Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Mondeo tdci startuje pomalu

Od: nanda odpovědí: 11 změna:

Dobrý den, mám ford mondeo mk3 2.0tdci 85kw. Trápí mě pomalé startování. Když otočím klíčkem tak to chvíly točí a až pak chytne. Přes léto není problém to nastartovat. Ale v zimě jsem jednou problém měl při -17. Ale to se mi vymlátila baterie a pak už to nešlo.
V čem by mohl být problém? Dnes ráno jsem startoval a zase to točilo dýl, přitom jsem večer nabíjel baterii do plna. Může to být tím že už je to nějaká stará baterie a už není tak silná? Nevím jak je stará ale je tam minimálně 3 roky co to auto mám. Ještě má klasický vyndávací špunty..

Nebo by to mohli být žhaviče? Co jsem se koukal tak popis věcí jak se projevují špatné žhaviče mám některý taky. A to je bílý kouř po startu, po startu chvíly běží špatně volnoběh ale nic hroznýho, při zátahu kouří černě. A i když jsem dnes ráno před startem zkoušel otočit klíčkem 3x aby to žhavilo tak to stejně točilo dlouho.

Budu rád když mi někdo poradí a nebo navede správným směrem.. Děkuji mockrát

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x
Potvrdím vám váš směr, šel bych po žhavičkách, případně po baterii.
Baterku si nechte v servisu změřit zátěžovým testerem, u žhaviček změřit jaký do nich jde proud třeba kleštovým ampérmetrem a podle toho určit, zda jsou funkční.
nanda

Díky. Kolik ampér by tam mělo jít? Jestli jsem se koukal dobře tak mondeo má přívod + na všechny žhavičky společný. Stačí kleštákem měřit jen + nebo jak to je? U 12v si nejsem jistý jak to tam je..

Pro začátek klidně změřit všechny zároveň na přívodu, každá by měla brát cca kolem 10A (takže celkem cca 40A). Druhá možnost je pak odpojit společný + kontakt a měřit odpory jednotlivých žhavičů, ty se pohybují kolem 1 ohm (předtím samozřejmě odpojit baterku).
nanda

Díky, jak budu mít dovču mrknu na to.. Předpokládám ten proud měřit po otočení klíčku že? Pokud bude proud vyšší nebo nižší o dost tak jsou špatné? To samé s odporem?
asd1

U baterky stačí sledovat pokles napětí při startu - zátěž je startér... Pokud nepadá pod ca 10V tak je OK...

Žhaviče pravděpodobně, vstřiky to taky můžou být (blbě rozprašujou)

nanda

Na baterku pri startu mrknu.. I když si myslím že ta je ok.. U vstrikovačů bych se taky nedivil ale to už do toho cpat nebudu je to spíš na dojetí. Tak jak budu mít dovču mrknu na ty žhaviče na odpor a kolik berou amper a jinak na to prdim a nejak to pretrpim. Minuloi zimu nenastartovalo jenom jednou..
nanda

@asd1 při startu napětí nějakých 9.5voltu. Je to ještě ok?

 


0x
Šel bych cestou
Kontrola žhavičú
Kontrola nebo rovnou vyndat rozebrat starter kouknout na uhliky a vyčistit stačí aby netočil jak měl a je problém
Nakonec baterie
nanda

Žhavičky a baterku zkouknu. Na starter si asi netroufnu. diky.

 


0x

Žhavičky počítej za studena cca 16A... To mám odzkoušené na X vozidlech. Neplatí to u těch co mají rychložhavení 5 a 7V ale to není případ Mondea... Při -17°C má problém nastarotvat ledasjaký diesel... Hlabně je to i o baterce... Pokud točí pomalu, tak může mít své za sebou, ale bývá i občas "utahaný" starter...Pokud točí pomalu, tak i tlak z čerpadla nemusí být dostatečný a to platí i pro Comon Rail...

nanda

Takže může být tisíc závad :D díky mrknu prvně na zhavicky a baterku

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]