Nejste přihlášen/a.
Ahoj všem s přítelem čekáme naše první mimčo a tudíž se koukáme i po novém větším autě Teď jezdíme přítelovo golfem čtvrté generace v TDI. A já mám Fiat Punto 1.2. Ale bude to chtít něco většího sice kočárek se do Golfa něj dá složit, ale už se do kufru nic jiného nevejde a není to taky dvakrát pohodlné skládání :D Takže přemýšlíme nějaké kombi asi MPV se mi moc nelíbí asi jediné tak Ford S-Max :D
Jenže jaké auto vybrat a jakou verzi? Bydlíme na vesnici a do města to máme 10 km a to asi úplně pro dnešní naftaky s filtrem není což. Na druhou stranu o víkendech jsme byli schopni najezdit celkem dost kilometrů po výletech. Přítel najezdí za rok kolem těch 15 000 km +/- .
Tak kdybyste měli nějaké doporučení s čím kdo má zkušenosti budu moc ráda
Mrknul jsem se nedávno na Daciu Lodgy - a protože se mi líbí jednoduchost a mám rád funkční věci za málo peněz, doporučil bych ji. Tady recenze uživatelů - auto.cz/...
ono je to těžký, když každý napíše "nový"a chce "zánovní"- ojetin za ty peníze je spousta, každá potřebuje servis a má mouchy...
Kupte si za 50tis - dalších 40 dejte do generálního servisu, pokud bude nutný. Auto z roku 2000 vám bude sloužit stejně jako z roku 2010... pokud je v dobrém stavu. U těch mladších je filtr pevných částic a další kurvítka, takže zdánlivě mladší po vás bude chtít vyšší částky za servis.
Dacie se mi moc nelíbí jediné auto od nich tak ten nový Duster je hezký, ale jiná cenová kategorie :D
Já vás chápu nové auto je zde myšleno jiné ojeté Je mi jasný, že za pár peněz nemůžem sehnat nic pěkného proto máme rozpočet do cca 150 tisíc. Právě ty nový auta když nafta tak to má filtr částic atd takže asi nějaký rozumný benzín
Souhlas
jmlc®
- Měla jsem 2x úžasné, praktické a krásné auto - Renault Espace...problém ovšem byl, že nastávaly neustále poruchy, opravy a nekonečný kolotoč. Také spotřeba cca 8l...ovšem díky(bohu) při rozvodu jsem o auto přišla a zdědila jsem po otci novou Dacii Dokker. Byla jsem na rozpacích - po Espace to bylo jako sedat do traktoru, design nic moc a chybělo mi plno "vychytávek"...atd.
Ovšem mechanik z Renaulta mi nadšeně říkal "berte ho, já to spravuju a to jsou auta v pohodě"Auto neplní mé "holčičí"požadavky, ale jezdí za 5,2 v naftě, již 4rok bez potíží, bez servisu a kufr má stejný jako Espace...jo a mám 3děti a vejdem se i s koly atd. A ten odpich i při plném autě to má sílu, na křižovatkách, v kopcích naprosta spokojenost.
Ted máme 4-té dítě ... tak přejdem na Lodgy.
Co jsem četla a známej doporučuje tak prý jedině 1.8 TDCI bez filtru pevných částic a když by nám nestačil výkon tak načipovat a pak to jede slušně
1,8 TDCI nic moc, potřebuješ v záloze 50k na "čerpadlo vstřiky palivový vedení i s nádrží".. Navíc to je n a99% ve vylítanejch kárách. Počítej něco co vydrží pár let a ne jen do příští technický (i to je ale řešení - levný auto za 20k a jak chcípne tak další.. Jetá nafta je riziko.. Dobrý jsou JTD motory. TDCi dvoulitr.. Ale taky radši mít to od novýho a po 200kkm dát pryč..
Dobrá kára ja Mondeo MK4.. S max taky ale je drahej.. Focus kombík MK2 motor nejlíp 1,6 benzín..
To je jako se vším. Automat se může samozřejmě porouchat. Úplně stejně se může u normální převodovky porouchat spojka a dvouhmota není vůbec žádná láce.
Mám C-max dvoulitr benzín v automatu a kromě běžný údržby, tedy výměna oleje, (jak v motoru, tak i v převodovce), brzdy zatím nebyl žádný problém. Mám přes 250 000 km a stále jezdí bez potíží.
Přítel říká, že když se pokazí automat tak je to oprava dražší než u manuálu. Ten C-Max vypadá zajímavě jak je na tom kufru vlezl by se tam v klidu kočárek?
Porouchanej automat je obvykle za desítky tisíc i z vrakáče. Porouchanej manuál vezmeš z vrakáče za pár tisíc max., přehodíš a jede to dál relativně za levno..
