Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Občasná jízda s tachografem

Od: pxm odpovědí: 11 změna:

Zdravím,pracuji v německu jako dělník na stavbě. Jak se řeší občasná jízda s tachografem? Cca 1x týdně jedu s autem kde je kolečko a 2x měsíčně s autem kde je karta. Občas taky 14 dní nejedu je mi jasné že se dokládá zpětně 28 dní. Ale jak doložit čas kdy nejezdím? Díky za rady.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Robí sa to vkladaním údajov na kartu po vložení do tachografu pred jazdou. Pri kontrole musíte mat kartu a aj tie kolečka.Postup vám neporadím,lebo som to ešte v kombinácii nerobil.

 


1x

Jízda s kolečkem, musíte mít u sebe kartu vždy. Vezmete žluté kolečko, vyplníte ho uvedením dnů, kdy jste vykonával jinou práci, a pak vložíte vyplněné bílé kolečko.

S kartou, po vložení zaznamenáte do paměti dny s jinou práci.

 

jirib

0x
Buď máte čisto na kartě nebo 31 koleček...

ale tak to není..

jirib
Milane,pokuď chodí na školení,tak to zná...
Dle dotazu,nemá ani profesák.

Mnoho lidí chodí na školení a stejně nic neví.,

Já nepoznal, že nemá profesák, páč se ptá úplně na něco jiného. Ne vždy je třeba profesák.

pxm

Díky za odpověď. Ano opravdu nemám profesák a ani ho nepotřebuji.Jezdím se zelenýmy značkami ( Odsavač, cisterna atd) A pokud není mojí hlavní nápní práce řízení ale něco jiného (výkopy, protlaky) tak jej nepotřebuji.
Přiznávám že v téhle problematice by mi školení pomohlo.

 


0x
Podstatné je uvědomit si dvě věci:
1) záznam za posledních 28 dní musí být celistvý, tedy musí být vykázaná každá minuta v tomto časovém úseku
2) záznamy se nesmí překrývat
K prokázání činnosti můžu použít tyto varianty:
1) záznam na kartě
2) klasické kolečko
3) formulář s názvem "potvrzení o činnostech" v aktuální verzi, může být v češtině. Pozor, k dispozici jsou i formuláře v anglickém jazyce dle dohody AETR, ten byste použil pokud byste mířil např do Turecka. Pro země EU se použije formulář dle NR561/2006.
Hlavně né žluté kolečko, to už je historie.
Co se týká karty, musite na začátku každé směny zadat výchozí zemi, na konci cílovou. Podle toho klntrolor pozná začátek a konec. Záznam činností bez těchto údajů je považován za prestupek.
Při doplňování pozor na čas, doplňuje se v UTC čase, který je v létě v našem časovém pásmu o 2 hodiny rozdílný a v zimě o jednu hodinu rozdílný.
Co se týká kolečka, lze použít jedno bílé kolečko na jeden volný den tím způsobem, že z přední strany vyplníte jméno, příjmení, datum, místo a ze zadní strany vyškrtáte v tabulce u symbolu postýlky čáru od 0 do 24h.
Ve formuláři, který vám vystaví provozovatel zase musíte zadat přesný datum a hlavně čas (a to na minutu přesně) na dobu jeho platnosti.
Tak hodně spokojených km.

zmizíku,

minulý týden celníci na silnici u Pardubice akceptovali žluté kolečko.

Jak je to v Německu, netuším.

To už bylo čistě na rozhodnutí celníka, který žluté kolečko uznat mohl, ale taky nemusel. Ten formulář je sjednocený v celé EU a je v něm kolonka "Vykonával jinou práci než řízení vozidla" kterou by měl tazatel zaškrtnout.

Pro sebe si tisknu

POTVRZENÍ O ČINNOSTECH(1)

(NAŘÍZENÍ (ES) Č. 561/2006 NEBO AETR(2))

Musí být vyplněno strojově a podepsáno před cestou.

Musí být uchováváno spolu s originálními záznamy kontrolního zařízení, kdekoliv je jejich uchovávání požadováno

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]