Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Štartér solenoid

Od: janci odpovědí: 36 změna:
Zdravim ľudia. Chcem sa poradit lebo sa mám už trošku za debila. V sobotu som štartoval auto a vždy len cievka startera 2x cvakla a nič. Baterku som zobral hore nabit na koľko som myslel že to je tým. Po nabití som ju zmeral a drží si 12.8V. keď pripojím na ňu štartér na priamo tak sa roztočí. Keď to skúšam cez cievku startera tak nič. Išli sme s cievkou do servisu a vraj je jak nová. Čomu neverím. Ohmicky vyzerá byt ok ale skúsil som ďalší test. Keď samotnú cievku pripojím na batériu tak na batérii by vraj nemal byt pokles napätia viac ako 0.2V a tato hodnota stúpa kľudne aj na 0.4 časom jak je cievka stále na batérii pripojená. Dával som to najskôr víne batérii, ale aj keď štartér s cievkou bol v aute zapol som svetlá a skúšali sme štartovat a svetla takmer vôbec nestahovalo. Takže baterka by mala byt ok. Proste keď dám baterku na Priamo na cievku tak necvakne ani ju nestlaci.

 

 

36 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Nerozumím a ještě kevšemu na české poradně SK, ale budiž.

Cívka startéru má dvě funkce . Vysunout jádrem kotvu, která vysune pastorek navlečený na motoru startéru.

Zároveň má cívka na zadku silový stykač, který propojuje svorky 30 . Tedy + od baterky pošle dál na motor startéru a roztočí ho.

Pokud cívka pouze cvaká (vysunuje) a silové kontakty nespíná (asi jsou už vymlácené a opálené od proudu), pak v případě nerozebiratelnosti cívky je tento díl na výměnu.

...

Odběr cívky je klidně 15-20A.

Měř proud a ne poklesy napětí (u různě zničené (nové) baterie, popř s jinou kapacitou a jiným nabitím jsou poklesy jiné!)


doplněno 18.08.21 20:25:


Gumídku,na slovenskej poradni,sa tak skoro odpovedi nedočká,lebo tam nechodia slovenský rádcovia skoro vôbec. Takže ti ja ďakujem za odpoveď jemu a máš bod.

To je veliká škoda, pokud nefunguje poradte.sk tak, jako poradte.cz

 


1x

jednoduše pokud ti napřímo de a po klíčku ne tak propoj kusem drátu přívodní plus z baterie co de na cívku s kontaktem pro sepnutí cívky pokud jen cvakne je problém v silovém kontaktu uvnitř cívky

pokud si šikula de to opravit

například ´: club-opel.cz/...

janci

No takto. Ja som sa to snažil napísat všetko v skratkosti. Tak skúsim takto.
Keď bol štartér na aute nahodený. Skúsil som štartovat. Štartér alebo jeho cievka len 2x vždy cvakla jemným zvukom a nič. Dával som to za vinu batérie. Ale aj keď som zapol obrysove svetlá a skúsil som štartovat cez ne, aby som na svetlách videl či pri štarte ich úplne stlmy a tým by som zistil, že kapacita baterky je fuč, tak so svetlami to ani nepohlo. Iba úplne minimálne. Tak som vybral baterku aj starter komplet domov a skúšal som so štartovacím kablami. Mínus batérie na kostru startera pripojit a plus od batérie na silovy spinaci prvok cievky. Presne jak to je klasický v aute zapojené. Na cievke je ešte jeden kontakt s to spinaci ktorý ide po spínačke. Na ten som premostil káblik od plusu batérie a nedialo sa nič. Ani necvaklo ani nič. Skôr to začalo pekne iskrit jak keby tá cievka ide do skratu. Dokonca odpor medzi spinacim kontaktom na cievke a telom cievky(konstrou) je cca 1.4ohm. Čo myslím že nie je moc. Ale neviem aká by mala byt hodnota tak to neriešim. No.. A keď som pripojil batériu priamo na štartér a to mimo cievky tak sa štartér roztočil. Cievku aj keď som samostatne pripájal na batériu mimo startera tak ani necukla. Tak som v pomykove. Batéria si drží 12.8V má takmer rok ale zväčša len krátke trasy. Ale dokáže štartér roztocit ale s cievkou by nedokázala pohnút? Tak neviem či kúpit batériu za 70 eur alebo cievku za 30 eur.

Cievku za 30€.

