Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozdělení bubnu od náboje

Od: jericho odpovědí: 18 změna:

Borci otázka jak by jste postupovali s nějakým běžným domácím nářadí pokud by jste chtěli sundat brzdový buden od náboje? Z výroby to bylo jen nasazené a zajištěné malým šroubkem, ale po desetiletích to drží i když jsem šroubek vyndal. Trochu se bojím do toho mlátit hlava nehlava i když jak známo kde nepomůže kladivo použij větší kladivo a větší sílu. Nevím totiž ani kde by bylo vhodné do toho mlátit. Jediné co mě napadlo bylo dát tam šrouby držící kolo a pak přes něco do toho bouchat.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Šroubovákem přes otvor pro šroub povolit samostav, buben trošku po obvodu poklepat kladivem a musí jít dolů.

 

kami123

0x

Sežeň si dílenskou příručku k tomu autu.

Buben patrně drží roztáhlé pakny, které je potřeba "odbrzdit" servisní dírkou...

Ne každý buben má servisní dírku.
kami123

To se právě dočte v té příručce, co má dělat.

 

jericho

Zjevně si nerozumíme. Buben je nebo byl samozřejmě sundán od brzdových čelistí, ale chci dát nový buben takže ho sundám z auta, ale sundám ho jedině spolu s nábojem a ten musím oddělit od bubnu když chci nový buben. Historický návod nic takového neporadí, protože ani nepočítá s tím, že tak staré auto bude ještě fungovat

kare
Píšete dost nejasně.
Ale pokud Vám drží buben priřezlý na náboji. (Budeme předpokládat, že má povolený samostav a i ruční brzdu... )
Tak stačí trochu poklepat (stačí gumová palička) a půjde to samo dolů. Může se ještě stát, že je v bubnu vyjetá drážka a pakna se o to sekne, ale to už je v momentě, když jde buben dolu.
Pokud by to ale opravdu bylo tak zarezlé jak píšete, tak stahovák a stáhnout to celé. (Stačí pásovina s matkou a šroubem.)
jericho

Zjevně ano píšu dost nejasně když se ptám jak by ostatní postupovali při oddělování bubnu od náboje a dvakrát se to snažím lépe popsat a píšu, že buben s nábojem je/byl mimo brzdové čelisti

kami123

čelisti drží kotouč, ne buben. Proto asi ty nejasnosti.

 


0x

Jaké vozidlo?

 

jericho

Tady je něco jak to vypadá: chevrolet.7zap.com/...

 


0x

Jestli budete dávat nový, tak do toho můžete mlátit. Když praskne, tak to nebude vadit. Někdy to ale opravdu nejde. Mně se osvědčil PB hořák 3 kW. Zahřát, polít. I to má ale své meze, aby se nevyhřály ložiska.

jericho

Kdyby prasknul buben ok stejně chci dávat nový a nový nestojí moc co jsem se díval. Ložiska by šli taky nové takže nevadí, ale toho náboje se obávám ten už nový levný není

 


0x

Já bych postupoval po krocích.

Napřed bych zkusit použít třeba stahovák. Potom nastříkat něco na uvolnění rzi. Pak zkusit poklepat kladivem. Pak zkusit nahřát hořákem. A nakonec rozřezat flexkou. Pořadí úkonů si uprav podle sebe.

Píšeš že z výroby je to nasazené a zajištěné šroubkem. Pokud je tam nateklá barva, tak spoj musíš nahřátím uvolnit. Stejně tak i rez.

A raději několikrát zkontroluj, jestli jsi někde nezapoměl povolit skrytý šroub. To se občas stane, že na demontáži silou si zničíš nějaké nářadí abys poté co to rozděláš zjistil, že tam byl ještě šroub.


doplněno 22.09.21 21:57:

Pokud do toho budeš mlátit kladivem, tak tluč přes nějaký špalík tvrdého dřeva.

Na nákresu nejsou nakreslené šrouby. Možná máš vytočit i šrouby, které drží kolo. To musíš zkusit.


doplněno 23.09.21 07:21:

Pořád opakuješ, že nechceš poškodit náboj. Ale nikdo z nás to nevidí svýma očima a pouze si tu demontáž představujeme.

Takže když do toho nechceš mlátit, tak použij stahovák. Tím tam vytvoříš určité rozumné předpětí a pokud se to nehne, tak při napnutém stahováku můžeš zkusit i poklepat.

jericho

Odkaz ti funguje? Náboj je tam číslo 3 a je tam vidět, že buben čislo 6 je nasazený na náboji a zajištěný jedním šroubkem (jak třeba vpředu u kotoučů) s číslem 8. Pak to celé stáhnou maximálně ještě kolové šrouby. Jenže stejně to po vyšroubování šroubku číslo 8 drží jak vepř a bojím se do toho mlátit abych nepoškodil náboj. V náboji jsou pak samozřejmě kuželíková ložiska dvě a prachovka a podložka a matice a závlačka a kryt ložiska.

 

Tak ten buben rovnou nařízněte nebo rozřežte.Na Lada Niva jsem to tak musel udělat taky..Buben je tam nějaká slitina hliníku s vložkou a bylo to zoxidované jako blázen..skoro jako přivařené.. Jakýkoli stahovák by ten buben býval stejně rozlomil..
kare
Špatný příklad, zrovna Lada Niva má ukázkovou hranu bubnu.
Chce to klepat přes špalík, od zadní strany (štítu) a pootáčet. Ano, bývá to na Ladě dost zoxidované, ale drží to "jen" za štefty a středovou díru (=očistit dratákem a malým plochým šroubovákem pak prostříknout) ...
007cz
Nevím jak Niva ale na Žigulu stačilo sundat kola, nastartovat, roztočit a zabrzdit, buben spadnou sám. Musíš po tom jebnout kladivem,bez špalíků, přímo na buben, náboji se nic nestane.
Vše co vy dva radíte jsem samozřejmě dělal..A ta ukázková hrana je z hliníku.. Takže malé klepání nic a pri větším uletěla postupně kolem dokola.. Zkoušel jsem i roztočit motorem a zabrzdit,ale jelikož tekl váleček ( kvůli kterému jsem to potřeboval sundat) tak nějaké brždění nedělalo nic.. Prostě rozřezat.Stejne chce dát nový buben.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]