Nejste přihlášen/a.
Borci otázka jak by jste postupovali s nějakým běžným domácím nářadí pokud by jste chtěli sundat brzdový buden od náboje? Z výroby to bylo jen nasazené a zajištěné malým šroubkem, ale po desetiletích to drží i když jsem šroubek vyndal. Trochu se bojím do toho mlátit hlava nehlava i když jak známo kde nepomůže kladivo použij větší kladivo a větší sílu. Nevím totiž ani kde by bylo vhodné do toho mlátit. Jediné co mě napadlo bylo dát tam šrouby držící kolo a pak přes něco do toho bouchat.
Zjevně si nerozumíme. Buben je nebo byl samozřejmě sundán od brzdových čelistí, ale chci dát nový buben takže ho sundám z auta, ale sundám ho jedině spolu s nábojem a ten musím oddělit od bubnu když chci nový buben. Historický návod nic takového neporadí, protože ani nepočítá s tím, že tak staré auto bude ještě fungovat
Jestli budete dávat nový, tak do toho můžete mlátit. Když praskne, tak to nebude vadit. Někdy to ale opravdu nejde. Mně se osvědčil PB hořák 3 kW. Zahřát, polít. I to má ale své meze, aby se nevyhřály ložiska.
Já bych postupoval po krocích.
Napřed bych zkusit použít třeba stahovák. Potom nastříkat něco na uvolnění rzi. Pak zkusit poklepat kladivem. Pak zkusit nahřát hořákem. A nakonec rozřezat flexkou. Pořadí úkonů si uprav podle sebe.
Píšeš že z výroby je to nasazené a zajištěné šroubkem. Pokud je tam nateklá barva, tak spoj musíš nahřátím uvolnit. Stejně tak i rez.
A raději několikrát zkontroluj, jestli jsi někde nezapoměl povolit skrytý šroub. To se občas stane, že na demontáži silou si zničíš nějaké nářadí abys poté co to rozděláš zjistil, že tam byl ještě šroub.
Pokud do toho budeš mlátit kladivem, tak tluč přes nějaký špalík tvrdého dřeva.
Na nákresu nejsou nakreslené šrouby. Možná máš vytočit i šrouby, které drží kolo. To musíš zkusit.
Pořád opakuješ, že nechceš poškodit náboj. Ale nikdo z nás to nevidí svýma očima a pouze si tu demontáž představujeme.
Takže když do toho nechceš mlátit, tak použij stahovák. Tím tam vytvoříš určité rozumné předpětí a pokud se to nehne, tak při napnutém stahováku můžeš zkusit i poklepat.
Odkaz ti funguje? Náboj je tam číslo 3 a je tam vidět, že buben čislo 6 je nasazený na náboji a zajištěný jedním šroubkem (jak třeba vpředu u kotoučů) s číslem 8. Pak to celé stáhnou maximálně ještě kolové šrouby. Jenže stejně to po vyšroubování šroubku číslo 8 drží jak vepř a bojím se do toho mlátit abych nepoškodil náboj. V náboji jsou pak samozřejmě kuželíková ložiska dvě a prachovka a podložka a matice a závlačka a kryt ložiska.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.