Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Olej, (šmír) znečištění kolem hadice chladiče

Od: kasperp odpovědí: 15 změna:

Dobrý den,

Po sundání nárazníku mě vyděslo znečištění kolem hadice chladiče, viz foto.

Viditelně nikde nic nekape ani neteče ale šroubovákem jsem oddělal cca půl cm vrstvu šmíru.

Věděl by někdo příčinu?

Jedná se o auto 7 místný Renault Scenic 2, 1.5 Dci, 2006.

Děkuji


 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Nekape, protože to obalil šmír (na mastné se nalepil prach).

Ten chladič je chladič stlačeného vzduchu (intercooler) od sání z turba k motoru.

Pravděpodobně teče turbo a posílá olej do sání. Ten už teče i hadicema (spoj nebo vadná příruba intercooleru).

Umej wapkou nebo štětcem a benzínem dočista a dosucha a pak sleduj, kde to teče. Teď to nepozná nikdo, když je tam balda hnusu.


doplněno 06.09.21 10:26:

kolik máš najeto km?

kasperp

Děkuji za odpověď!

Najeto mám 207 t. Myslel jsem si, že to bude turbo... Sundal jsem plastový kryt motoru a u turba je taky vrstva šmíru.

Turbo (nové nebo repas) + netěsnost hadic sání nebo příruby samotného intercooleru - výměna

kasperp

Nj co se dá dělat...

Každopádně děkuji!

 


1x

Takhle přece vypadá každej druhej diesel. Vzhledem ke stáří a mizivé hodnotě auta se to snad ani nevyplatí řešit, pokud teda nedoléváte litr oleje každý měsíc.

Když se nemění olej jak má a nedochlazuje se turbo nebo za studena plnej plyn a pojď .

Pak je opravdu každej druhej KO.

Mám najeto 270tkm na 2.0DCi a nikde takto žádný únik. Jen troška kapek uvnitř sání od turba.

Nojo, ale ty nejsi běžný uživatel Bavme se o běžných vozidlech běžných lídí

Potom bohužel...

200 000km je konec

...

I když ty 1.5DCi žraly olej v Trafikách brutálně i při 60tkm. Oproti tomu M9R 2.0DCi má 7,5 litrů oleje ve vaně

auto.cz/...

Brácha má 300 tkm na 1.6 TDI a vše původní... Olej teda sice mění pravidelně a dochlazuje, ale co s tím kdo dělal prvních 150 tkm než to ojeté koupil, to těžko říct... každopádně motor je poblitý celý, u turba, u chladiče, na vaně... Přesto se ale olej nijak závratně netrácí a mezi výměnami (15 tkm) dolívá tak půl litru. A jede to pořád překvapivě dobře, vzhledem k té často haněné jednašestce. Ale samozřejmě že první problémy čekáme už brzy...

Na nějakém diskuzním fóru kdosi psal o jednoduchém zastavení úniků ven z motoru Akutolem z lékárny

Co ty lidi nevymyslí
asd1

V rodině byla Marea 1,9 JTD - motor 350kkm chodil furt bezvadně, všechno původní, poblemcaný olejem to nebylo vůbec..

Tazeteli nejspíš prolíná olej kolem ložisek turba do sání + netěsný hadice napojení na turbo/ intercooler.. Pokud to nežere olej tak bych to moc neřešil, pokud ano tak repas turba (nový ložiska)

Pokud se ložiska provalí a oleje jde do sání víc, tak motor jede na olej do zadření nebo rozpadnutí motoru - chcípá se to "na prasáka" zařazením kvaltu a zabržděním. Jinak to chcípnout nejde. Kdo to neví ten udělá hezký divadlo a má po motoru viz videa na webu

kasperp

jj budu muset vyměnit turbo (teče) a zkontrolovat hadice.

Auto jsem takto koupil. Těžko říct jak často předchůdce měnil olej a jestli dochlazoval turbo.

Za cenu + stáří jsem nečekal zázrak...

 

asd1

0x

Blije ti to olej

Očistit a sledovat odkud přesně, to pak opravit..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]