Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vrzání při plném rejdu

Od: toma odpovědí: 12 změna:
Zdravíčko
Renault laguna2 1.8 16v
Problém se projevuje spíše na parkovišti kdy je nutné dát plný rejd, neskutečné vrzání od pravého kola zvuk jakoby vrzání hodně starých dveří
při projetí nerovnosti nebo retardéru v pohodě ani tuk
Při běžné jízdě to tak neslyším, ale je to tam
Zvuk neboucha, neskřipe pouze vrže
Zkusil jsem namazat uložení ramene bez úspěchu( poté hned vapkou umyl abych údajně to uložení ramene nezničil)
Hodně to de slyšet když stojím na místě a točim volantem do plného tam a zpět
Už mi je trapně přijet třeba ke Kauflandu kde každý se otáčí a kouká
Za každou radu budu rád

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

asi uložení tlumiče

 

petrovic

0x

Horni ulozeni tlumice. Kdyz tocis volantem, tak se pruzina netoci v ulozeni, ale krouti se. A tim, jak se krouti a tre se po tom jejim osazeni na tlumici, tak to dela ten zvuk. Resit pokud mozno ihned, nebo ji prekroutis, praskne a jeste ti rozreze jeji ulomena cast pneumatiku.

sirokko

Potvrzuji. Stejný zvuk se ozval těsně před tím, než na parkovišti bouchlo péro, náprava klekla a guma napadrt.

 


0x
Při plném rejdu by to mohlo být samotným servořízením jako takovým...(uvnitř hřebenu).Když zkusíte z toho plného rejdu ( dorazu) malinko vrátit volant,tak to přestane? Anebo ne?

 

asd1

0x

Často horní uložení tlumiče - dej na něj ruku a zatoč, jde to cítit jestli lupe v něm.. Klidně i ruplý péro, servo, čepy an řízení apod. Ale horním uložením začni...

 

radka111*

0x

Zdravím,

prosím, přišel jste na to, čím to bylo? Mám stejný problém po výměně alternátoru a řemenů 4PK773 a 4PK870 u Hyunday Getz 1,1. Začalo dělat až po výměně...

Také ostré zapískání při plném rejdu při parkování nebo vyjíždění z parkovacího místa.

Budu vděčná za každou radu.

Děkuji,

Radka

asd1

Zaměř se na nový řemen a napínáky.. Jak tam je servořízení? Hydraulika poháněná řemenem v krajní poloze může potřebovat víc síly a řemen na řemenici čerpadla servořízení začne klouzat, to může být to pískání.. Podobně i el. servo může mít v krajní poloze větší odběr = víc to zatíží aleternátor a řemen klouzne = zapíská...

Kromě málo napnutýho řemenu to může dělat nový řemen na starý ojetý řemenici.. Pokud tam je napínák řemenu a neměnil se, tak může být "zamrzlej" a nenapíná jak má, nový delší (např. o pár milimetrů) řemen je pak volný...

radka111*

Zdravím,

abych řekla pravdu, netuším, jestli tam je servo... A asi to nepoznám.

Měla jsem v servisu po opětovném zásahu asistence kvůli nedobíjení mi doporučili opravu alternátoru.

Alternátor prý opravit nešel, tak jsem musela pořídit nový a s ním tam dal opravář i výše zmíněné řemeny.

Po mém telefonátu řekl, že mám přijet, ale raději bych věděla, čím to je.

Opravář nebyl příliš ochotný...

Děkuji,

Radka

asd1

Na místě kolama jde točit lehce.. Podle katalogu tam servo je, hydraulický, ale ne ve všech verzích...

Servis něco zmršil, zaměř se na řemen a jeho napnutí tj. napínák, správný rozměr řemenu (délka šířka počet žeber) pak opotřebení řemenic hlavně ta na servočerpadle.. Servis má obvykle snahu reklamaci zamítnout a svést to na jiný problém který je třeba opravit za další prachy

Mmch. alternátor obvykle opravit jde za pár stovek, nejčastěji na něm odchází regulátor napětí nebo diodový blok (usměrňovač).. Celý nový repasovaný kolem 2,5k, funglovka 3-4k, a obecně výměna jednoduchá (až na exotický auta kde taháš ježka z klece a rozmontuješ půl auta..

Na tyhle věci je dobrý ptát se předem, umí to ušetřit dost peněz, 90% servisů chce snadný prachy a ženská v nouzi je ideální kořist...

radka111*

No, já dala i s řemeny 5800 Kč, ale původní verze byla 7200...

Prý to rozebral, celé špatně a nabídl opravu za 7200... Prý nejsou díly na starý alternátor, tak jen nový. Když jsem odmítla, tak našel levnější za cca 5800 Kč včetně práce.

Máš pravdu, snadná kořist...

Díky moc, už snad budu vědět, co mu říct.

Sama to určitě nedám..

Radka

 

ridick

0x

Mi to kdysi dělal homokinetický kloub, je ho třeba vyměnit. Taky vrzal pouze při plném rejdu, po výměně byl klid.

radka111*

Zdravím,

je mi divné, že mi to začalo vrzat až po opravě alternátoru a výměně řemenů... Dříve pískal klíňák za jízdy, ale při parkování ne...

Díky moc,

Radka

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]