Nejste přihlášen/a.
Zajímá mě co by stalo kdybych do vozu mající euro 3 a předepsán natural 95 ( E5 ) dal natural na wikpedii nemá označení jinal na pumpách jsem ho viděl jako natural 100 (E10 ) - zatím jsem zkoušel natural 98 (E5) a nepoznal jsem kromě ceny rozdíl.
E10 jsem nezkoušel bylo mě líto peněz.
U pump vidím buĎto natural 95 E5 nebo natural 100 E10 - natural 98 vidím málo kde.
Na webu je psáno, že E5 měla skončit v roce 2020, ale stále se prodává.
Zde je vysvětlení a jaká náhrada:
Projev bývá, že po startu motor chcípá, nedrží otáčky, údajně biosložka rozleptává plastové palivové hadičky, a tak dále. Pokud se užívá a dle výrobce není vhodný (starší auta), doporučuje se dávat do Natural 95 paliva aditiv VIF.
Jó, ekologové prosadili svou, ale nyní se zjištuje, že výsledek je ještě horší pro ekologii (výroba aditivů a tak dále).
Natural 98 je nejlepší řešením.
Do vozidla lze lít benzín s vyšším oktanovým číslem, než na který je auto specifikovaný. Ale ne naopak.
Jemu se jedná o E10, tedy už 10% bioložky, a to je nevhodné ač je vyšší oktanové číslo.
Měl by zůstat na E5, nebo prémiová paliva jako Verva u Benzina (neobsahuje žádný biolíh), OMV MaxxMotion 100+, ale místo něho obsahuje ETBE a podobná.
Přehled neúṕlný bez biosložky (která při pěstování plundruje zemědělskou půdu a lesy v rozvojových zemích):
Benzina - Verva 100 je 100 oktanový benzín, který neobsahuje žádný biolíh, ale místo něho obsahuje ETBE
OMV - MaxxMotion 100+ - neobsahuje ethanol jakožto biosložku, obsahuje ETBE
Shell - V Power Racing s oktanovým číslem 100
EuroOilu - BA98 Super Plus - bez ethanolu, 10-12 % ETBE
MOL - Evo 100+ - obsahuje hlavně ETBE, obsahuje i biolíh v poměru pod 1 %
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.