Nejste přihlášen/a.
Na co zkoušečka? stačí jazyk nebo žárovka.
Vycházím z předpokladu, že je rozumnější a univerzálnější mít voltmetr-multimetr. Ale každý to může mít samozřejmě jinak.
Žárovková zkoušečka je často lepší. Multimetr bez zátěže ti kabel visící na posledním drátku propípne a odpor taky naměříš dobrý, ale v zátěži se to už chová jinak... Pak s multimetrem musíš měřit úbytky napětí při puštěném spotřebiči atd., kdežto žárovka to ukáže hned...
To je mi jasné, každý at používá co je mu bližší.
V tomto případě by byl jako zátěž ten motorek, tak je to jedno.
Já dělám vše s MM, jelikož s ním dokážu vyřešit více problémů a zkoušečka je u mne speciální nářadí : ), ale určitě má své výhody, jak popisuješ.
jj
Jen ten motorek máš na konci drátu, při hledání kam až jde štáva tak bys ho musel přendavat
Úplně přerušený najdeš snadno, vodič kde z lanka zbývá jeden ohnilý dráteček už se hledá hůř.. Bez zátěže se tváří jako dobrý, hlavně tam kde v provozu tečou velký proudy (startér, alternátor apod.)
Nemusel : )
.
spínač 12V 12V 12V 12V 12V 12V 12V 12V závada 0V 0V 0V závada2 0V 0V 0V 0V 0V Motorek
Kostra Kostra Kostra Kostra Kostra Kostra Kostra Kostra Kostra Kostra Kostra Kostra Kostra
.
Ale ano, zkoušečka je na toto lepší. (já bych ale potřeboval na 12V, na 230V, pískačku a MM stejně k tomu)
často jdou ty přerušní najít i hmatem, někdy je i lepší nic moc nezkoumat a drát vyměnit celý.
BTW Mám nyní dva Fordy a řekl bych že kabeláž řeším čestěji než kdy jindy na jiných autech.
Mám nyní dva Fordy a řekl bych že kabeláž řeším čestěji než kdy jindy na jiných autech.
Už na 3-5 let starém Škoda Yeti jsem viděl prasklé izolace drátů dveří.
Je to všude.
Je to smutné, když automobilky neumějí použít kvalitní vodiče.
Na dvacet let starém BMW E36 jsem elektriku(dráty) nikdy neřešil a to jsem ho měl celkem dlouho.
Je to nekvalitní izolace - rychle ztvrdne = zkřehne, zláme se a v tom místě se pak rychle zlomí i drát. U Forda jsem řešil průchodku do kufru, ovšem po 15 letech. Na Škodovkách (rádobykvalitní koncern) to vidim po 5 letech běžně jak průchodky do kurfu tak i do dveří... Na Fiatu kabeláž v pohodě a to jsou taky 15 let starý piksly (několik aut)
= tak super kvalita koncernu je jen reklama a zažitý názor škodofkářů.. Poslední opravdu kvalitní škodovka bylo embéčko. 1000.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.