Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Opravit nebo se zbavit tot velké dilema

Od: jericho odpovědí: 28 změna:

Pánové chjo mám takové dilema. Mám staré auto Daewoo Nubira a včera při cestě z práce mi prdla brzdová trubka a bohužel ta co vede pod autem. A já teď řeším jestli spravit nebo se toho auta zbavit. Už mě začíná unavovat a trochu mě děsí případná výměna trubek od ABS až dozadu ke kolům. Bohužel moc peněz nemám a na nové určitě ne.

Napadli mě dvě varianty a to sehnat trubky a pustit se do výměny a druhá prodat celek nebo kat a zbytku se nějak zbavit. Do auta jsem už nasypal jen v dílech cca 15t. a ještě kromě těch trubek potřebuje další investice.

Co by jste zvolili vy?

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x
Vlez pod auto koukni kera rupla změř její dýlku
Pak najdeš firmu kde je vyrabí a nechaš si jí vyrobyt
Poté vyměnit odvzdušnit brzdy a dal jezdit
jericho

Takže bys šel do opravy?

Jako našel jsem prodejce co by ji měl mít: czdrafel.cz/... prdla ta u pravého zadního kola. Otázkou taky je jestli při výměně jedné nevyměnit i tu druhou. Plus pak od té dlouhé trubky hadičku co na tuhle trubku navazuje a trubičku co jde k bubnu.

Díval jsem se a třeba v motoru je k těm trubkám příšerný přístup jako asi u všech aut.

Právě mě hrozně štve kolik peněz a práce pořád do toho auta sypu. Třeba nedávno jsem měnil ještě původní přední tlumiče, pružiny a uložení a zadní jsou taky potřeba. A zase si říkám koupím jiné levné auto a bude taky potřeba do něj sypat plno peněz

mathew
Jestli prdla jedna tak ty ostatní na tom budou podobně takže vyměnit všechny. Nebo vyměnit jenom tu jednu, ale pak nebrecet až cestou z kopce přestane auto brzdit

Já mám jedničkouvou fabii - holt ji musím dávat k mechanikovi -- na ulici nemám možnost oprav.

A už jsem do ní dal víc než jsem dal za ni.

dražší opravy ( ložiska předních kol, přední tlumiče, výfuk, těsnění pod hlavou ).

Ale nikde mě zatím nenechala.

Určitě je lepší vyměnit ty trubky všechny to je bez debat ale pokud nejsou prachy setkavam se stim furt tak se proste vymění jen poškozena trubka odvzdušnit a jezdí se dal
Jo starší ojeté vozy holt vyžadujou více péče a peněz a člověk se aspon něco naučí a nesype prachy do servisu
asd1

Slavo většinu těhle oprav uděláš i na ulici vcelku v pohodě... Např. na ložisko stačí vyndat si těhlici, panenka a sklepní okýnko.. Na brzdový trubky najet nad příkop abys mohl pod auto apod. A počasí abys to nedělal pod sprchou Problém je když to musíš udělat hned. Ložisko který vrní tisíc km si můžeš naplánovat kdy se to hodí..

asd1 - ale musím mít k tomu potřebné nářadí.

kami123

Většina běžných prací na autě lze udělat univerzální gola sadou, kladivem a sikovkami.

Doporučuji dělat opravu na parkovišti před baumarktem.

 

 

asd1

0x

Nejlevnější je koupit trubky v metráži, ohýbačku pertlovačku a udělat si to sám. Nejlíp celý auto protože jednu spravíš další rupne za půl roku..

Dražší verze koupit připravenou trubku a jen jí namontovat (+ příp. ohýbání) - ta už má koncovky a nepotřebuješ pertlovačku.

Nejdražší dát to do servisu, nemusíš se s tim babrat ale zdvojnásobíš cenu vozu

Ruční ohýbačka br/...

Sada klíčů na brz/...

Energy NE00479 - /...

Souprava univerzá/...

K téhle pertlovačce si z pevnostního šroubu vyrobíš kužel pro "trychtýřek"(tahle umí jen "čočku", pokud chceš oboje tak stojí 4k a má jen o ten šroub s kuželem navíc). Ty levnější jsou na prd a s ocelovou trubkou maj velký problém vůbec to udělat.. Tahle je dobrá.

Pozor na homologaci, s mědí tě můžou vyhodit z technický, co vim tak legálně jde použít Cu-Ni a metráž je ca stovka za metr. Připravený samo řádově dražší.

Je dobrý rovnou dát i nový hadice. Často praskaj plastový držáky trubek, někdy musí dolu nádrž, vejfuk apod., vepředu je skoro lepší motor ven.. tak je s tim docela sr... zábava

 


0x

Bohužel nevíme kolik km, jak staré, v jakém stavu je vozidlo. Ale pokud se jedná jen o trubku a pak odvzdušnění, tak by to asi stálo za pokus. Bohužel toto je problém starších vozidel- říká se, že největší úbytek hodnoty je u nového či zánovního vozidla. Ale zase není třeba takovýchto oprav. U staršího vozidla je úbytek jeho hodnoty menší, ale je to vykompenzováno vyššími servisními náklady. To je prostě život.

jericho

Je hezké, že neumíš číst a počítat. Rok výroby jsem tam napsal. Navíc je to Daewoo a ne Škoda takže hodnota při pokusu o prodej minimální.