Vypada to na cívku
Ja bych ten startér vyndal rozebral vyčistil a koukl v jakým stavu sou uhlíky pokud by byly kratký dal bych nový
janci

Štartér je asi 4 roky nový Valeo Poľsko. Nemal žiadny problém že by vynechával alebo niečo. Proste jedného dňa som prišiel k autu idem štartovat a len dve rýchle také kliknutia a koniec. Jak som zobral domov na test tak už ani netukne. Štartér keď dám priamo na baterku tak ide jak guľa. Rozmýšľal som aj nad rozobratim tej cievky, ale myslím, že niekde bude medzizavitovy skrat. Odpor ukazuje síce 1.5 ohmu ale jak ho dám na batériu tak sa chová jak vyskratovany. A hneď začne z batérie cucat napatie a to celkom rýchlo. Cievku mám objednaní novú dneska by mala dorazit tak ju skúsim prehodit. V servise mi tu cievku vraj skúšali merat a vraj je jak nová. Že nech hľadám ďalej chybu alebo nech to prinesiem na lane tam. A nakoľko mám skúsenosti také, že v skutku by oni vymenili cievku za 30eur a odomna vypytali 300eur, lebo by si navymyslali xy neznámych, tak to si radšej nejak skúsim zložit sám. Len som nevedel či íst po baterke alebo po cievke.

Měl by jsi vymontovat celý startér a testovat ho jako celek.


No já jak slyšim Valeo tak utíkám nak s nim nemam dobrý zkušenosti hlavně spojky do 3 let k.o.

Přesně. Spojky made in Africa a hrozný šmejdy.

janci

Štartér bol skúšaný ako celok. Ale keď nešiel tak som každý komponent skúšal zvlášt. Však to že to Valeo nič moc. Ale vtedy som iného výrobcu bez odovzdania starého dielu nenašiel.

A na jaké auto?

 

007cz

1x
Motorem točit jde? Zkoušel jsi?
janci

Neskúšal som je tam trošku blbý prístup ku kluke . Či je iná možnost ako to skúsit?
007cz
Zařad 5 a potlač..

 

jenda22

1x
Divim se, ze nikdo nenapsal zakladni overeni funkcnosti spinaci skrinky. Tedy plus z baterky kabelem na konektor starteru. Konrektor od spinaci skrinky odpojit. Mel jsem tuto zavadu a opalene kontakty spinacky tak omezily proud, ze civka starteru nevytahla tahlem pastorek. Takove overeni je jako prvni. Jinak muze byt nova civka uplne zbytecna.

Keď bol štartér na aute nahodený. Skúsil som štartovat. Štartér alebo jeho cievka len 2x vždy cvakla jemným zvukom a nič.

Je teda fakt a máš pravdu, že pokud je tam přechoďák, tak to třeba tukne, ale nepřenese do cívky tolik proudu, aby to zasunulo (tuklo víc).

janci

Meral som napájanie aj po kľúči. To tam ide. A štartér som skúšal na priamo roztacat jak bol nahodený na vozidle. Teda cievky som na priamo prepajal mimo spinacky a to isté.

Musíš tam měřit napětí při zátěži. Naprázdo se přechoďák neprojeví.

 

zaseja

0x

A co třeba se podívat, jestli není jenom přidřený pastorek na hřídeli z rotoru a nešoupe se ven ze startéru, tím se nedošoupne ani silový kontakt v cívce a nesepne, když se nedošoupne, tak už ti ani necvakne, takže buď trošku promáznout tu drážkovanou hřídelku a nebo dát novou cívku, ale to musíš vidět ty sám, co se tam děje.

janci

Ako som písal vyššie, cievku som vybral so startera a samotnú som ju pripájal na batériu. A nič ani tuka. Pastorok chodí hore dole ľahko, skúšal som s ním hýbal cez to tiahli ktoré je pripevnené k cievke ktoré ho vytláča.
jenda22

Tak pokud cívka cvakla, tak je zřejmě dobrá. Když se rozdělá výsuvná cívka, jsou tam proudové kontakty. Ale je jednodušší vyměnit vysouvací cívku.

Ještě se musí vyzkoušet samotný startér. Proudovým + vodičem spojte druhý kontakt ( ten spodní u těla startéru) na výsuvné cívce. To je přímý kontakt motoru startéru. Pokud roztočí motor, je to jasná cívka.

