Nejste přihlášen/a.
Nerozumím a ještě kevšemu na české poradně SK, ale budiž.
Cívka startéru má dvě funkce . Vysunout jádrem kotvu, která vysune pastorek navlečený na motoru startéru.
Zároveň má cívka na zadku silový stykač, který propojuje svorky 30 . Tedy + od baterky pošle dál na motor startéru a roztočí ho.
Pokud cívka pouze cvaká (vysunuje) a silové kontakty nespíná (asi jsou už vymlácené a opálené od proudu), pak v případě nerozebiratelnosti cívky je tento díl na výměnu.
...
Odběr cívky je klidně 15-20A.
Měř proud a ne poklesy napětí (u různě zničené (nové) baterie, popř s jinou kapacitou a jiným nabitím jsou poklesy jiné!)
jednoduše pokud ti napřímo de a po klíčku ne tak propoj kusem drátu přívodní plus z baterie co de na cívku s kontaktem pro sepnutí cívky pokud jen cvakne je problém v silovém kontaktu uvnitř cívky
pokud si šikula de to opravit
například ´: club-opel.cz/...
Keď bol štartér na aute nahodený. Skúsil som štartovat. Štartér alebo jeho cievka len 2x vždy cvakla jemným zvukom a nič.
Je teda fakt a máš pravdu, že pokud je tam přechoďák, tak to třeba tukne, ale nepřenese do cívky tolik proudu, aby to zasunulo (tuklo víc).
A co třeba se podívat, jestli není jenom přidřený pastorek na hřídeli z rotoru a nešoupe se ven ze startéru, tím se nedošoupne ani silový kontakt v cívce a nesepne, když se nedošoupne, tak už ti ani necvakne, takže buď trošku promáznout tu drážkovanou hřídelku a nebo dát novou cívku, ale to musíš vidět ty sám, co se tam děje.
Tak pokud cívka cvakla, tak je zřejmě dobrá. Když se rozdělá výsuvná cívka, jsou tam proudové kontakty. Ale je jednodušší vyměnit vysouvací cívku.
Ještě se musí vyzkoušet samotný startér. Proudovým + vodičem spojte druhý kontakt ( ten spodní u těla startéru) na výsuvné cívce. To je přímý kontakt motoru startéru. Pokud roztočí motor, je to jasná cívka.
A jak vypadá věnec zubů (koukni dírou po startéru) a jak pastorek? Zapadnou do sebe?
Projistotu vem startovací kabel a propoj mínus baterky s obalem startéru (třeba na matku šteftu - ale mínusovou na bloku, ne plusovou na stykači, to by byl zkrat jak prase).
Vyloučíš tím špatnou kostru mezi motorem a kastlí.
Tak to bude ten problém. Ono to může chvilku fungovat, ale všeho dočasu. Kostra musí být profi a čistá.
Na prázdo nenaměříš na zlé kostře úbytek. Musí tam téct velký proud. Pak se tam ten úbytek spíše ukáže.
Borec!
Pustit přes obvod velký proud.
Třeba ten startér i když je cvakne, tak ho chvilku držet.
Potom vzít voltmetr a změřit jedním hrotem mínus pol baterky a druhým hrotem mínus startéru (obal).
Pokud je kostra špatná, tak tam naměříš nějaké napětí. Pokud je dobrá, tak by mělo být napětí nulové (bezestrát) - nulový přechodový odpor.
...
Ale nějaký milivolty až volt tam budou (bude) (odpor vodiče, odpor spoje).
Tak to je dobře, že to jde. Kostru čistím tak jdenou za rok. Povolit, očistit, stříknout olejem.
Ta spínačka je často opomíjený problém. Prouud cívky je přes 5 A a celůkem slušně to jiskří při rozpojování. U Felicie se spínačka měnila co rok.
Já tam mám spínačku FAB ještě origo ve Felicii 20 let a 130tkm.
Problém je, že lidi ty Fastony na spínačce popletou u té Felície, Favoritu, Š120, Karose, Liazu, Avii, atd...
Hňupi místo kontaktu 50 použijí na spínačce kontakt 16, který je uvnitř a ne po obvodu.
Kontakt 16 slouží pro test kontrolky poruchy brzd a při startování tato kontrolka svítí ( ! ).
Kontakty jsou nezávislé a poze jsou závislé na otočení a společné sepnutí. Jeden snese cca 1A a druhý je dimenzován na 15-20A.
...
To je celý problém. Proto pak odchází.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.