Dvouhmoty v servisu za dvacku, ale jde to udělat ca za desítku - 7k sada a za 3k to dobrej slušnej garážník umí udělat..
Na běžný ježdění stačí i 50 kW motor, jen se s tim moc nedá předjíždět něco rychlejšího než traktor. V dnešním provozu to ale prakticky nevadí, i náklaďáky jezdí 90, traktor to zvládne a holt na 30 km jsi o půl minuty pomaleji.. Výhoda je spotřeba, levnější ručení a často i ceny dílů..
Lepší je jednoduchý auto - co tam neni to se nepodělá. Ford obecně OK, Focus Mondeo C-max (vychází z Focusu). Hjondé s 1,6 taky neni marný, Citroen Pažout Fiat - všechno slušný levnější auta. Oktávky Golfy - za ty prachy žádnej zázrak, připlácí se jen za značku ne za kvalitu..
3 roky dozadu som riešil podobný problém.Stav je 2 dospelí a 3 deti.Čiže auto s plnohodnotnými 5 sedadlami.Výber auta je kompromis s tým sa zmierte.Nakoniec som zobral S-MAX 2,0 benzín.Duratec,107 kW/145 koní.Je to manuál,rok 2009.Áno Fordy sú aj s takýmito motormi.Ja som zobral verziu Flexifuel kvôli prestavbe na LPG.Nie je to žiaden trhač asfaltu ale také rodinné presúvadlo a pohodlná obývačka.Okrem Forda bola v hre aj Opel Zafira 3 generácie 1,4T.Potom na chvíľu aj Opel Insignia,Škoda Superb 2 generácie,ešte na chvílu som pokukoval aj po autách od koncernu Touran,Alhambra okolo roku 2016 ale tu som skončil lebo nafta.
Zásadní otázka je, jaký máte rozpočet a zda je přítel schopen si alespoň něco na autě udělat sám.
Ten nám řekl at nekupujem mazdu, že reznou jak blázen a určitě benzín abychom neřešili vstřiky, turbo a filtr částic.
Třeba Focus 1.8, Mondeo a nebo 308 SW 1.6i a pokud bychom chtěli i tak naftu tak prej Touran TDI 77KW
Tak hlavně nekupujte Focus 1.generace. Ten rezne víc než Felda nebo Mazda.
Já osobně bych Forda nechtěl. Plastová zrcátka konstrukcí jako dětská hračka a stačí mini tuknutí a ulejí jak řepa. Tapicírungy s lisovaného kartonového papíru...
Dělat rozvody u benzínových Fordů je taky chutovka.
...
Pokud známí není specialista přes Fordy, tak mu to raději na servis nedávejte. Já jsem rád, že jsem se Focusa 1.6ky zbavil a to nejezdil špatně. Spíš to zpracování a materiály. Dokud jsem nic nerozebral, tak jsem byl nadšen. Pak už ne.
Já třeba mám doma jen Fordy a kupodivu jsem nikdy neměl závažné problém. Rozvody mi přijdou jednoduchý. Musíš mít přípravky, nic víc.
Bez přípravků to nejde. To je jasné, ale příjde mi to zbytečně složitější. Třeba proč vačky nemají péro s drážkou a jsou jen na kužel utažené na moment... takové detaily, které se mi nelíbí při servisu.
Jeje tak servis a tohle kolem jde mimo mě Ale náš mechanik neříkal, že by Fordy nezvládl. Jen se zeptám u Focuse ta druhá generace v kombi bylo by to vhodné pro rodinu nebo raději vzít větší Mondeo?
Tady záleží na úhlu pohledu. Nastaviš vačky, zaaretuješ kliku a cokoliv kolem řemene tě nezajímá a vše je napřesno. Pokud dodržíš momenty, tak nemusíš mít strach. Nic není od oka, vše na setinky.
Samozřejmě se s tím vyjebava. Třeba moje ST 170 v servisu někdo udělal na fixu a u toho auta to bylo znát. Jelo, ale nebyla to taková pila. Tady jsem si s tím vážně pohrál a potrápilo mě to. Ten motor bys nepoznal .
Záleží na rodině, jaký má priority. Focus kombi je taky rodinný auto. My jsme před 30 lety celá rodina v Escortech a fiestach
break: Focus nás zaujal, že nám příjde větší výběr s rozumným nájezdem v benzínu. Asi nejvíc nás zaujala verze 1.8, ale bojíme se toho kufru aby to nebylo malé. Kolegyně má Focuse krátkýho a když mě vozila do práce tak mi to auto příšlo pěkně pohodlný například od našeho Golfa :D :D
Focus kombík v pohodě, přijde mi že Mondeo kombík o moc větší kufr nemá... Focus MK1 má 520 litrů, MK2 480 jestli dobře pamatuju. Kočár v pohodě.. Jen fakt reznou, MK2 o něco míň ale taky dost...
