Nejste přihlášen/a.
Musíš dovnitř katu vevařit trubku. Pak hluk nebude.
MPi Felda by měla pokud nežere olej (má nová gufera, nový olej), má funkční novou lambdu (ne druhovýroby, uni či starou origo, která je líná), tak by měla projít technickou nadoraz i bez katu.
Druhovýroby jsou hrozný šméčka. Malá plocha, malá životnost, ale jak jsem psal. Pokud je vše OK na motoru a i svíčky Champion RC89PYC, které tam montuje škodovka (žádné Brisky a Boshe!), tak by to mělo nadoraz projít bezproblému.
gumidek: tak by měla projít technickou nadoraz i bez katu
Počkej, jak to myslíš? To jako tvrdíš, že emise nezměří spaliny, které trubkou procházejí, když tam žádný katalyzátor není? K čemu potom to měření je? A k čemu je katalyzátor, jestli se nedá změřit rozdíl?
Katalyzátor odstraňuje z výfukových spalin škodlivé plyny. Funguje ale bohužel také jako zátka na motor. Motor je díky němu utlumený, podobně jako když zacpeš výfuk hadrem. V důsledku toho má motor menší výkon.
Ví někdo, o kolik se zvýší akcelerace felicie, když bude katalyzátor nahrazen trubkou? Zvýší se také hluk, bude to více řvát.
Teoreticky tě mohou zastavit policajti a provést měření emisí na silnici, i když ta pravděpodobnost, že na takovou hlídku natrefíš je dost malá. Oni nepoznají, že máš v katalyzátoru trubku, ale podle výsledku měření tě mohou odeslat na stk, kde ti nechají katalyzátor odmontovat (jsou to tři šrouby) a pokud zjistí, že je uvnitř trubka, mohl by si teoreticky mít právní problémy. Nevím jaká je za to pokuta. Ví to někdo?
Nevím, ale nedělal bych si s tím velké starosti. Prohnal bych katem trubku a vložil-navařil na původní místo nebo dle stavu koupil uni kat! Třeba zde : dufy.cz/... za 1600kč uni až do 1800ccm
je to jak píše @gumidek
Jaký kouř jde z výfuku? Já ten problém měl na Feldě.Pokud je kouř šedomodrý, máš špatný gufera "ventilů", tady odkaz pro představu, co je to za díly, jak přibližně vypadají. Protože jinak si ten katík brzy poděláš.
musíš koupit ty díly, co pasují na tvůj motor
Nenutím tě, ale když už budeš v motoru, mrkni na válce, písty, kroužky, pánve klik.hřídele.
Než to rozhodíš, změř si tlaky, zapiš si tlaky na jednotlivých válcích a pak to porovnej po generálce a dej vědět výsledek
Vnitřek se jen tak nevysype. Pravděpodobně tam probíhala silná reakce a kat se spálil až praskl vysokou teplotou - zapalování/bohatá směs/olej.
právě se mi to zdá celý divný, zvláš když píše o tom, že auto nemá najeto na "generálku" i když nevím, co si pod tím představit
když mi na Feldě odešel katalyzátor, tak jsem si všimnul na svíčkách bohaté směsi, měl jsem díru na předním výfuku, tak lambda dostávala zkreslené info.
Takže podle mě jak píšeš-bohatá směs, která katoš vypráskala. Ale kdo ví, jak to bylo, třeba se jednalo o jev, který už teď není. Od té doby mohlo dojít k výměně některého z dílů a teď to už bohatou třeba nedává
Hlavně ne mechoše, ten tazateli naúčtuje i DPF filtr,chce to hodnýho garážníka
zadarmo bych se ani neodvážil něco po někom chtít
když jsem poptával spojku na Alfu, zajel jsem te týpkovi, aby zhodnotil celý stav auta, zvednul jen pojízdným zvedákem, ale hodil na zem polystyren, aby si lehnul a omrknul. Mrkal na to celkově asi 50 minut, vytáhnul jsem z něj informace, cenné o Alfách 156. Férově zhodnotil stav a řekl, že je toho na servis víc(původní rozvody...) a že si mám rozmyslet, zda je oprava rentabilní,zvlášt když jsem říkal, že převážím i větší věci...
Nic za to nechtěl, fakt ne! Přesto jsem mud dal 400Kč. Za jeho čas-snahu, poctivost.
Dobrýmu mechnikovi klidně 700Kč na hodinu, ale ne to, co se děje, že to napálej jak prase, vojebou kvalitu dílů, vojebou práci...
kašlat na mechoše, čest výjimkám
takže ještě jednou pro gumídka, já nechci něco po někom zadara, to radši opravím sám.
a těch tazatelových 70 tisíc km najetých je pro vymlácený katalyzátor dost celý divný
Já to spíš Bobane pochopil, že hodný garážník je ten, který to udělá tzv. za flašku a moc se tomu nebude věnovat, protože kdo by dělal celý den na autě zadarmo, že? Když má ty znalosti.
