Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nastavení rozvodového řemene

Od: michalxsara odpovědí: 9 změna:
Zdravím
Měl bych tu na vás otázku.
Neměl by někdo schéma nastavení rozvodu na Citroen Xsara break 2.0hdi 81kw? S klima.
Na netu nikde nemůžu najít přímo na toto auto. Při demontáži jsem si bohužel nezaaretoval jen označil fixou a to mě teď nevychází asi o 4 drážky

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Z hlavy neřeknupřesně-setrvák na naftě od PSA za starterem je otvro na trn 8mm, čerpadlo a vačka trn ( šroub) 6mm? V odkazu co jsem Vám při minulém dotazu na utažení hlavy dal toto není?

Tak zde je další odkaz (xsaraclub) xsara.cz/...

PS-jestli jde o 206 ,306, 406, Xantia, berlingo, partner... je úplně jedno stále je to stejný mtor a to RHY a výkonější varianta RHZ.Motory jsou stejné RHY-RHZ.liší se -intercooler, turbo...)blok, hlava... stejnémezi různými modely se pak liší jen periferiemi (umístěním altiku,posilovače...)

Ještě doplním-na xantiích nevím na kolika motorech se toto stalo-protočila se o kousek řemenice (nějaké gumové pouzdro či jak to tam je) Na toto pak byla jediná správná rada-NOVÁ řemenice, dle ní pak zajistit rozvody-pak musí sedět zajištovací otvory na trnech , po tomto úkonu lze dát klidně zpět starou-toto je možná onen případ. Je to řešeno někde na xantiaclubu!

Odkaz na samotnou výměnu na motoru RHZ na Xantii.přičemž některé kroky platí jen por Xantii-příp C5 s hydrem. xantiaclub.cz/... A zde někde ve vláknu se pprávě píše o protočené řemenici : xantiaclub.cz/...

Doporučuji pročíst.

 

break

1x

Rozvody na fixu nastavuje jen amatér

přesně tak. Ani při 80 tisících km to nemusí být správně. Auto může být stočenka a mít už jednu "výměnu" rozvodů za sebou. Takže ani značení fixou nemusí být přesné jak z výroby. Na youtube je hodně videí, jak dělat "na fixu" Přitom přípravky nejsou tak drahé, jsou kluby fandů, co si je i půjčují poštou.

break

Nehodlám o tom diskutovat. S kilometry to nemá nic společného, je to neprofesionální

neprofesionální to je, pokud to nejsou řemenice bez "pera-drážky" jako na motorech benzí focus MK1,2 . Tak fixa zajistí původní polohu hřídele vůči klice. Vyzkoušeno(Alfa TS)-krátká závitová tyč se dvěma maticemi a podložkami, mezi ně se stáhnou zároveň dvě řemenice vačky, takže se znehybní vůči sobě. Zařazena rychlost a zatáhnuta ruční brzda. Tímhle se vyloučí vzájemné pootáčení kliky a vaček. Ale nakonec jsem i zkotroloval přípravky co stály pár stovek hodiny a přípravky pro motory TS 1.6

Kolegovi na motoru Ford dělal mlaďas rozvody a normálně mu za jízdy vylítnul rozvodový řemen takovým způsobem(jel rychle), že ten řemen nenašli když ho pak hledali. Perla na závěr byla,že mu mlaďas napočítal materiál znovu.

napsal jsem to špatně, mělo být "neprofesionální to je" a za tím hned tečka. pak odstavec. Na fixu bych si nedovolil někomu dělat, servisy to ale dělají běžně

 

jurajjuraj*
31.07.21 17:37

0x

.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]