Nejste přihlášen/a.
Poznám jako laik když už je řetěz na výměnu? Četl jsem, že je to dost slyšet, jak to rachotí, ale pro jistotu se ptám. Jinak auto je Fabie 1 se 103 tis. km Jsem první majitel. Díky.
Jaký motor?
Obecně na výměnu je když začne chrastit., pokud se řeší čistě jen řetěz/ řetězový kola. Pak je tam ještě napínák atd.
Takový motor, který má rozvodový řetěz. Některé motory se sadou kluzáků na rozvodech a řetězu olejového čerpadla nechrastí vůbec. najednou praskne kluzák, uvolní se řetěz a sbohem motore. už jsem to řešil na Hyundai Sonata 2,4 i po 270000 km. Praskl kluzák napínáku olejového čerpadla a motor se na klice kousl. Ani neseděly značky na řetězu s řetězovýma kolama. Proto kolem 200000 km měnit a hotovo.
Ještě záleží, na které straně je hydraulický napínák kluzáku řetězu a jakou má pojistku proti povolení napnutí. Příliš komplikované pro toto forum.
Tak jestli to je AZF, AME, AQW, atd... (Felda), tak koupit řetět ČZ Strakonice i s koly a vyměnit. Nenechat tam rachotit i když se nic vážného nestane krom nižšího výkonu a nepřesného zapalování (i když poloha natočení motoru u Simos 3 se snímá přímo z vačky).
Nejvíc rachotí vytahaný řetěz za tepla, kdy je řídký olej. Za studena moc ne.
Dobrý řetěz nerachotí ani za tepla ani za studena
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.