Za fér cenu, fér komplexsní a dlouhodobé řešení opravy beru. To jsem já. Ale rozhodně bych bez výměny gufer, svíček a lamdy v opravě nepokračoval a neřešil, pokud by po mě majitel chtěl jen kat a zbytek k vůli ceně ne. To at se v tom vrtá někdo jiný. Já dělám pořádně.
No já asi hodný garážník nebudu. Ono to totiž nestojí za námahu. buď se to udělá pořádně, takže svíčky, olej, filtry, vyčištěná a adaptovaná klapka, ideálně vyčištěné vstřikovače, lambda NTK nebo Bosch LSH25 je tuším pro MPi a pak řešit teprve katalyzátor, který je origo Leistritz Germany a blbě se dnes shání. Má velkou aktivní plochu což nějaký Tyll nebo Bosal nemá ani náhodou. Většinou je tam uvnitř stočený takový plech (vypadá jako vlnkový karton stočený do role a vložený do těla katu).
Ten kat je u tohoto MPi spíše berlička. Výrobce nastavil široké spektrum horní a dolní meze pro vyhovění emisí.
...
id v nicku znamená asi idiot? Je to možné...
Pre Gumidek a spol. Tú lambdu mám doma, je to ale made in USA, LS 3745, ďalšie číslo 0 258 003 745, oskok -760, ´dalej LSH25. Ďalej som si objednal spolu s lambdou aj kľúč na lambdy, 22mm, kde je z boku výrez aby sa nepoškodil kábel YT-1753, (zhodená lambda Viká ide na reklamáciu, musí byt nepoškodená), tento sa nasadí na 1/2" račnu a ešte sadu opravy závitov vo výfuku na lambdu M12x1,25 a M18x1,5 HRC 50-toto neviem čo znamená, to prvé je priemer a stúpanie závitov. Označenie výrobku YT-1756.Snažil som sa to všetko opísat ako je na obaloch ak by si to niekto chcel pozriet na nete. Len kamarát má stále obsadenú aj rampu a dva zdviháky. Aj by som sa sám do toho pustil, ale uznáte sami, pokiaľ má íst súčiastka na reklamáciu, nech to zmontuje ten, čo to nahodil a má k tomu aj príslušné oprávnenie (podnikateľ, živnostník). Chlapci, ešte by som Vás poprosilo radu zo skúsenosti, keby som chcel zmontovat ten kúsok rúry v korej je namontovaná lambda, či sa netrhajú tie horné šroby zo zberného potrubia, kde by som to odmontoval ajsám doma na nájazdoch a odniesol mu tú rúru s lambdou do servivsu, nech ju odmontuje vo zveráku. Túto rúru mám ešte jednu, zdá sa mi, že z Feldy jednobodovej. Ja myslím, že rúra mi bude sediet. Bojím sa o tie šroby hore. Poprosím o rady chlapci. Ďakujem, Vlado. PS gumídek, tá predná príruba katáku mi prišla, ešte tú zadnú. Alebo vyrobit podľa tesnenia...
Ahoj,
Na svodech výfuku pro odpojení 1.dílu výfuku s lambdou drží nahoře 4 štefty a poměděné matice M8.
Problém je, že na nějaký ojetějších Feldách ty závity časem korozí a teplem od výfuku pomalu mizí a dokáže to slušně zareznout.
Doporučuji silnou trpělivost a moc jsem si oblíbyl přípravek na povolení svíček a vstřiků. Výrobce od Liqui Molly.
Výborně vzlíná a docela rychle prostupuje zareznutým závitem. Podařilo se mi bez poškození vždy povolit i zarezlé šrouby výfuku. Je ovšem někdy potřeba během dne několikrát malinko zastříknout závit.
Pak ocelákem okartáčovat konce šteftů, promastit WD-40 vpodstatě opláchnout a pak lehnout pod auto a vzít si 1/2 prodloužení 2x, kardánek 1/2, Ořech 12 po 13 dle typu M8 matky (pozor na ty 12ky, aby tam nešla 113ka!) a ráčnu 1/2 a v ose tedy to vychází v leže pod autem povolit.
Nebrat očkové klíče, nebrat otevřené stranové klíče a nedělat to 1/4 ráčnou nebo nedělat to z motorového prostoru z hora. Hrozí utržení šteftů a omletí hran matic.
...
Jednou jsem potřeboval zničený šteft na svodech vyměnit a pomohl jen kamarád z autegenem a nahřívalo se plamenem okolí šteftu a navařovala COčkem na pahýl šteftu matka k povolení. Bez nahřátí švajcem by ten šteft vyměnit nešel (pochopitelně se to dělá mimo auto!).
Problém nahřívání PB hořákem je ten, že je moc slabí a ohřeje se pomalu vše, což nemá tížený efekt. Je potřeba teplem rychle roztáhnout okolí závitů, tedy svody, ale šteft mít co nejdéle a nejvíce studený.
Potom to povolíš. Ale to je případ, kdy se štefty urvou a na 3 štefty ty svody fakt nedrží a rychle se podpálí těsnění.