Servis Fordů - nic zvláštního, jako každá značka a poruchovost spíš i menší než koncern...
Rozvody na FF - stačí udělat je tak jak se má a není problém.. Ale blbě nastavených rozvodů je vidět hodně - mimo jiné důkaz že servisy nedělaj pečlivě, a zrovna tady to je nutnost.. Přípravky, dodržet momenty a postup. Nic víc..
Kačko, nerad paušalizuju. Je to kus od kusu. I s tou korozi to platí...do kufru se stačí podívat, ozkoušet. Pokud jde o stav a nájezd, tak v Česku je možný vše. Já osobně tady auta nekupuju a vše si vozím že zahraničí
5ti-člená rodina Felicia combi celé mládí . To, že přítel nechce automat je spíše to, že o tom nic neví. Máme X-trail s nájezdem 270t v automatu a stále bez poruchy. Olej měněn 4x v převodovce. Cena do 9000kč.
Pokud přítel chce manuál, kde vymění olej jednou ve 180 000km a pak doživotní nemění, pak ušetří, no...
Stejně tak je těžké vybrat auto, kde se ten olej měnil pravidelně, ale když kouknete po inzerátech, tak si všimněte vesměs v těch levných autech chlív na sedačkách, skvrny, blbinky, samolepky, od blata, foceno mokré, rezavé disky, odřeniny od parkování u paneláků a obchoáků, stínítko proti slunci po děckách (dokopané sedačky řidiče a spolujezdce zezadu, utrhané těsnění dveří, jak tam někdo rve nákupy nebo autosedačky).
Doporučím jen, pokud jak říkáte auto k vůli mimískovi, tak ne po lidech, kteří jezdili v autě s mimískem nebo psy. To jsou auta, kde majitelé do aut nevráží ani korunu (obrazně řečeno) - neumyjí, neluxují, neservisují, jen když jim to řeknou jako závadu na stk, nemění moc oleje nebo špatně svépomocí (lejou olej na MAX a víc... poškozený katalyzátor a lambdy),...
Podle mého je pořád dobré hledat auta po důchodcích. Sice je servis taky zanedbán, protože starobní důchod a krmení auta nejde moc dohromady (mnohdy špatné brzdy, tlumiče, ramena a silenty, čepy, koroze - pokud jezdí zimu), ale motor má prd km a je lepší pak ty opotřebené díly jako tlumiče a brzdy hned vyměnit a pokud je čistý a hezký interiée a hezký lak, tak se z toho dá udělat nové auto.
Rozhodně pozor na auta, která jsou deně v provozu a jezdí se s nima do práce a majitel má druhé auto v rodině na víkendy. Potom to auto do práce je většinou strašná pixla, která sotva drží pohromadě a auto na víkendy je voňavka s full servisem.
Takže se ptát a koukat i an to, čím hodlají jezdit, když tohle prodávají a proč ho prodávají. většinou je to stejná písnička při koupi a prodeji
Z tou rzí je pravda, že sem taky četla, ale podle našeho mechanika u těch novějších Fordů to už není tak zlé jako kdysi. Ale i tak nám doporučil kdyžtak dělat nástřik podvozku a dutin. Třeba to naše VW to rezne taky dost sice je to ročník 03
Jako já teď našla na internetu pěkné Mondeo auto.bazos.cz/... ale je to nafta a je tam moc rizikových faktorů jako ta automatická převodovka, turbo. vstřikovače a ten filtr částic.
Jako přítel by si do práce těch 18km bral punto a mě by tu nechával tohle abych mohla kdykoliv v klidu s malým vyrazit do města k lékaři atd, ale jak jsem psala do města to máme 10 km a to by ta nafta trpěla
gumidek: děkuji za vyčerpávající popis taková rada se nám bude hodit určitě si na vše z toho pokuísme dát pozor, ale asi pak na zkouknutí vezmem toho našeho mechanika přece jen on to zkoukne líp než my
A když ti umře spojka nebo dvouhmota, tak seš v tom taky za ranec. A jsou převodovky v manuálu, co taky umírají a oprava je v řádu desetitisíců.
