Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Zřejmě jsem uklidil auto s mokrýma brzdama do garáže a nechal přes měsíc stát. Teď se ozývají jak když brzdí vlak, lehce kopou a hůř brzdí. "Obrzdí" se a nebo je to na nové kotouče a desky? Díky.
Jak kdy, někdy jo někdy ne... Nejlíp alpský serpošky z kopce dolu Jak to orezne víc tak už ale moc neobrzdíš, rezne to řádově víc a nový kotouče + desky tě relativně brzy neminou...
Jen povrchově orezlý "liškou" úplně v pohodě jasně že pokud to už kope a nezmizí to po třech zabržděních nebo je total orezlý kraj kotouče do třetiny funkční plochy tak s tim už nepojedu ale hodim nový kotouče.. Prostě abys dobře obrzdil tak musíš párkrát pořádně brzdit (ale zas to nevyhřát ) A an to potebuješ rychlost a nejlíp i skopec.. A na okruh nebo letiště s tim asi běžný člověk nepojede
Ad soustruh - při ceně kotoučů cca pětikilo za kus se to dnes vyplatí jedině soustružníkovi který si to udělá sám. Pak do toho kecá i minimální tlouštka kotouče. Obecně stáčení kotoučů je dnes už minulost.
ATE nebo TRW reznou taky, i jiný značky, to si nevybereš.. I když měl jsem např. Brembo a ty rezly fakt jak sviňa. Asi nepodařená série.
Jediný řešení je parkovat v suchu (a zaparkovat s teplýma brzdama). Jinak apoň obden projet, hlavně v zimě když pluh nahodí slanou břečku do kol...
No tak odmontuj kola a prohlídni plochy brzdových kotoučů jak vypadají. Podle toho se pak můžeš rozhodovat, jak budeš postupovat dál.
To jsem udělal. V místě destiček je vidět vetší poškození. ale nemám představu jak je to hluboké. Na oko to tak moc nevapadá, ale při brždění se to tváří jinak. Jako kotouče a destičky na moje auto nestojí svět, jen jsem nechtěl hned vyhazovat brzdy které mají tak 80%
No tak zvedni přední nápravu na špalky, zaklínuj zadní kola, nastartuj motor, zařaď rychlost.
Pravou nohou přidávej plyn a levou nohou citlivě brzdi a po chvíli uvidíš, jestli ty verezlé plochy mizí a nebo ne.
A nebo ty kotouče rovnou sundej a nech si je přetočit (přesoustružit). Z 80% možná zbyde 70% a nebude to kopat.
Najít si rovinku rozjet na 130km/h a sešlápnout brzdu na doraz, není nutné až do zastavení, ale třeba 30-50km/h. Pokud budou po 3. pokusu pořád orezlé tak pomůže jenom soustruh a nebo výměna za nějaké, které vydrží měsíc stání. ATE s tím žádný problém nemají stačí párkrát pořádně zabrzdit a jsou jako nové a ani k tomu není třeba žádný drastický postup se 130km/h
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.