Neboj se toho, dobře to prostříkej něčím lepším než WD40 a trpělivost. Jde to povlit, když se nespěchá.
gumídek se asi přechlastal cukru a byl dlouho na sluníčku že píše hlouposti. On prostě musí psát všude svoje prý pravdy a bludy.Na to tohodle prý radila neberte zřetel.
Kat prožeňte trubkou a máte klid.Oficiálně tam kat bube a nikdo nic nepozná.To není návod ale víte kolik aut to tak má udělanřý a jezdí A nebo teda koupit uni pro klid duše i když je to zbyteřnost a budou elektromobily.
kolega gumídek(ale i asd1, break, dabel, totak a další) má velmi dobré znalosti, feldy, fáva zná jako svoje boty, rozumí elektronice, jen nevím, kde vzal to, že by garážník s dobrým srdíčkem měl něco dávat zadarmo, jako bych to já napsal, stačí za fér cenu, aby si vydělal ale neoškubal
ono hodně mechaniků se na domácí opravy dívá skrz prsty, oni si však vydělají většinou hodně dobré peníze. Spousta lidí technice nerozumí vůbec a při dnešních cenách bydlení se vůbec nedivím, že jsou rádi, když si něco na autě opraví sami a ušetří peníze, které mnohým nutně chybí.
Chlapi, poraďte mi prosím. Mám Feliciu 1.3mpi 50 kw, rok 2001 a odchádza ma katalyzátor, ktorý má v predu prírubu na 2 šroby so strunkami na12 kľúč a výstup je rúra, ktorá sa vsúva do rúry stredného tlmiča. Mne však prichodí ako praktickejší katalyzátor, ktorý sa so stredným tlmičom spája trojuholníkovými prírubami, medzi ktoré sa vkladá trojuhoľníkové tesnenie. Toto sa zošróbuje tromi 8 mm šróbami (13 kľúč) a je hotovo. Bojím sa však, že keď sa jedná o starší typ katalyzátoru, či by sa nezvýšili emisie, že by som neprešiel STK. Ja som si vedomý, že by som musel kúpit aj stredný diel výfuku s trojuhoľníkovou prírubou, ale čo už. Toto je určite ľahšie na montáže a demontáže. Je takáto možnost možná? Ďakujem
Většina Felicií MPi měla trojúhelníkovou přírubu. Používaly to i Favority a Felicie SPi. Tedy monotronicky.
Střední díl kvalitní s přírubou trojúhelník je TYLL.
Pokud Felicie MPi má kvalitní lambdasondu, nežere olej a vše perfektně těsní, tak i bez katu lze udělat emise téměř u limitních hodnot.
Pokud budeš shánět katalyzátor starší, tak ho nahřej profoukáním horkovzdušnou pistolí a rozehřej ho na aspoň 200-300C a stříkni na něj trošku čističe brzd.
Měl by se v nastříknutém místě mřížky krásně rozsvěcovat a skokově zvedat teplotu na 400-700C. Pozor na prasknutí vložky z přehřátí.
Takový kat je funkční.
Sháněj origo Leistritz nebo kvalitnější druhovýroby. Nejsem si jist, zda je Tyll ještě dělá. Ale stačil by i nějaký univerzální katík a navařit na něj příruby z mrtvého katu a vyrobit si tak samodomo originál. Stačí dodržet rozteč přírub a směrovou orientaci vůči sobě. Aby to bylo zaměnitelné s originálem.
Zdravím a Gumidek. Aby si mi rozumel. Tie katalyzátory s výstupom "rúra" sú aj v ponuke škoda diely písané ako použiteľné pre roky 1998-2001, napr. pre motor AMH. Ale ten katalyzátor s trojuhoľníkovou prírubou je v ich ponuke uvádzaný ako použiteľný pre typ do roku 1998, prípadne tam aj píšu dodatok- monotronic. Preto som zostal v pomykove, že katalyzátor pre vozidlá do roku roku výroby 1998 nemôžu íst do vozidiel vyrábaných od 1998 do 2001, hoci obe majú motor AMH, MPI, 50kw. Ale podľa toho čo mi píšeš, môže tam íst hocijaký katalyzátor hoci aj zo Suzuky pokial by pasovali príruby, hlavne aby pola OK lambda sonda a samozrejme tesniaci katalyzátor? Teda z monotronicu môže íst katalyzátor aj na posledný model Felicie rok 2001? Teda pokiaľ dám aj stredný diel s trojuhoľníkovou prírubou. Kamarát mi totiž takýto katalyzátor ponúka a ľahšie sa s tým manipuluje a ja mám auto na LPG, tak vieš dobre kam s tym mierim a prečo tá ľahšia montáž a demontáž... Ďakujem
Ahoj, no já mám Felicii z roku 2001 z Vrchlabí a origo kat z výroby na příruby. Tedy ne trubku. Abych pravdu řekl, tak nikdy jsem to extra nezkoumal, že od roku 98 je z trubkou, ale všímal jsem si.
