Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jaký olej?

Od: astik odpovědí: 20 změna:
Nevíte, jaký olej patří do tohoto typu auta?
Opel astra r.v. 1997 sedan, čtyřdveřový, výkon 44, 1.4.
Díky

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kami123

4x

Vzhledem k stáří, tam asi nemá cenu lít nic extra. Tedy nějaký levný 10W40.

 

spu

2x
Nejlevnější 10w40

 

mathew

2x

Jestli ani nevíte zda to auto dojede tak bych tam nalil nejlevnější 10w40, protože to auto je tak staré, že normu splní jakýkoliv olej. No a i kdyby se vám podařilo najít něco co ne tak je to tomu motoru už jedno

 


0x

Dal bych 5W40 do ecotecu. Žere ho? Teče? Kolik km najeto?

autodily-pema.cz/...


doplněno 19.09.21 21:11:

Tak potom je to jedno, protože v tomhle stavu je motor naodpis...

astik

Má tam cca 1/3, tak chci dolít. Je starý, vím. Občas chcípne, nejede. Dnes nechtěl nastartovat a blikala kontrolka motoru. Nemá rád horko, rychleji se přehřívá a chcípne. Nikdy nevím, zda dojedu
kami123

Kolik má před výměnou oleje?

 


0x
Měnil v tom vůbec někdo někdy olej? A chladicí kapalinu? Dejte mu ještě šanci..ten olej 10w40 nejlevnější a zkuste svíčky a očistit zevnitř víčko rozdělovače.. Měl jsem tyhle auta
astik
Jj, to auto je každý dva roky v servisu, dle potřeby i častěji. Prý by to mohlo být palivové čerpadlo. Tak uvidím. Je to zase investice, která není 100%.
Vykašlat se na servis..tohle musí opravovat garážový Ferda, který má zkušenosti se starými vehikly
kami123

Správný servisák k motoru poznačí, co tam nalil za olej..

Ale nevidím důvod, proč by se měl dolévat.

astik

Jo, to se lehce řekne, ale najít toho "Ferdu" je doslova nadlidský výkon. Mně to mladí taky nevyhovují. Bez přístrojů nic neumí. Zkušenosti!
asd1

Přehřívá a chcípne + kontrolka motoru na palivový čerpadlo neukazuje. A pokud jde o tlak paliva tak ten jde jednoduše změřit... Která lama ti to servisuje?

astik

Oleje je tam cca 1/3, tak ho raději doleju. Nemám ráda vše na poslední chvíli. Většinou )
asd1

Jak 1/3, myslíš na měrce (doufám) nebo třetina objemu (takže něco přes litr a měrka vůbec nedosáhne )

Tyhl emotory sežerou všechno, dolej nejlevnější 10W40 nebo i 5W40... Dolívat nejlíp na 2/3 mezi ryskama na měrce.

Bliká kontrolka motoru - nejjednodušší je diagnostikou se podívat jaký číslo chyby hází.. Dnes má diagnostiku kdekdo, stojí ca tři stovky + soft zdarma do mobilu... Bohužel u takovýho auta je cokoliv pracnějšího prakticky totálka, může se vyplatit celý bazarový motor od někoho se zárukou, tipuju tak za 3k seženeš, tyhle auto jsou shnilý a motory nikdo nechce - hází se do šrotu i funkční..

kami123

Pokud máš míň než 2-3 tkm do výměny, tak tam nemá smysl nic lít, pokud ho to nežere.

asd1

Kami smysl to má, protože olej s kilometrama řídne a klidně nový olej nežere ale po 8kkm už si vezme třeba půl litru na 1kkm, pár takových motorů jsem viděl.. Dáš nový olej a zase první tisíce km ho nežere vůbec...

Navíc 2/3 je ideál, s olejem doplní inhibitory.. A ty tři decky oleje stojí asi 30 kaček = prd.

 

kami123

Pokud to bereš takto, tak ano.

Já předpokládám, že co se týče aditiv, tak musí mít olej v sobě rezervu. S tímto servisní intervaly plánuji.

U tak starého auta je podle mne škoda každé koruny. V doplnění aditiv prostě přínos nevidím, když už je dle mého pohledu nad hrobem. Ale kdo ví třeba tu ještě deset let lítat bude.

Měli jsme Astru se stejným motorem a jezdila na 10w40 bez problémů a bez spotřeby oleje a otec chtěl autu "dopřát" a dal to k "mechanikovi" ikdyž jsem vždy oleje měnil já.Po "výměně" auto cvakalo a žralo olej! Mysleli jsme, že je to opotřebením..Po 10tis/km jsem to "směl"vyměnit já. A dal jsem jako vždy levné 10w40 a divte se..! Přestalo to cvakat a žrát olej.ZAJÍMALO by mě,co tam teda ten "mechanik" vlastně nalil..? Asi ředidlo...
kami123

Mechoš mu dal asi 0W30 což mu nelze asi úplně zazlívat.

Většina motorů umožňuje i to.

ono to v podstatě maže stejně, akorát když už je motor vylágrovanej a zdvihátka + gufera v háji, tak je lepší dát spíše "hustější", kvůli těm příznakům, co popisuješ. Spotřeba ale je naopak menší. Za stav motoru může většinou spíš uživatel, který určuje, kdy se bude olej měnit, než ten , kdo ho mění.

Za stav motoru může uživatel? Jako tím, že to dá po 10tisicich servisákovi a chce 10w40 a on mu tam naleje co má zrovna načaté nebo po ruce a ani to nenapíše na štítek?Tak asi jo,no..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]