Nejste přihlášen/a.
čao, v servisu mi nabizeli NGK svíčky jednu za 200 je to good? Proč nedávají championy nebo tak něco, co doporučujete?
Jedinou ngk jsem našel autodily-pema.cz/...
Díky
Možná je už nenaskladňují z důvodu, že těch motorů je dnes málo. Nebo málo k nim jezdí. Ty NGK budou i pro BKY, BBZ, AUA, AUB,... od VW a je pro ně tedy více motorů a více se využijí.
Proto ti je cpou.
Nicméně svíčky snad zvládne vyměnit každý. Je potřeba pracovat na vychladlém studeném motoru.
A udělat si vytahovátko na cívky, dva šroubováky nic moc snadno cívku olámou/ vožvejkaj.. Ano montáž za studena, dodržet utahovací moment (momenták se nahradí např. mincířem + spočítat sílu na rameni - 28 Nm je 2,8 kg na metru, 5,6 kg na 50 cm, 11,2 kg na 25cm ráčně atd.) a nenasypat bordel do válce..
Pro konkrétní motor si najdi jaká svíce tam patří, jestli tam pak dáš NGK, Chambion, Bosch atd. už tak zásadní neni.. Některý svíce jsou "univerzální" aneb bývá tam kompromis, funguje ale neni ideální. Dělá se to kvůli skladování co nejmenšího množství sortimentu... Lepší je přímo ten ideál...
tazatel má AME, AQZ, AZF,... (vpodstatě Felda)
...
Vždy to píšu
Dělá se to kvůli skladování co nejmenšího množství sortimentu... Lepší je přímo ten ideál...
...
Pro AME, AZF,AQZ,... je v dílenské příručce Champion RC89PYC
naprostý souhlas s @asd1 a @gumidek
asd dobře upozornil na možnost spadnutí bordelu do válce, to chce nejdřív ten prostor kartáčkem kolem očistit, nebo i nejdřív dřívkem, já to vždy vzal dřívkem na kterém je vlhký hadřík, pak kartáček, někdy je tam bordelu dost-bordel=i prach, prach je jako písek
gumidek perfektně poradil svíčky, to škodováckých šly vždy nejlíp tyhle CHAMPION RC89PYC
Ceny prakticky všech dílů v servisech jsou krát 2 a víc, než za kolik je koupíš sám mimo velké dealery...
e-shopy obvykle jsou "velký dealer", jen je jiná cena. A klidně to může z jednoho skladu jezdit jak do servisu tak pro e-shop
Ano cena v servisu je obvykle x 2, jsou "trošku nenažraný".. A to i u dílů který není problém objednat dopředu - spojkový, rozvodový sady, brzdy apod. Přihodit tisíce za to že 10 minut objednává je na úrovni lichvy. Nechceš za moje ceny jdi jinam - ano jdu jinam. Ovšem jinde v servise to je stejný, tak lidi co si to neumí udělat mimo servis tak na výběr nemají a buď to zaplatí nebo nejezdí (a to je důvod proč servisy nekrachnou a můžou mít takový ceny...)
Asd: to je prostě byznys. Může svíčku prodávat klidně za litr. To nikde není omezený kolik může mít na materiálu. Když to od něj za litr někdo koupí, tak to prodá. Když ne, tak je bude mít za litr skladem...
Nevím, proč tě to uráží. Náš šéf třeba koupí materiál ta 40 euro metr a prodá za 240 bez papíru. A lidi kupují a on prodává. To je kapitalismus, ne charita...
Beru to jako lichvu - chceš prachy tak úrok. Je to to samý.. A vzhledem k tomu že lidi si to neudělaj tak je "kartelová dohoda" že se takhle bude rejžovat a levnější servisy nejsou. Pochopil bych na spojkový sadě tak pětiliko, víc je prostě rejžování. At si do hodinovky dá náklady na dílnu, ale marže na dílech 100% je prostě svinstvo.
Řešim jednoduše - neberu - kdo chce moc nemá nic.. podobných nás je menšina tak to servis má na háku, aspoň má menší frontu před dílnou
Peníze jsou mi jedno, to auto je celkově levné na opravy, ale asi budou lepší tyhle co tak čtu: mlparts.cz/...
Chtějí mi dát tyhle mlparts.cz/...
Už dávno vím, že ty champion by měli být lepší nebo prostě byli i Origo ve vozu žejo.
Motor je to AQW 50kw
Díky, nevíš jaké ložisko? FAG je dobrý? skoda-dily.cz/...
Ale to už raději škoda prvovýroba není o moc dražší
Třeba tohle, ale tam mi od servisu nesedí cena, ledaže nějaký ležák ktarý dostal zadarmo od někoho (auto šlo do hutí nový svíce zbyly)
Tak prej to byla tříbodová, ale krabičku už nemá .