Taky mám AMH 50kW 136M Siemens Simos 2P.
Katy jsou dle Etky 6U0131701HX a od 98 6U0131701GX
Leistritz Germany
Monotronicky mají kat Leistrizt 6U0131701H
Takže liší se H, HX a GX (poslední dva jen tou trubkou a u toho prvního jsem nikdy nepoznal rozdíl H nebo HX).
Katy jsou spočítané jako celek výfukového systému pro danou motorizaci, protože přímo ovlivňují výkon motoru, jak ho ve výfuku dusí vložkou. Tedy zas tak úplně jedno to není, ale ty originály už neseženeš a podle mě tam bude stačit cokoliv, aby to dalo emise a pak bych klidně jezdil s trubkou jako já.
Trubku dělá JP výfuky a nebo si jí vyrobíš sám. Bez katu to nijak jinak nekouří než s katem a i na vůni zplodin to moc není znát. Zvuk +/- stejnej nebo trošku zastudena prdí). Spotřebu bez katu mám 6,5l/100 okresky a těžší noha na plynu (hatchback).
Na ME/STK bych jezdil s tímhle
A na běžné ježdění a to LPG klíďo
...
Šrouby si dej pevnost 10,9 a poměděné matice nebo já teď jezdím uzavřené mosazné. Mám je směrem do zadu po směru jízdy. Časem obyč zinkované matize sežere koroze a místo 13 klíče nasadíč 12ku a matky ztratí korozí hrany, že jsou spíše na uřezání flexou. Ale 2 roky vydrží bezezměn. Já ještě závity prostříkávám měděnou vazelínou ve spreji an tepelně namáhané spoje a vždy to jde parádně povolit
No to ano. Obyčejné pozinkované šrouby na tomto místě brzy zreziví a bude je třeba uříznout flexou. Ale vem si, kolik stojí takový obyčejný šroub a kolik stojí ten měděný, mosazný atd.? Plus poštovné ze speciálního eshopu!
To raději třikrát říznout flexou a dát šroub za korunu.
A proč používáš vyšší pevnost 10.9?
Šroub M8 pevnosti 8.8 nestačí? Je to spojení katalyzátor-výfuk nějak namáhané tlakem nebo tahem podobně jako třeba podvozek auta?
Jsem loni v létě šel domů o půl jedné v noci z garáže, byla tropická letní noc a na silnici stálo auto, pod ním mladý kluk s holkou a cosi tam dělali. Ptal jsem se, co s tím dělají a oni, že upadl výfuk, tak ho násilím rvali, aby mohli odejet.
Druhý den jsem tudy šel znovu a kus výfuku ležel u silnice v trávě. To ale nebyla felicie, ale jakýsi dovezený zahraniční šmejd, kterých tu jezdí mračna.
Prosím vás, řada odpovědí tu tvrdí, že u felicie lze katalyzátor nahradit trubkou a emise vyjdou stejně, čili, že na emisích rozdíl nepoznají. Felicie splňuje normu euro 2. Kdyby byl někdo tak laskavý a dal sem konkrétní čísla měření emisí, které musí norma euro 2 splňovat a jaká jsou čísla měření emisí bez katalyzátoru.
Jinak je to jenom tvrzení typu "jedna paní povídala" anebo podplacený technik u měření emisí.
Kdyby se to opravdu poctivým měřením na emisích nepoznalo, tak ten katalyzátor nemá žádný smysl.
Tvoje plní Euro 1. Na monotronicku to tuším nejde.
Jinak Felicie Euro 2 s MPi neumí readness kód, protože není EOBD II a nepodporuje ho.
Tudíž to nikdo extra neřeší na žádném Favoritu či Feldě.
U Fabie Euro 3 (AME,AQV) a Euro 4 (AZF) je to něco jiného. Skrz jedničku v readnessu neprolezeš. Technika ten systém nepustí na další měření a tak tě musí vyhodit.
Rozsah hodnot do kterých se máš vejít je v každém protokolu měření emisí.
Ešte otázočka, katalyzátor, ktorého výstup tvorí len trubka má nejaké určenie čo má byt hore a čo dolu? Je na nej totiž vidno, že tá trubka nevychádza priamo, ale je trošku vyhnutá mimo svojej osi. Mám podozrenie, že katík tam mohol byt "hore nohami" (obrácene), lebo šalt páka pri radení rýchlostí zvonila o výfuk. Inač vďaka za radu o tých katíkoch, ktoré dostat v ČR. Je to super, najbližšie objednávam, len tento som ešte pozváral a dorazím ho. Gumidek, vďaka
Ten můj přírubovej je normálně v ose. I ta trubka co mám.
Mimo osu bych řekl, jestli si náhodou nelehla Felda na břuch a nezmáčkla si ho.
Nad katem je tepelnej štít, tak tam bude bych řekl ta čistší půlka obalu a ta na podvozku bude ta rezavější
...
