Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tlak motorového oleje je příliš nízký

Od: tomek* odpovědí: 8 změna:

Mám takový problém . Nějakou dobu mi začalo psát nad radiem na displeji že tlak motorového oleje je příliš nízký ale většinou když jsem ujel víc jak 15 km. Byl jsem s tím v servise mechanik říkal že to je určitě olejem. Mechanik mi vyměnil olej a filtry. zkusil jsem jet nějakých 260 km s přestávkama a už když jsem dojížděl domů tak mi to zašlo psát znovu ten stejný problém a ted už když znovu ujedu nějakých 15 a více km tak mi to píše znovu. Nevím jestli to je i teplotou chladící kapaliny a motorového oleje proto vám posílám i foto při jakých teplotách mi znovu vyskakuje ta chyba . Nevíte čím jiným to může být? Děkuji všem za jakoukoliv odpověd


 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

olejne

4x

Tohle olej dělat nebude, leda v kombinaci s vyběhaným čerpadlem. Jsou tři možnosti, buď je tlak skutečně nízký, tzn. ztrácí se, nebo ho čerpadlo nedává dost, druhá možnost je problém se snímačem, hlásí, že je nízký ale on neni, špatný snímač, kontakt, kabeláž atp. Bez měření neni vědění. Tedy tlak změřit. Jako poslední, nepravděpodobná možnost je, že to dělá cokoli jiného.

 

pepeek

2x
Řeším stejný problém akorát se starým baworákem. Po zahřátí jak olej zřídne, nemá na volnoběh dostatečný tlak. Stačí trošku přidat na otáčkách a problém zmizí. Vyměnil jsem olej, filtr, snímač hladiny a tlaku a olejovej separátor. Pravděpodobně čerpadlo na odchodu. Doporučuju nechat změřit tlak oleje, tím se dozvíte jestli je tlak opravdu nízký a nedělá to jen rozbité čidlo.

 

asd1

2x

Mechanik je kokot... (Pokud tam byl olej který tam patří tj. nebyla tam např. místo předepsaný 5W40 nějaká vodička typu 0W20; nebo opravdu hodně zředěný palivem)

1. změřit tlak oleje jestli je opravdu nízký, tím se vyloučí nebo potvrdí vadné čidlo tlaku.

2. pokud je opravdu nízký, tak zkontrolovat ol. vanu jestli neni bouchlá (přicpe sací koš), vanu dolu jestli není ucpaný sací koš (např. moc silikonu když se lepila vana), kontrola olejovýho čerpadla... Pokud ani to, tak opotřebení motoru - ložiska maj velkou vůli a olej rychle vyteče. Pak na prasáka může pomoct hustější olej, nebo zgenerálkovat motor (hlavní ložiska kliky atd.)

 

jenda22

1x

Jako bod č.1 každého normálního mechanika je napojení tlakoměru na kontrolní výstup olejového čerpadla. Při provozní teplotě je tlak na volnoběh kolem 3bar +-. Pokud je v toleranci, bude to zřejmě tlakoměr oleje motoru nebo i čerpadlo oleje s přetlakovým ventilem. Pokud nejdříve mechanik vymění olej, pak to bude jistě čerpadlo a nejraději celý motor. Nové postupy mechaniků...

Přitom v každé servisní příručce aut je popsán způsob kontroly tlaku oleje.

 


0x

Pokud je oleje dost, tak čidlo tlaku.

 

riva

0x

Jestli to má velkou spotřebu oleje, tak vylágrovaný motor - pístní kroužky, ... To se dnes řeší výměnou motoru z nějaké totálky.

skrze špatné čidlo nebo čerpadlo měnit motor!Nepíše o spotřebě oleje ale o nízkém tlaku!

 

h004

0x
Ještě by měl být pod nějakou záslepkou(většinou imbusovou) přetlakový ventil (pružina s kuličkou). Podívej se po něm. Může tam být nějaký bordel a tlak utíká tam. Nebo máš chycené šálky na klice a tlak se ztrácí tam.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]