Je možnost to zjístit bez vyjmutí svíčky? Jen když odstraním lištu
Tak to bude ta za 70,- z odkazu Iridiová pro LPG u benzínu nevadí... Tříbodovka význam nemá (ale pasuje a je použitelná), ta "origo" je lepší..
Přelitej olej (nebo jen víc na účtování ), svíce na teplej motor a ne ideální (ten šampión) = další prase v servisu.. Buď najít někoho dobrýho nebo si to dělat sám, tohle jsou primitivní záležitosti který zvládne i cvičená vopice na chodníku před panelákem.. A uděláš si to i např. s kontrolou odtrhu svíce aby byl přesně (velký odtrh umí probít vinutí cívky), víš že tam je opravdu to co na účtence atd. atd.
Svíci bez demontáže nezkontroluješ = stáhnout cívku (vytahovátko) a vyšroubovat...
Pokud to jede tak bych to nechal na příští výměnu... Olej zkontrolovat na rovině jestli neni přes horní rysku (přelitej to hází do výfuku a trpí lambdy + katalyzátor)
Motor nebyl úplně vařící, ale takovej horkej. Půl hodiny stálo a pak se to měnilo. Snad se nic neposralo :D Svíčku snad zatahl na moment. Bude lepší svíčky znovu vyndat a přetáhnout momentakem za studena? Aby se náhodou nějak nepohli za čas.
Když se dá svíce za tepla tak dobře asi nepřilne , že?
:D
ctrlv.cz/...
GUmidku porad mi prosim :D co ty svice?je to hodne spatne je tam davat za tepla?
Červená je MAX a žlutá je ohyb měrky. To už je asi 1litr přes max.
Takže přelito. Zasere se klapka odvětráním víka ventylů, svíčky, pístní kroužky, lambdy, katalyzátor.
Když je někdo utáhne zatepla, tak při následném povolení zastudena můžeš vyrvat závit. Zatepla je závit roztažen a chladnutím se vrátí na svůj rozměr. Svíčky tedy budou silně přetažené, pokud to tam někdo nahulil zatepla. Můžeš zničit hlavu. Proto se zatepla pouze demontuje a montuje vždy zastudena při 20-30C.
A kolik bylo vylito? Spousta starého oleje ḱór bordelu z něj zůstana na stěnách bloku. Pak je rozpustí nový olej a zteče vše do vany (zvedne se hladina).
0,3l sežere jen filtr.
Co s těma svícema? Jsou ok? Mám nějak postupovat? Dojít do servisu at to sundaji za tepla a za hodku namontuji zpet? A odlijou olej pres sroub? Diky
Já už se vyjádřil. Nebudu nikoho přemlouvat. At si každý dělá co chce. Aspoň bude víc práce v servisech
Olej vycucni přes měrku hadičkou + stříkačka, jde to docela dobře.. Nejezdil bych s tim. Nesmí být přes maximum, ideál je tak 2/3 mezi ryskama.. Auto musí stát rovně a měří se až olej steče do vany (stačí minuta pak už to moc nestejká)..
Svíce pokud půl hodiny stálo tak bych to až tak nedramatizoval.. Jen to pak povolovat určitě za tepla. Pokud to chceš precizně tak teď povolit a utáhnout až za studena na moment.. Osobně když bych do toho hrabal, tak bych tříbod vyhodil a dal tam origo šampióny.. A udělal si to sám, vyjde to na polovinu a i ty to uděláš líp..
Dík. Bojím se jen toho utahovacího momentu když nemám momentak, ale zase předtím tam byli brisky a kámoš to utahoval jen rukou na cit kterej mám též. Nechám je tam chvíli..do konce roku třeba. Jinak s tím olejem jsem takto najel 15km. Dnes je na rovině po pů dne stání jdu zkontrolovat.
Stačí na cit pokud nejsi lama
Momenták snadno nahradíš mincířem nebo váhou, spočítáš délku ramena a potřebnou sílu pro daný moment.. Např. 30Nm je 3 kg na metru, 6 kg na 50 cm atd., pokud máš oko na ráčně 28mm od osy, tak 30Nm : 0,25 = síla 107 N = zatížení mincířem 10,7 kg na tečně (kolmo na ráčnu)..
Pokud to pod plynem z nízkých otáček až do vysokých v celým rozsahu nikde neškube (hlavně v nízkých otáčkách pod plynem) tak to klidně nech... Pokud škube tak to ale nemusí být svící ale cívkou, taky dost častá závada.. Cívku často odpálí velký odtrh na svíci nebo olej z ventildeklu na svíci...
Ideální svíce je ideální, ale pokud tohle funguje tak to je taky použitelný...
Info o svíci si najdi kde jsou podrobně popsaný - co je teplá/ studená svíce atd. U tebe je hlavní rozdíl jednobodová/ tříbodová elektroda, já jsem zastánce klasickýho jednobodu - jednodušší jde dobře nastavit odtrh, jiskra prská vždy jen jedna atd.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.