Rozhodně na STK a ME musí bejt kat, protože se fotí a kontroluje fyzická přítomnost.
zdenek2 emise jsem si zkoušel na trubce měřit v servisu přímo já sám. Měl jsem akorát vyžší CO.
rozsah je maximálně 0,5 volnoběh a 0,3 zvýšené otáčky.
Gumidek, potom ta ešte poprosím link na nejakú spoľahlivejšiu lambda sondu, kamarát mi tam namontoval v decembri pred STK a EK novú lambdu, žiadal do prvovýroby, ale prišla mu Vika, ale tý drahšia, cca 64 €. Mal som totiž veľmi vysoké hodnoty všetkého. Predstav si, že pred dvomi rokmi som menil lambdu, kúpená zo škoda díly, bola to tiež Vika, ale tá za cca 30-40 € už si presne nepamätám. Vydržala rok, a ako som písal loni v decembri na EK buch, všetko zle. Nechápem, ako mu mohli poslat Vika ako prvovýrobu? Vraj majú na felicie licenciu ako jediní. Dobre čo? Ja som chcel bosch a takto som dopadol. Ozaj na emisnej (opakovanej) som mal dobré hodnoty, len lietalo CO. Preto chcem riešit ten katalyzátor. Ďakujem. S pozdravom VL.
Lambdy jsou vpodstatě tři.
Monotronic SPi má Bosch LSH 24
Simos 2P MPi má Bosch LSH 25 a pro poslední firmwary jednotky od roku 2000 (5WP4329 s FW 7016) je doporučena NTK NGK 0ZA447-E13
Kyslíkové sondy LSH 24 a LSH 25 se nesmí zaměnit, protože monotronic topné tělísko vyhřívá trvale a Simos jednotka topné tělísko spíná střídavě (sonda má větší výkon tělesa a ve stále zapnutém stavu by shořelo -> je to pro rychlejší náběh a fungování regulace).
LSH 25 je tedy pro tebe na motory 136M 50kW MPička 1997 - 1999 (ale fungují dobře i na 2000 a 2001).
životnost je cca 160 000km a stárnutím lambda lenivý a je pomalá na reakce.
6U0 906 265 C
Hlavně nekupuj univerzální sondy
Gumidek, prosím ta, aký je rozdiel medzi katalyzátorom "riadený katalyzátor pre vozidlá do roka 11/1998"a "katalyzátor výfukového potrubia pre vozidlá s motorizáciou 1.3MPI, od MR 1998 (facelift)". Čerpané zo zdroja : skoda-diely.sk/... a ešte : skoda-diely.sk/... , alebo čo je tým myslené? (riadený, neriadený?) Tot pre mňa otázka. Ďakujem
Gumidek, ešte som zabudol jednu otázku, keď sa namiesto katatíku dá len tá samotná tubka s prírubami, nebude auto hlučnejšie? Veď podľa mňa aj katík ako taký je tlmič výfuku, nie? Ďakujem.
Existuje, byl jsem u něho. Pán je ovšem prý tak zaneprázdněný, že na to se*e. Sám jsem po něm chtěl tu trubku a bylo to na 7 měsíců. V tom průběhu sliboval co měsíc a dokonce i zapomněl. Prostě hňup. Takže buď setrvat v urgování a nebo si jí vyrobit sám.
Koukni ještě sem a zda to sám posvařuješ. Já jsem volal tehdy i do Soiety a taky se jim nechche dělat drobná zakázka. prostě nikdo nechce makat!
Gumídek, budem sa ho snažit nahánat, ak by si tam náhodou išiel a mal by to vyrobené, prosím ta, daj mi ihneď vediet, poprípade by som ta poprosil o zakúpenie. Lebo aj tie príruby majú svoj uhol natočenia voči sebe.
Máš pravdu, objednávam si tie príruby, prosím ta, z hlavy si nepamätáš aký priemer truby je a stena je aká hrubá? Skúsim si to pozvárat sám. Len som tam videl dve rovnaké, alebo podobné predné príruby, dúfam, že sú jedno a to isté. Ozaj, tá trubka neni ani trošku ohnutá pravda? Ďakujem, idem objednat.
Prosím ta, ešte pozri na tú objednávku a napíš mi sem tie ich katalogové čísla, aby som objednal správne príruby. Tá zadná trojuhoľníková by mala byt jasná, ale tá predná, sú tam dve podobné, až ma zmiatli, akoby jedna z nich mala byt pod karburátor. Dík.
musíš mít tu přírubu s tou zakulacenou prohlubní pro dosedání uhlíkového kroužku na dotěsnění.
Ta rovná je na 1.díl výfuku svodu, kde je pouze rovná plocha a trubka trčí 10mm a na těch 10mm se navléká ten kroužek na 1.díl.
Katík tedy chce co by protistranu prohlubeň.
90079
U karburátorů jsou příruby naopak. 1.díl má prohluběň a střední tlumič má rovnou destičku.
