Nejste přihlášen/a.
Mohl bych poprosit o vysvetleni,jaky je rozdil mezi temito druhy paliv,popr,ktere je lepsi ohl.spotreby,Chtel bych si poridit nejake bazarove auto,po kterem se mam poohlednout.Diky za odpoved
1) Ceny se v současné době mění každým dnem, někdy i dost drasticky
2) porovnávat jenom čísla je jako míchat jablka a hrušky. CNG se (u nás) prodává na kilogramy, LPG (stejně jako benzín) na litry. Ohledně přepočtu tady mám jeden odstavec, čísla tam jsou pár let stará ale jde o princip...
Průměrná cena v ČR se pohybuje okolo 26 Kč za kg. Pro srovnání s cenou benzinu je ale potřeba znát cenu CNG v m3. Přepočet je jednoduchý.V 1 kg CNG je 1,4 m3. Tedy průměrná cena CNG v ČR je 18,5 Kč/m3. A právě tento m3 energeticky odpovídá 1 litru benzinu. Pokud se tedy cena litru benzinu pohybuje kolem 30 Kč, je CNG levnější o 11,50 Kč, tedy o 38 %. Při provozu na CNG tak ušetříte 38 % nákladů již při nákupu paliva.
3) Plniček CNG je sice méně, ale za to jsou z 95% samoobslužné a fungují 24/7, platba opět až na výjimky bezhotovostně. Kdežto spousta čerpaček LPG končí mezi 17-19 hodinama a u mnoha musím mít nachystanou hotovost.
CNG je zemní plyn. Ten je lehčí než vzduch a stoupá vzhůru. Můžeš do některých podzemních garáží s odvětráváním.
LPG je těžký plyn a válí se po zemi. Proto nesmíš do podzemních garáží. Špatně se odvětrává ven.
CNG má dle mého lepší spotřebu a možnost si tankovat palivo doma ze speciální sadou pro tankování.
CNG - Compressed Natural Gas = stlačený zemní plyn
LPG - Liquified Petroleum Gas = zkapalněný ropný plyn - Propan, butan (směska více plynů)
Pro zajímavos se jezdilo před LPG i na dřevoplyn, ale to už je pasé
Nechal jsem přestavět Renaulta, po roce těsnění pod hlavou KO. Před rokem v Praze Opla a teď stojí měsíc v servisu, opět těsnění pod hlavou. Ty motory u některých aut přestavbu nezvládají. Za mne LPG nebrat, pokud není z výroby.
Nechcete Astru J? Až jí opraví, bude asi volná
Obě auta měla před přestavbou málo najeto a měl jsem je v perfektním stavu. Teď už riskovat nebudu a vezmu Sandero.
Co se týče těsnění hlavy, tak LPG opravdu nemá možnost, jak závadu způsobit.
Dokonce z tohoto pohledu je k některým mechanickým částem šetrnější, jelikož má trochu pomalejší rychlost hoření než benzín.
Dacia Logan, motor (Renault) 1.2 16V, najeto 412 tis. km na LPG, přestavba na novém autě ihned po koupi. Na motor kromě seřizování ventilů nesáhnuto doteď.
LPG z výroby nebrat, problematický servis kvůli továrnímu SW pro LPG! Klasický plynař obvykle tato auta neservisuje a značkový servis to většinou neumí! Dobře udělanou přestavbu odservisuje skoro každý plynař, ten co ji dělal, určitě.
Na LPG nedám dopustit, jezdíme na něj se ženou již 20 let na několika autech, bez problémů.
S CNG bohužel praktické zkušenosti nemám, provoz na něj by měl být o něco levnější, než na LPG, zástavba je však problematičtější a zabere více místa.
Záleží co od auta čekáš.
Pokud úsporu , tak ok.
Pokud spolehlivost , tak věz, že ten kdo si dává LPG, často i šetří na elementárním servisu..
Neberu to ale jako pravidlo, LPG sám v jednom autě mám . Ale radši bych auto koupil bez a za cenu vyšších nákladů nechal přestavět.
S CNG zkušenost nemám, ale pro pořízení LPG vidím víc argumentů.
Mohu potvrdit, že auta, co jsem viděl přijíždět do servisu byly z 90% plečky ve špatném stavu. Interiéry chlív, půlka žárovek nesvítící, pneu před smrtí a čepy s tlumičema nemluvě když pominu korozi a majitele jako první zajímalo, kolik ho to bude stát na opravách, takže potvrzuji pravdu, že jedinci s LPG jsou z 90% takto postižení celkově (možná i doma) .
Ale do servisu přijíždí vesměs auta s problémy, takže to nejde vzít v globálu...
Ovšem pokud jdu pro součástky na vrakoviště, tak si vybírám auta bez LPG. Tam je to znát nejvíc ze všech.
Jezdil jsem hodně let na LPG (tři auta). Pak jsem koupil Picasso přestavěné na CNG a z důvodu nedostatečné velikosti opět přecházím na vůz s LPG. Za těch pět let toho Picassa na CNG (systém BRC) jsem nepotřeboval žádný zásah servisáka na plynu, tedy žádné čištění reduktoru, žádná podělaná membrána - prostě to jezdilo a za ty tři roky jsem najel asi 150 tisíc i po mnoha cizích zemích.
Pro plánování cest vyžaduje CNG trochu více logistiky, hlavně v zahraničí. Samoobslužné plničky v Česku jsou fantazie, bohužel zvyklosti v některých zemích (Polsko, Itálie) jsou trochu jiné.
LPG je opravdu v mnoha zemích běžnější, ale nelatí to obecně - například Rakousko dost bída. Pokud chci v Česku čerpat levně, tak musím jen v určitou dobu a v hotovosti. A i některé značkové čerpačky odmítají ve večerní době prodávat LPG.
Velikost a váha nádrží - u CNG jsou větší a těžší - musí být stavěné na řádově vyšší tlaky.
@arne: Mám dojem, že jsi tak 15 let pozadu. Za více jak 400 tis. km na LPG jednou výměna reduktoru (spíš trochu preventivně), čištění žádné. Sít LPG čerpaček v Česku je již dost hustá, rozdíl v cenách není velký a vesměs se dá platit kartou. Většina čerpaček umožňuje (sice nelegálně, ale přece) samoobslužné čerpání 24 hodin denně.
Rakousko je snad jediná evropská země, kde je velmi řídká sít LPG čerpaček. Xšude jinde se dá tankovat bez problémů.
mel jsem LPG a revize jsou opruz...cng ma malo ceracich sotjanu...komu jdo spotřebu ten si koupí hybrid od toyoty
Co by bouchalo? To je jenom v TV, aby někoho odstrašili. A pokud člověk není úplný magor, tak nemůže nic bouchnout. Je pravda, že se mi jednou stalo, že rupla přívodní hadice plynu od reduktoru ke vstřikům, ale když jsem tu hadici potom viděl, tu bych nedal ani na vodu. A tu dávali v servisu.
@oldi: Vykládáš nesmysly. LPG je propanbutan, jinak upravená směs plynů, které vznikají při zpracování ropy. Se zemním plynem nemá nic společného!
PS: "Emise CO² neutrální." Co to je za blbost?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.