď já, baterku má z jiného auta, takže náklad 0Kč. "mám doma baterii z jiného auta, rozměrově se do Fabie tak nějak vejde"
Za prodloužení kabelú, ze starých zásob 0Kč. Pokud to bude vůbec potřeba
Práce, šikovný 30-40 minut, ještě u toho kafe. Mlady a šikovný jen 10-15 minut.
Vždy lze najít více řešení. Hlavně u auta, které je na prodej.
Fabii v odkazu v úpravách si nekoupím, páč tomu nefandí. V garáži stojí (visí) na sloupáku tuning Š 130 Rapid, již několik let a k ničemu.
Já myslel, že se s asd1 bavíme o prodloužení kabelů k vůli opačným pólům.
Tak pokud je ta baterka nějaký prcek, tak možná to u toho boxu nějak jde, ale chtěl bych to vidět.
...
Už jsem viděl prodávat Fabii na bazoši na dvou dojezdových pneu (max 80km/h s tou žlutou samolepkou).
Já, pokud prodávám auto, tak je čisté, uklizené, bez blata v podběhách ... prostě tak, aby vypadalo k světu. O to navýším cenu a spokojenost na obou stranách.
Ale jsou i tací, kteří... no... nikoho neurážím... záleží na provedení a né vždy to musí vypadat blbě nebo je to amatérsky a může dojít k požáru. Ale můj pocit i tak je, že z cenou auta to spíš hýbe dolů a o ušetření kače třeba v případě té nové baterky nemůže být řeč.
Mimochodem baterku seženeš funkční na vrakovišti i za 400kč...
P.S.: Kdyby byla fotka bastlu, tak bych rád do sbírky
P.S2.: Můžeš vysát před prodejem benzín. Za těch pár stokorun to stojí. Ceny letí nahoru
Benzin tam není, páč hadice praskla.
Je to z doby, kdy synek byl mladý chlapec a frčel tuning. Teď již "vrak"a několik ocenění.
Dnes už je to opět problém. Nedávno jsem řešil opravnou sadu pístků předních brzd. Koupil jsem poslední originál VAG sady na Felicii ještě LUCAS a druhá TRW. Dnes už jen všude Frenkit, atd... to jsou dost šméčka. Guma s otřepy a měkká s malou životností.
Tak pánové. Mě opravdu zajímalo pouze to, na co si mám dát pozor z toho, co vyčtu na štítku baterie. Nepotřebovala jsem nijak hýbat s kabely, nic řezat, nic lámat, baterie je pouze o něco málo větší jak ta, co v autě byla, ale do těch úchytů sedí dobře. Jde připevnit, o kapotu nijak nezadrhává, prostě pohoda... Jen mě opravdu zajímalo, zda si musím dát pozor na nějaké fyzikální veličiny . Proč bych měla jezdit kupovat novou - originál do Fabie, když mám doma novou - pouze z jiného os. auta? Všem, kdo dobře poradili moc a moc děkuji.
Neviem čo riešite,na vrakáči sa bežne dá zohnat baterka za cca.10-15 euro.Bastlit v motorovom priestore,pílit plastové kryty,zasahovat do kabeláže (lebo možno je inak polarita) mi príde za strašné plytvanie časom a vôbec som proti takýmto zásahom pokiaľ auto nejde za rok na vrakáč.Ak nevôjde náhradná baterka bez zásahu,volil by som vrakáč.Pozor na polaritu,skratovací prúd,rozmery,celkový stav batérie.
tam není co pilovat, nebo jakkoliv upravovat, z kabeláží není také co dělat. Nevím, kde jste na ty nesmysly přišel... Na vrakáč to mám 30 km, tak nevím, proč bych tam měla jezdit, když doma mám skoro novou jinou baterii.
jinx, proč píšete o bastlení, to nikdo nezmiňuje.
Tazatel se ptá, zdali může dát baterku z jiného auta, pokud se mu tam vejde.
Písal som o bastlení kvôli tomu že sám mám Fabku a tam je baterka vložená v plastovej kapse od výroby a teda som limitovaný veľkostou tej kapsy.Môj odhad je že by som tam bol schopný fyzicky vložit možno 55Ah baterku.Bol nejasne zadaný dotaz (schválne si to po sebe prečítajte) a podľa toho bola aj odpoveď.
Jo přečti znovu "tak nějak vejde" to vůbec neznamená že pasuje i upnutí... Klidně tam pak může lítat po kastlíku jak nudle v bandasce a vyviklad se z koncovky (ti chcípne auto což může mít za následek jízdu přímo do škarpy - než ti dojde že zamrzlej posilovač jde přeprat tak jsi ve škarpě
Poskládaný z realit
Vypadlou koncovku a chcíp jsem už potkal.
Úplně volnej upínací popruh protože nová baterka byla nižší a borci se to nechtělo předělávat jsem potkal taky. Si říkal že nahoru neuletí a do strany jí drží kastlík (a že se tam šoupe o 5 cm měl na háku) Při tom šoupání hýbe s kabelama a klidně se to vyviklá relativně rychle...
A to že když ti chcípne posilovač na začátku zatáčky tak pojedeš rovně, to je taky fakt... Řízení ztuhne o dost a nejde ryvhle točit, než ti dojde co se děje a přepereš to tak jsi ve škarpě Nebo v protisměru v autě proti.. Což je katastrofický scénář ale reálný. A murphyho zákony fungujou že tam fakt to auto bude. Teda školka i s paní učitelkou
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.