Ještě si seženeš nějaké varné nebo obyčejné matice M8 a do těch uší prohlubňové příruby na ty kraje do děr je navaříš
Trubku ti oměřím zítra
Áno ja som na to večer prišiel, že tá s priehlbinou ode na katík (u môjho auta), lebo tam zapadá ten kúželový pletenec a tá zadná (trojuhoľník) je jasná vec. A rúra ostáva čisto rovná, neohnutá, preto je jedno ako sa to zavarí, s podmienkou predná príruba, diery musia byt vodorovne a zadná príruba špic (uhol) smeruje dolu, alebo hore, veď sa dá otočit nie? Výborne, počkám na teba na tie rozmery trubky. Vďaka.
Tak, je to v čudu Gumidek.Tá firma Tyll dodáva len v ČR a to do tých stojanov, prípadne denný a nočný rozvoz do tých bední čo majú mototechny pri predajni, maximálne česká pošta v ČR. Na slovensko ma to odmieta pustit na dobierku. Do prdele! Dvaja sme sa stým babrali a nič.
Tak poslední možnost koupit 1.díl výfuku z karbecového fáčka a střední tlumič s monotronickového fáčka, feldy a zbastlit to dohromady.
S těma přírubama prohlubeň/rovná jsem se spletl. Ona naní na 1.dílu, ale opět na středovém. Jen matky jsou na druhém protikusu.
Takže dva střeďáky a dovařit matky a použít příruby z těch výfuků.
Poslední možnost. Uřezat ušatou přírubu s prohlubní i s kusem potrubí ze střeďáku pro karbec a ze střeďáku pro katy feldy s trojuhelníkovou sundat jen tu přírubu a dovařit na to uřezané a vznikne ti ta trubka. Pak na ušatou navařit matice M8 a je hotovo.
No tak nakoniec mi nič z ČR nepošlú, vraj z dôvodu výšky dopravného, dali mi slovenskú adresu ich odberateľov, ale tí zas nemajú v ponuke vstupnú prírubu katalyzátora, tú na dva šroby so strunkami. Nechcem komentovat...
No však samozrejme, že na dobierku si tú cestu a doručenie zaplatíš sám. To je predsa jasné. Veď som si neraz z ČR objednával tovar, ktorý sa platí kurierovi, teda aj za cestu... Len niekde ta ochota chýba...
Tak chlapci, tú prednú prírubu mi nakoniec pošle istá firma z ČR, mám taký tušák, že VW nahradné díly... a zadnú prírubu si buď vyrobím podľa tesnenia, alebo, alebo jedna firma z Prešova má len tie trojuhoľníkové príruby. Rúry majú v každej mototechne. Tam je priemer ako som dnes meral posledný tlmič 40 mm. A perlička pre všetkých, aj teba to bude zaujíma Gumídek, som si istý, že mi odchádza opät lambda sonda! Môže niekto oponovat, alebo súhlasit, auto sa správa presne tak ako 2x naposledy a síce tak, že auto idúce na lpg začne za jazdy slabnút, spomaľovat, trhat a chce skapat. Po prepnutí na benzín sa trošku schytí, rozbehne, ale cca po 300 m sa začína správat presne ako na LPG, teda slabne, spomaľuje, trhá skape. Ono keby som to nechal behat na benzín, felda by si poruchu osvojila (adaptovala) a udala by si taký svoj núdzový režim so zvýšenou spotrebou a všetkým, čo k tomu patrí. Aby ste rozumeli, na lpg využívam tzv. krokový motorček a ten je riadený lambda sondou. Taktiež lambda riadi bohatost zmesi. Mám tam už druhú lambda sondu po sebe zn. Viká. ˇJedna stála cca 34 €, zo škoda diely cz.,tá druhá údajne licenčná pre prvovýrobu do Felicie (neviem ako k tomu prišli) už stála 62 €. Životnost skoro taká istá, teda 7-8 mesiacov, príznaky poruchy tie isté. Gumídek, ty si mi dal odkaz na Bosch, neni o čom dám tú. Už tú druhu Vika by som nebol dával, ale kamarát mi ju objednal cez servis a teda 2 roky záruka. Aspoň to. Vika nikdy viac! Potom, že odchádzajú katalyzátory...
Meyle je šmejd? Ja som si myslel, že meyle je super značka. Starline nakoľko je PL značka je jasné, že je šuviks, ale meyle som nevedel. Dobre si zapamätat. A Hella? A ešte ta poprosím, Tú lambdu Bosch, toho istého označenia a čísla majú škoda diely cz aj sk za cca 72 € a firma PDM ak sa nemýlim zo Žiliny za cca 55 €. Čo si o tom myslíš?
Hella jak co. Jednoduchá čidla jako rychlost nebo teplota asi vpohodě. Světlomety s výbornou kvalitou (je to jejich hlavní výrobní činnost). Lambdu bych si od Helly nekupoval. Stejně jako MAF senzory či tlaková čidla.
Meyle leda tam, kde si auto nechceš ponechat a máš jistotu, že se to hned nepodělá.
