Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
Po sundání nárazníku mě vyděslo znečištění kolem hadice chladiče, viz foto.
Viditelně nikde nic nekape ani neteče ale šroubovákem jsem oddělal cca půl cm vrstvu šmíru.
Věděl by někdo příčinu?
Jedná se o auto 7 místný Renault Scenic 2, 1.5 Dci, 2006.
Děkuji
Nekape, protože to obalil šmír (na mastné se nalepil prach).
Ten chladič je chladič stlačeného vzduchu (intercooler) od sání z turba k motoru.
Pravděpodobně teče turbo a posílá olej do sání. Ten už teče i hadicema (spoj nebo vadná příruba intercooleru).
Umej wapkou nebo štětcem a benzínem dočista a dosucha a pak sleduj, kde to teče. Teď to nepozná nikdo, když je tam balda hnusu.
kolik máš najeto km?
Takhle přece vypadá každej druhej diesel. Vzhledem ke stáří a mizivé hodnotě auta se to snad ani nevyplatí řešit, pokud teda nedoléváte litr oleje každý měsíc.
Když se nemění olej jak má a nedochlazuje se turbo nebo za studena plnej plyn a pojď .
Pak je opravdu každej druhej KO.
Mám najeto 270tkm na 2.0DCi a nikde takto žádný únik. Jen troška kapek uvnitř sání od turba.
Potom bohužel...
200 000km je konec
...
I když ty 1.5DCi žraly olej v Trafikách brutálně i při 60tkm. Oproti tomu M9R 2.0DCi má 7,5 litrů oleje ve vaně
Brácha má 300 tkm na 1.6 TDI a vše původní... Olej teda sice mění pravidelně a dochlazuje, ale co s tím kdo dělal prvních 150 tkm než to ojeté koupil, to těžko říct... každopádně motor je poblitý celý, u turba, u chladiče, na vaně... Přesto se ale olej nijak závratně netrácí a mezi výměnami (15 tkm) dolívá tak půl litru. A jede to pořád překvapivě dobře, vzhledem k té často haněné jednašestce. Ale samozřejmě že první problémy čekáme už brzy...
V rodině byla Marea 1,9 JTD - motor 350kkm chodil furt bezvadně, všechno původní, poblemcaný olejem to nebylo vůbec..
Tazeteli nejspíš prolíná olej kolem ložisek turba do sání + netěsný hadice napojení na turbo/ intercooler.. Pokud to nežere olej tak bych to moc neřešil, pokud ano tak repas turba (nový ložiska)
Pokud se ložiska provalí a oleje jde do sání víc, tak motor jede na olej do zadření nebo rozpadnutí motoru - chcípá se to "na prasáka" zařazením kvaltu a zabržděním. Jinak to chcípnout nejde. Kdo to neví ten udělá hezký divadlo a má po motoru viz videa na webu
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.