Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Automatická převodovka

Od: kajaa odpovědí: 12 změna:
Dobrý den.Chtel bych si koupit nové auto s automatickou převodovkou.Doteď jsem 40 let jezdil s manuálem a mám strach zda to zvládnu, jaká tam jsou specifika,jsou tam režimy D P R N.Rezim neutrál se prý vůbec nepoužívá.Nevim kdy stát na brzdě, třeba na křižovatce a tak.Jak funguje parkovací brzda a auto hold.Mam do toho jít?dik

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

sure

4x

Určitě, řiká se, kdo jednou zkusí už nechce jinak. Jezdím se služebním automatem a myslim, že jsou obavy zbytečné. Ze začátku jsem měl akorát cukání mačkat spojku, což v případě nechtěnýho zabrždění je problém, pomůže skřípnutí tkaničky do dveří.

"...kdo jednou zkusí už nechce jinak".

Nesouhlas. Mám po mnoha letech ježdění s klasikou automat a kdyby to šlo, okamžitě měním zpět na manuál.

 

jenda22

4x

Mám jedno auto automat a jedno manuál. Mnohem raději jezdím automatem. Není potřeba ve městě hlídat převodový stupeň, na stopce v kopci naprostá pohoda.

 

asd1

1x

Si najdi návod k autu s automatem, pak zajdi do bazaru a někde na place se v tom projeď.. Nebo si vem na týden z půjčovny..

Zásadní je údržba = ravidelně měnit olej. = ojetina je riziková a opravy za raketu, takže pokud "nový" nemyslíš funglovku tak pořádně vybírat...

 

makk

1x

Já bych se nebál jízdy s tím, ale případné poruchy. Pokud je to zanedbaná ojetina, může se stát, že závada bude v podstatě likvidační. Jinak jezdí se s tím jako s Babettou, dáš plyn a ono to jede. Na křižovatce buď vyřadíš, nebo stojíš na brzdě, jak ti vyhovuje. D = dopředu (tedy jízda), P = parkování (obdoba ruční brzdy), R = zpátečka (reverz) a N = neutrál. Bývá tam ji řežim sport, to řadí až při vyšších otáčkách (dobré třeba když chceš rychleji předjet, nebo v kopcích) a někdy i manual, tj ruční řazení, ale ruční tak, že si rychlosti volíš podle svého uvážení a ono to samo přeřadí (netřeba mačkat spojku, ani tam není).

Hlavní zásada, nešlapat na spojku, je to totiž brzda .

Pozor. P neni v zadnem pripade obdoba rucni brzdy a je zasadni chyba jej misto rucni brzdy pouzivat.

Pokud k necemu prirovnavat, tak pak spise k zarazene rychlosti u manualu s vypnutym motorem. Ale i toto porovnani kulha.

Auta s automatickou prevodovkou maji rucni brzdu stejne jako auta s manualni prevodovkou a ta by mela byt normalne pouzivana.

 


0x

Z hlediska ježdění - levou nohu zpočátku cíleně nějak skrčit pod sebe, aby instinktivně nestartovala na spojku, která tam není. Jinak je to pohodlnější, můžete se soustředit jen na provoz. Naučte se důkladně startování - (asi to chce P a brzdu), at nezmatkujete.

Při startování není brzda potřeba, ale musí být zařazeno "P", jinak je startování blokované. Při řazení na "D" ("R") už ano. Jinak to automat ani nedovolí.

 

kajaa

Děkuji, Jedná se o nové auto.ještě chci doplnit, že ta převodovka má funkci auto hold.

 


0x

Je to o zvyk. Automat má řadu výhod a celkem snadno se s ním naučíte zacházet. Na křižovatkách a při podobných krátkodobých zastaveních nechte zařazené"D" a stůjte na brzdě. Při delším stání (závory) je lepší přeřadit na "P" (nebolí Vás pak tolik noha "). "N" se skutečně běžně neřadí, ale může být velmi užitečné třeba při nějaké vážnější poruše, například když nejde z nějakého důvodu zpomalit (zaseknutý plyn, porucha turba, závada řídící jednotky...). Se zařazeným "D" v tom případě totiž jinak auto nejde jen tak lehce zastavit. (čímm víc brzdíte, tím se motor snaží přidávat výkon). Naštěstí se to zas tak často nestává.

Ze začátku (pár desítek tisíc km) to chce přivázat levou nohu k sedadlu, protože šlápnutí omylem za plné jízdy levou nohou na brzdu je nezapomenutelný zážitek, po kterém budete mít obtisknutý bezpečnostní pás na hrudi a řidiči za Vámi Vás přinejmenším proklejí (pokud se jim povede taky včas zabrzdit.

Byl jsem na tom podobně, taky cca 45 let s manuálem (nejrůznější auta, dokonce s nesynchronizovanou převodovkou). Před 3 lety jsem si koupil automat. Už jsem si celkem zvykl, i když občas ještě ze zvyku po té řadící páce hrábnu (pak se z výchovných důvodů přes tu ruku plácnu ). Kdyby ale byla možnost, ihned měním zpět za manuál.


doplněno 29.07.21 12:43:

Rozdíl mezi manuálem a automatem je ten, že u manuálu dám autu příkaz a ono ho bez reptání okamžitě splní (v rámci technických možností). Ne tak automat. Tomu vyslovím přání, automat si to promyslí, přehodnotí a když to uzná za vhodné částečně mi vyhoví.

Tenhle nešvar se dost citelně projevuje například při jízdě v těžším terénu.


doplněno 31.07.21 10:07:

stepm - Nevím, to asi ne. Můj automat už pár let pamatuje a reaguje s dost nepříjemnou prodlevou (už jsem si zvykl). Nic to ale nemění na tom, že si automat "žije vlastním naprogramovaným životem" a když potřebuju nestandardní posup, mám prostě smůlu. Při běžné jízdě po běžné silnici to samozřejmě potřeba není, ale stačí lehký terén (rozblácená polní cesta) a automat může mít problémy.

Moderní DSG splní příkaz v rámci milisekund, stihnete to s manuálem?

 


0x

P - parkování, před povolením brzdy doporučuji použít ruční brzdu ke snížení opotřební parkovací západky
R - zpátečka
N - neutrál - využijete k vlečení vozu nebo k popotlačení v garáži
D - běžný jízdní režim (drive, dopředu)

Parkovací brzda (ručka) - zřejmě už elektrická, může se "zatahovat" automaticky nebo tlačítkem.
AutoHold - auto samo brzdí, dokud se nedotknete plynu. U manuálů samo brzdí pár vteřin po puštění brzdy.

A důležitá otázka - jaké auto? S jakým typem automatu?

Jinak jezdím s automaty řadu let, se všemi typy, a k manuálu bych se nikdy nevrátil.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]