Gumidek, ale aj ostatní. Aký je Váš názor na lambdu Denso, kde si však musím precínovat, alebo prelisovat koncovku (šteker). Kamarát mi ju ponúka za 40 €. Viem Gumidek, že ty si spomínal, že univerzálne lambdy stoja za prd. Aj Denso? Neviem, nemám skúsenosti s touto značkou. Vďaka
Obecně i u značkových věcí často narazíš na šmejd, dost se přechází na spotební zboží, značková zůstává jen cena :D
Myslíš toto? Denso alternátory OK, lambda nevim.. Na fotce je vidět samoletovací smrštovačka - jen oholíš dráty zasuneš a ohřeješ..
Možná toto je i se štškrem.. A Magneti považuju za solidního výrobce.. Ovšem lambdy nevim, leda zkusit :D
Ale asi naj by bol ten bosch. Na Magetti Marelli som zabudol, bola to dobrá značka, dodávala všetko do Fiatov. Gumídek a aj asd, skúste pozriet Bosch na slovenskej stránke PDM, čo si o tom myslíte, a aj ceny?
Určite si myslel to: 0 258 003 745. Ale aj dolu má to druhé č: ŠKODA: 6U0 906 265 C. Hlavne aby to nebola Vika.
Tak chlapci ! Lambdu som teraz vymenil, Viká 8 mesačná vyletela von, išla pekne povolit až sa mi to nechcelo verit, normálny stranový (vidlicový) kľúč, musel som nadstavit dlhý nástavec 1/2" gola sady, trochu škríplo a krásne sa povolila, ani hrany nestiahlo, super. Je tam ten Bosch, vraj z USA, zabehnem kamošovi do vrštade nech vynuluje poruchy a adaptačné nastavenia (myslím, že to treba) a ide sa. Je mi divné, že vymontovaná lambda nebola vôbec čierna, ale krásne čistá. Ale to aj tie pred ňou, lebo jazdím na LPG a pre poruchu lambdy bol vyhodený krokový motorček zmiešavania LPG a bol tam mechanický, ktorý dáva stále ten istý plyn (pomer?). Dúfam, že tento Bosch je ozaj pravý Bosch a nie prebalená Čína, to by ma porazilo a dúfam, že niečo vydrží. Už som normálne vážne uvažoval nad tou Magnetti Marelli, alebo Denso. Ale viem, že asi rok dozadu mala značka NGK a Denso veľkú aféru s falšovaním (padělaním) sviečok a iných komponentov. Ale to do budúcna,Vika nikdy viac. Vďaka chlapci za rady, nerozchádzame sa, rád pokecám, poradím čo viem, nechám si poradit čo neviem.Ešte kým som tu, skúsenosti so vzduchovými filtrami máte aké? Akú značku odporúčate? Díky.
To je pravda, na MANN som celkom zabudol. Hlavná vec, že ja tam mám Vika. Ale poletí von, len taký fukot. Už to nechcem vidiet (Viká) v aute. Veď kto vie, akú má ten čínsky papier vo filtri priepustnost. Buď malú a teda dusí,alebo veľkú a môže púštat aj bordel. Super, dáme MANN. Ešte mi prosím ta poraď, chcem si do notbuku "zálohovat" diagnostiku na Feldinku, ale všetky, čo som našiel na nete sú už neplatné stránky netu. Nevieš mi v tomto poradit? Ďakujem vopred.
Postahuj si zatím komplet dílenskou příručku, pokud nemáš.
Sjeď v odkazu dolů a klepnutím pravým tlačítkem myši (ne levým) dej uložit jako a všechny ty loga (PDF soubory) si poukládej.
Je tam vše od schémat po karoserii. Je to pod těma knihama.
Starej filtr kuchni a uvidíš zpracování.. Mann je OK
Benzín je dobrý aditivovat VIF kem (stačí panák na nádrž, předávkování nad doporučenej panák na 20L u benzínu o moc větší efekt nepřináší, tj. celá piksla do nádrže jsou vyhozený prachy; u nafty to někdy význam má..) a u plynu je benál v nádrži dlouho takže lepší bez biosložky (někdy má např. Čepro, nebo některý prémiový benzíny)
Gumídek, príručky má obidve, aj modrú aj červenú, benzín dávam premiový 100-ku, lebo tá nová receptúra stojí za prd, neutiahne ani kosačku aby nahádzala plný kôš a ani motorovú pílu. Preto dávam E-5, premium 100. Tam sú aj aditíva...
Ok večer pozriem odkaz na dg. Vďaka
Příručky-knihy jsou pro laiky.
Ty potřebuješ nahlédnout do dílenských a ty jsou pod nima zcela dole - úplně na konci odkazu viz.