Ani na druhý pokus rok výroby či další data v otázce nejsou. Jinak číst a počítat umím a husy jsme spolu nepásli. Ale zřejmě odpověď "ulítla" a nebyla reakcí na můj příspěvek.

jericho

A jo promiň omlouvám se moje chyba. Psal jsem víc dotazů různě a tady to někde vypadlo. Auto je z roku 98 a má najeto kolem 320tkm

 


0x

V první řadě bych zhodnotil finance-k a zjistil kolik je na pořízení novějšího auta, další věcí je nakolik znáte skutečný stav auta-respektive spodku auta -jak je na tom s korozí-zda-li je to na rok dva ježdění nebo na delší dobu a z toho vycházel.

jen tak mimo-na hydrocitroenech je trubiček které vedou kapalinu (LHM) nejen do brzd ale taky na pérování, a současně ještě na předku i řízení-tam vyjde komplet sada trubek na celé auto cca 6-10 tisíc , materiálově, ale pokud si to jeden udělá sám...

jericho

Jo jo Citroena jsem měl Xantii. A byl jsem s tím u Pama jestli znáš v Brně. Už jen po letech vše rozhýbat bylo fuj a to jsem se navíc pořád obával předních jednotek aby neprošli skrz

Jo k PaMovi jsem měl jet jednou,ale šílená zácpa znamenala příjezd do Brna místo v 16 hodin až po 18 a nedalo se s ním mluvit-měl problém se zpožděním, naštěstí jsem nejel jen k němu,ale k příbuzným do PV ! Nakonec jsem pak jel k Jirkovi Hejdovi na Radouňce v JH, jako snad jednomu z mála lidí dělal i na peu,.

Jinak já raději evropu než asii nebo,byt nyní jezdím Mazdou, japonce. Nejraději viz nick-PSA, kde seženu kompletní info o tom kterém modelu. Na premsce jsem se snažil zistit jen přesný typ motoru a jak je na tom s rozvody-NIKDO z Mazda clubu nechce nebo neumí poradit-povětšinou rady na nové model do stáří max 5-7 let nebo takové jako Xedos. Proto i když jsem měl v minulosti v merku i Nubiru raději jsem šel do xantie

 


0x

Vždyt to není dilema, je to jasné... Na nové nejsou peníze, staré nemá žádnou tržní hodnotu a už jste do něj něco vrazil, takže samozřejmě opravit a jezdit dál...

jericho

Dilema je v tom jestli sypat dál a opravit nebo střelit a sehnat jinou pelešinu a sypat peníze do ní tak nějak.

Vždy se víc vyplatí sypat tam, kam už bylo sypáno

stepm, akorát je lepší sypat do značek, které jsou po vrakovištích na každém rohu. Nubir moc nebude, takže dobudoucna se toho zbavit a sypal bych raději do Fábie1, které na vrakovištích přibejvaj a není problém sehnat kdejakou ptákovinku.

Lidi co mají zahraniční plečku většinou jezdí bez stahovací kličky, vykuchané spínače a podobné homemade dodělávky a bastly, protože jednoduše sehnat drobnou součástku do interiéru nelze a nebo je potřeba k vraku na díly jet i 300km.

jericho

Jak píšeš gumídku. Aut málo, na vrakovištích ještě míň a sehnat díly problém. Holt to není škodovka. Dobrej kup udělali třeba kluci z we are car fans kdy koupili oktávku za osmičku. Díly za pusu a všude a jen pár oprav aby to bylo ok.

Hmm pravda...

S těma se moc nestotožňuji, protože z principu do toho rvou sra*kové díly a všude rvou reklamu na carvertical. Nicméně ano, v principu to tak je.

Proto si dost pěkných škodovek drží cenu a jsou obecně v oblibě.

Dobudoucna, jak hodně čechů kupuje hjundaje a dáčije, tak to bude dost nakloněno i k těmto značkám.

Před pár lety bylo na vrakobištích krom škodovek (Fel,Fab,Oct) k vidění spousta opelů (vectry, astry,corsy 1997-2004)

asd1

No nevim, vrakáč je faj věc ale za "cokoliv" neví co chtít.. Třeba olítaný zadní tlumič za pětikilo a přitom novej KYB/ Sachs stojí 800,- To se fakt vyplatí tam jezdit a ještě si to sám montovat ven

To už je fakt lepší sehnat celý auto, mít to v depozitu v kůlně a pak dát do šrotu dvě komplet auta...

jericho

to si nevybereš jeden propaguje to druhý ono

Myslel jsem asd1 ty nespotřební díly (interiér, plasty, lišty, karosářská, atd...).

Tlumiče, brzdy... nechápu, že si tyto díly lidi sháněj na vrakáči, ale už jsem viděl i dědka, který si šel pro pojistky a relé

...

Cena? Zásadně chodím tam, kde si to vymontuju sám. Ne sklady a haly. To ne. To je hnus jak píšeš.

Navíc ani neumí demontovat nárazník třeba na poface feldu. Urvou to kolem kapes předních mlhovek, kde jsou šrouby a blbě se povolují, protože se protáčí a nes*rou se s tím a pourvávají. Pak za to chtějí 1000kč blbečci .

Kdo si to vymontuje sám a pohraje si s tím klidně 1 hodinu, tak pak klidně dám ten litr za top díl a né dodřenej a uválenej někde s hromady ze skladu a ještě k tomu orvanej.

 

kami123

0x

Pokud se ti vyplatí "opravit a prodat" oproti "prodat poškozené" tak to oprav.

Pokud nemáš peníze nazbyt nemá cenu mít auto.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]