 

janci

Takže cievka vymenená štartér keď je vonku krásne točí ale nepretoci motor... Že y aj štartér bol slabý? Dokonca ani cez káble druhého auta ho nepretoci keď je nahodeny v aute. Jak ho vyberieme z prevodovky s štartujem tak vzopne aj točí

A jak jsou na tom jeho uhlíky?

janci

Uhlíky sú jak nové aj komulator som čistil a nič. Keď je vonku vrtí sa a keď je na prevodovke tak nič.

A jak vypadá věnec zubů (koukni dírou po startéru) a jak pastorek? Zapadnou do sebe?

Projistotu vem startovací kabel a propoj mínus baterky s obalem startéru (třeba na matku šteftu - ale mínusovou na bloku, ne plusovou na stykači, to by byl zkrat jak prase).

Vyloučíš tím špatnou kostru mezi motorem a kastlí.

janci

Zotrvak je v poriadku a zuby západnú asi západnú to neviem. Keď tam vložím štartér nevidíme. Nie je počut ani celkovo zvuk že by štartér roztočilo keď je na vozidlo. Idem kúpit druhy kábel ak sa podarí na mínus pól batérie a jeho druhu čast dám priamo na oko a na srob kostri startera. Lebo kostra je tam divné správena. Od minusu batérie na jeden 13tku hrdzavý srob ktorý je nasrobovany na plech konštrukcie auta.nelubi sa mi to. Ale auto išlo aj takto

Tak to bude ten problém. Ono to může chvilku fungovat, ale všeho dočasu. Kostra musí být profi a čistá.

janci

Takže auto už ide. Prvý problém zlá cievka. Druhý problém slabá kostra. Kúpil som 25mm2 čierny kábel a očká a ukostril lepšie prevodovku. A ďalší problém bol ten spinaci káblik zo spinacky. Vo vnútri pekne zajdeny a štartér točilo vždy len 2 sekundy cca a motor nestihol natočit. Na koľko pri štarte triaslo štartérom tak ten káblik otriasalo a strácal kontakt. Takže som ho otvoril osmirgloval viac ho stlačil nech tam poriadne drží.. na všetky spoje medzi kostru som dával aj vazelinu nech to nehrdzavie tak rýchlo. A auto škále jak hodiny. Ďakujem za pomoc všetkým. Tu kostru som trochu spochybnil na koľko neukazoval žiadny prechodný odpor a medzi batekou a kasnou nevznikal žiadny úbytok napätia.

Na prázdo nenaměříš na zlé kostře úbytek. Musí tam téct velký proud. Pak se tam ten úbytek spíše ukáže.

Borec!

janci

Áno to je pravda. Podcenil som kostru lebo som meral aj odpor medzi mínus na batérii a kostrou prevodovky a ukazovalo 0.03ohmu. Presne jak keď hroty merala opriem o seba.je možné ešte nejak inak merat kostrou pre istotu do budúcna? Alebo len to jediné skúsit takto prepájat na priamo štartovacím káblom?

 

Pustit přes obvod velký proud.

Třeba ten startér i když je cvakne, tak ho chvilku držet.

Potom vzít voltmetr a změřit jedním hrotem mínus pol baterky a druhým hrotem mínus startéru (obal).

Pokud je kostra špatná, tak tam naměříš nějaké napětí. Pokud je dobrá, tak by mělo být napětí nulové (bezestrát) - nulový přechodový odpor.

...

Ale nějaký milivolty až volt tam budou (bude) (odpor vodiče, odpor spoje).

 

jenda22

0x

Tak to je dobře, že to jde. Kostru čistím tak jdenou za rok. Povolit, očistit, stříknout olejem.

Ta spínačka je často opomíjený problém. Prouud cívky je přes 5 A a celůkem slušně to jiskří při rozpojování. U Felicie se spínačka měnila co rok.

Já tam mám spínačku FAB ještě origo ve Felicii 20 let a 130tkm.

Problém je, že lidi ty Fastony na spínačce popletou u té Felície, Favoritu, Š120, Karose, Liazu, Avii, atd...

Hňupi místo kontaktu 50 použijí na spínačce kontakt 16, který je uvnitř a ne po obvodu.

Kontakt 16 slouží pro test kontrolky poruchy brzd a při startování tato kontrolka svítí ( ! ).

Kontakty jsou nezávislé a poze jsou závislé na otočení a společné sepnutí. Jeden snese cca 1A a druhý je dimenzován na 15-20A.

...

To je celý problém. Proto pak odchází.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]