100 oktanů filcka nevyužije = perly sviním E5 = 5% biosložky, lepší bez. Aditiva ano, obvykle tam je právě VIF, když koupíš obyč 95 bez biosložky a vrazíš panáka VIFka tak to udělá stejnou službu za míň peněz, navíc máš jistotu že tam aditivum opravdu je a kolik (viz např. aféra Shell a obyč nafta prodávaná jako prémiová)
Pre asd1. Pravdepodobne si pozabudol na to čo som tu bol spomínal a to, že moja Felicia je benzín/plyn. Ja tankujem benzín 1-2x ročne po 7-10 litrov, niekedy je to iba 1x do roka a ako vieš E10 teda 95 oktánový benzín s etanolom už po 1-2, najneskôr po troch mesiacoch strašne degraduje (totálne sa znehodnocuje) a stáva sa z neho žbrnda - hlavne v nádrži, kde je prístup kyslíka. Do NZ u armády- totálne nevhodné palivo, lebo kedysi už si to nepamätám, ale asi každé dva roky armáda obmieňala uskladnené benzíny, dnes by to muselo byt každé 2-3 mesiace! Dobré, však? Kúp si na slovensku benzín 95 do motorovej píly, alebo do kosačky, krovinorezu. Samé prskanie, kašlanie a žiaden výkon. Totálne zlé palivo. Neviem, v ČR som nebol cca 8 rokov, neviem aký benzín je u Vás, ale u nás to všetko pos... .
Vždyt to píšu A jsi na .cz, tak se předpokládá že bez upřesnění je řeč o ČR.. 10% lihu je pro spoustu motorů dost (a otázka jestli ho tam neni ještě víc, když to prská tak je otázka voda apod., kdoví co tam máte za paliva...). Ano armáda má bez biosložek a právě proto jde v čepru do stojanu i pro lidi.
8.7.2022 14:24: a u plynu je benál v nádrži dlouho takže lepší bez biosložky (někdy má např. Čepro, nebo některý prémiový benzíny)
Zdravím Gumidek. Ten súbor má len 14,2 MB? Neviem, nie je malý? Nemám s tým skúsenosti, ale už som ho stiahol a ak niečo bude, kábel OBD II mám kúpený vyskúšam. Terz som prišiel od kamoša, všetko vynuloval, bola zapísaná chyba lambdy, spomínala sa tam škrtiaca klapka, jej nastavenie a ešte niečo iné, podľa kamoša nepodstatné, čo vyskakuje náväzne. Dal fabrické nastavenia, bol to program Bosch...
Asd1 áno som zo Slovenska, myslel som, že reč napovie... A áno, naša vláda by odsúhlasila EU aj povinnost mat nohu zo stoličky v zadku nielen šuviksové palivá a emisné normy, ktoré obyčajných občanov vytlačia z ciest...
Teraz som sa pozrel na ten môj kábel, je tam písané "USB VAG OBD-II kabel na diagnostiky, ďalej píšu, že je to predlžovací kabel na spojenie zásuvky auta s PC a to, že PC musí mat stiahnutý program diagnostiky. Takže je to určite ono, ale ako si aj sám naznačil, nebudem sa v tom vŕtat pokiaľ je to nanovo nastavené Boschom, ale až potom, ako by sa objavila nejaká závada.
Pardon, blbne mi opotrebovaná klávesnica, ale sem tam aj mne ujde ruka, stlačím niečo inšie a motanica je na svete. Ja som myslel tie veci ako krekni na to, drivery a podobne že to platí na ten diagnostický link od teba, lebo mi to tak vyznelo, že si myslel ten Boschácky. Preto som bol v pomykove. Ale ak sa jedná o tvoj link diagnostiky, syn mi už vyčlenil aj notbuk na túto tvoju diagnostiku kde ju budem mat a môžem s notbukom behat k autu po dvore, garáži, upatlá sa...taký pracovný notbuk. Ozaj a ten kábel z Alzy je na tento program kompatibilný, vyhovujúci?
Zdravím chlapci. Chcem sa Vás spýtat, kolíšu mi na Felde otáčky motora, ale takým spôsobom, že nie samé hore dole, ale keď pridám a pustím plynový pedál, raz sú 1000, druhýkrát 800-900, tretíkrát 1100 ot./min. Počujem však popritom, že niekde mám únik z výfuku a je možné, že niekde v okolí katalyzátoru, alebo pred ním. Môže to mat na tie otáčky vplyv? Lambda sonda je čisto nová, na lpg keď šlapnem plný plyn, počujem ten známy bublavý zvuk cca 2-3 sekundy kým vyletí do otáčok. Napadá niekoho niečo? Ďakujem.
Nie nepúšta ma to sem.
Gumídek, hľadaj ma v starších príspevkoch...
Asi odešli potenciometry v klapce.
Taky mi to dělalo. Závada sporadická a pak trvalá.
Uhlíkovou stopu na dráze poteciometru jezdec poteciometru časem vydře.
...
Sehnat Pierburg škrtící klapku na bazoši či jinde je nadliský úkon, ale jde to (tedy aby za to stála)
Nie píšem z toho istého notbuku a to IP ban nemám poňatia čo to je. Prosím ta, pošli mi svoj email adresu na môj email. Ďakujem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.