Kačko, DPF a CR systému se u aut za posledních 15 let člověk těžko vyhne
break: bohužel to mi je jasné proto uvažujem, že se naftě asi vyhneme kvůli tomu všemu. Ikdyž ono je to těžký taky sem u nás v bazaru koukal po dvojkové octavii motor 2.0 TSI a pak čtu na internetu, že to byl strašný motor :D
Kdybych šel do mondea, tak 2.5 T...krom mýho 2.2 TDCI mám vše v benzínu. Nechtěl bych ropu už kvůli český naftě
Když přidáváš VIF tak nafta ujde.. Čepro nebo OMV.. Samo taky radši tankuju v Německu kde je nafta kvalitnější o hodně. Měl jsem auto citlivý na kvalitu nafty, rozdíl ve spotřebě CZ - D byl litr na 100 km a CZ + VIF něco mezi.. Bylo to poznat i na kouřivosti, studeným startu, v táhlých kopcích ve vyšší rychlosti... Ten rozdíl byl fakt velký a bylo to naftou.. Novější JTD tam to skoro nejde poznat na co jede, VIF co CZ nafty leju kvůli čerpadlu/ vstřikům (kvůli covidu byl dojčland zavřenej jinak tankuju tam)
Tak Váš komentář je úplně mimo mísu a asi jste nečetl zadání nebo si to neumím vysvětlit... Píšu sem snad nějaké náročné podmínky a přání?
Přišla jsem se slušně zeptat na rady a doporučení nějakých vozů pro budoucí rodinu. Nemáme vyhlídnutou žádnou značku jen píšu adepty co mi kde kdo radil Prosím přečtěte si ještě jednou můj dotaz .)
jm: ano napsala jsem, že se mi nelíbí navrhovaná Dacie nic víc ! Například zmíněný Ford Mondeo nebo C-Max se mi líbí. A to, že někdo má VW neznamená, že by nejezdil v ničem jiným to je tak omezený pohled :D Dodatek vlastníme ještě Fiat Punto ( ital) a přítel, který měl vždy VW je Puntem spokojen .) Jinak třeba se nám líbí Citroen Berlingo. A nevím kde jste vzal, že praktické funkce jsou k šípku :D
Takže by to nechtělo asi tak omezený pohled a hned soudit :D Jo občas se člověk na těch diskuzích velice pobaví právě ste mi prodloužil život děkuji
Ale zpět k tématu Citroen Berlingo se nám líbí, ale nevíme jaký vhodný motor viz má otázka
...mám ráda designovky, auta co mají desin, zajímavý vzhled...ale jak mi řeklo několik mechaniků - hezké auto a zároveň praktické a hlavně spolehlivé - to se prostě nedělá, buď jedno nebo druhé
chápu bohužel, mě ta Dacie připadá jako dodávka :D jinak asi bychom spíše chtěli něco v benzínu jelikož se obaváme nafty kvuli filtru částic a našemu nájezdu. Nebude ta 1.4 moc slabá když se auto pak naloží? C5 vypadá zajímavě a jaký benzínový motor?
Nebo Fiat Doblo, Tipo, Ze starších Stilo.. Motory jsou OK jak benzíny (FIRE jak atmosféra tak oturbený) tak nafty (JTD, JTD multijet)..
FIRE 1,2 máte v Puntu..
Filtr DPF až tak problém neni pokud je dobře řešený..
ty benzíny jsou nejčastěji 2.0 16V - záleží na majitelích - opět a zase. 1,6 bych v kombíku nechtěl...
a potřebujete kombík - tam se dávali hlavně naftový motory
sauto.cz/... - něco takového asi? Tam je zase tikající bomba v hydraulice - pokud je v C5 hydraulika a má to 300tis km, už se jen čeká, která hadice prdne - a jsou to taky vysoké náklady.
Moc záleží na údržbě i na štěstí.. TSI starší s řetězem problémový motor, novější s řemenem lepší ale taky žádnej zázrak.. Nejnovější tříválcový litry do ca 2000 otáček úplně chcíplý a k tomu maj dlouhý kvalty = trpí spojka hlavně rozjezdy a pojíždění do kopce..
Golf navíc příplatek za "das auto"..
Probůh řetěz není žádný problém. Modernizuje se na novou rozvodovou sadu, kde jsou krom novějšího silnějšího řetězu i upravená kola na něj a rázem je to bezproblémový TSI
zet koupil asi pred 3 lety novy Hyundai i30 v kombiku, po vsech slevach v akci za 299 tis, 1.4 benzin, NOVÝ
ma 2 deti, do kufru da v pohode kocarek
motor 1.4 vykonove nic moc, manulani prevodovka v pohode, DOBRE odhlucneny interier, podvozek komfortnejsi nez pracovni dokker... maji najeto pres 250 tis , zet jezdi denne stovky kilometru kvuli poraci, jedina zavada byla JEDNA vadná svíčka
nejlepsi auto je nove auto. maximalne nejaka predvadecka
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.