Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia 1.2 htp vynechává válec

Od: koubas odpovědí: 35 změna:
Zdravím. Mám problém s mou hatapkou a to takový že na volnoběh vynechává válec ale dělá to nepravidelně (jen na volnoběh)
Cívky jsou ok, svíčky vypadají taky ok nějaký nápad?

 

 

35 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x
Pokud dáš ruku do ohně za cívky (já ne) tak vstřikovač a pak už jen ventily...

 

renegade11*

3x

Zkus čistč vstřiků ,když jsou cívky a svíčky v pořádku

 


3x

budou to podpálený ventili na nákým válci běžná věc u HTP už sem měl taku tu čest

 

break

1x

Podle čeho si usoudil stav cívek a svíček? Procházel si je mezi sebou? Stáří kontrola svíček? Tlaky za studena a ta tepla jsou jaký? Tlak paliva a vstřikování? Co hlásí jednotka? Rozvody, průchodnost katu atd? O HTP a jejich problémech se ví už vše...

 


1x

stačí shodit hlavu válců a uvidíš, jak píše dabel, často je to ventil.

Specifikace tříválce je velice v kruzích technicky znalých známá. Doporučil bych zvýšit objem olejové vany olejová náplň byla malá(málo litrů víte...), docházelo i k přehřívání vlivem výfukového potrubí, neznám přesně specifikaci vašeho motoru, kdyžtak napište VIN číslo vozu, at se máme od čeho odpíchnout

break

To je materiál! Shodiš hlavu a dál? To pak složíš a zázrakem to funguje? Jak zjistíš tlaky při sundány hlavě? A tahle demontáž na tom krámu je taky ojeb. Milion imbusovejch šroubů. Sundat vanu, prsa a ke všemu ty mizerný šrouby hlavy.

Ten motor chodí nepravidelně a nahodile při volnoběhu. To pořád ti nedává 100% jistotu kopretin místo ventilů.

Co to meleš o olejový vaně? Jak to souvisí s ventily?

Jakej VIN? Jaká specifikace? To je HTP. Každej v repuice, co dělá auta, tak ty motory zná!

Neraď, když nic nevíš , ty technickej kroužku!

007cz
Ten člověk mě začíná bavit...Zde se jen potvrzuje, že @boban a @asd1 mají pravdu. kašlat na mechoše...
break

Škoda, že cenzor nemá ponětí o technice, protože dávat špatný řady je proti pravidlům. Chudák majitel půjde sundat hlavu a ejhle ono to bylo svíčkou. Krom toho Boban neporadí, jen tu vypíše cosi, co už tu někdo zmínil a přilepí na to rádoby odbornou omáčku.

@break

Když je tazatel na poradně, tak se do toho chce sám vrtat, když píše že je cívka a svíčka asi OK, tak to asi zkoušel.

Na sundání hlavy není třeba mít titul "mechoš", ale jemnocit, werkzeug(verkcajk) za nevelký peníz a CHU přijít věci na kloub. Kdyby ne, tak zajede za "mechošem" machrošem.

Má rada rozhodně NEVEDE KE ZNIČENÍ MOTORU, TAZATEL SE SÁM CHCE POUŠTĚT DO OPRAVY, PROTO JE ZDE.

Když už tu šermuje @break s cenzorem, tak by se podle toho měl chovat a ne mě urážet tak jako v tématu "brzdová trubička help"

Kámo, chybí ti pokora a klid v duši.

Jako důkaz, že jsem nad věcí, většinu tvých odpovědí kladně ohodnotím, i když ne všechny, protože některé byly tak říkajíc "mimo záchodovou mísu"

@007cz

Je dobré znát rozdíly mezi open deck a closed deck, semi deck motory, HTP nevyjímaje, ani nevíme, v jakém stavu se píst a válec nachází, proto se tazatel jukne očkem dovnitř, případně nám to nafotí a tím můžeme případně posoudit.

007cz
Jen doufám že splní slovo a bude "kašlat na mechoše". A bude se pohybovat jen v "kruzích technický znalých".

@007cz

kašlat na mechoše jsem myslel ne na všechny ve smyslu i ty co sem přispívají.

kdybych neměl špatné zkušenosti s mechošema, tak bych sem ani nelezl pro rady, když poradit potřebuju

@break

píšeš, jak je strastiplný sundat hlavu HTP, ale tazatel to řešit chce a dle dotazu bez "mechoše" ve smyslu že by mu to dal na opravu.

Taky jsem vyměnil u auta spojku a bylo kolem toho spoustu práce kolem. poloosy, celá nápravnice, spoustu držáků motoru. Jen at se tazatel učí a učí. Každý den udělá kousek. Proto se ptá, chce to on vyřešit

break

Asi asi asi...třeba se ptá že zvědavosti.

Funkci svíček nepodložil.

Není hlava jako hlava. Něco jako jemnocit neplatí. Existují data a tabulky nastavení přímo od výrobce. Abys to složil, musíš vědět jak to budeš skládat.

Cenzorem se oháním jen proto, že nemá smysl pro humor a maže moje příspěvky.

Neporadil si mu , i kdyby to chtěl montovat sám.

Pokud mluvíš o nářadí, řady jsou přípravky na nastavení motoru.

Před takovým zásahem do motoru si musíš být 100% jistej a ne se jen domnívat. Pak jsou to vyhozený peníze a závada zůstává

Nenapadám. Jen nemám rád nesmysly. A napsal jsem ti to narovinu. Pokud chceš řadit, tak se vyser na tu omáčku okolo.

Rád poradím, ale ne vždy to jde přes internet a ne vždy tazatel dovede problém popsat nemluvě o tom, že neuvede stav motoru tj měněny díly, průběh oprav, kontrol závad a jejich správný vyloučení. Mylný informace v dotazu a dalších deset nesmyslů v odpovědi.

break

Není to strastiplný. Sundáš to, jen to není jak na Felicii. Ale počítej s debilníma šroubáma hlavy. Často se stává, že při utažení to nedá závit v bloku. Takže ono to fakt není jen sundat hlavu pokud nemáš tu jistotu...a u HTP nic neušetříš, když to děláš sám. Jsou na to specializovaný firmy

A když si sám sunda hlavu, tak potom co? Co udělá sám s tou hlavou?

Fabia 1.generace má HTP pouze jeden jediný motor. Kód je AZQ.

12 ventilů, 1.2 a 47kW

break

Gumidku: nebyla tam i 6V verze tuším 40 kW?

@gumidek

já jezdil s Fabií 1 generace a motor byl 1.2 HTP 40 kW, 6 ventilů, jak píše break

zapomněl jsi na tento slabší moto

boban,break ... a jo... AWY, BMD 40kW. Máte pravdu chlapi

break

Ten slabší motor existuje i ve variantě OHC. Co si pamatuju, liší se i v sadě aretační přípravek na vačku.

Ale teď mě gumidek trošku znejistil.

break
20.07.21 00:43

No proto

AZQ je DOHC 12v

AWY je OHC 6v

... doufám, že nekecám

break

Kódy fakt nevím z hlavy. Jen si pamatuju, že jsem dělal oba typy.

Tuším, že ten slabší je větší průser ve spolehlivosti.

AWY byl starší a BMD dostalo novou hlavu. BMD je vlastně 6v vylepšení toho průseru.

To jsou 40kW.

BMD co jsem se dočetl mělo i jiný katík krom zvětšených kanálů hlavy.

47kW mi příjde nejmenší zlo z těch HTP (AZQ).

...

A tuším, že u Fabie 2 to AZQ taky vylepšili na BME (ukradli ji EGR)

asd1

19.07.21 23:14007 tady si mě bereš do huby proč?Jinak Boban s jeno "shodit hlavu" je fakt perla, to rovnou může na brigádu do servisu Tam totiž řeknou že je nutná generálka hlavy za 20k (což je ale na 90% pravda - klasika podpálenej ventil kvůli zakarbonovanýmu dříku ventilu (nestíhá zavírat = podpálí se..). Ovšem na to se nesundavá hlava ale měří komprese jak píše Break..

Jinak ano nedjdřív diagnostikovat co to je a až pak sundavat hlavu...

HTP byla i 44 kW... Jinak ten motor je opravdu perla

007cz
Asd To jsou bobankova slova.
break

Ty opravy vychází kolem dvacky pořád. Naštěstí jsou všichni toho motoru tak znalí, že tady nějaký domácí spekulace nemají smysl. Nehledě na opravu samotný hlavy. Skoro automaticky hlavař mění vodítka. Takže sundat hlavu a co potom? Tady cit a chut nestačí, aby to mělo smysl...

Není totiž motor jako motor. To je to, na co tady v poradně narážím. Nemá smysl tu takto řadit, když informace nejsou kompletní a tazatel o tom nemá páru.

A automaticky neznamená, že se do toho bude pouštět sám. Třeba chce mít představu o ceně opravy. Nic víc.

asd1

No ale sem to kopírovat nemusíš...

Fakt že kdyby místo hlavy napsal "Stačí změřit kompres a uvidíš, často to bývá podpálenej ventil" tak by měl pravdu.. S tim zvětšením olejový náplně taky neni mimo, ale spíš by to chtělo nemít kat u olejovýho kanálu nebo vrazit chladič oleje.. Takhle se olej přehřívá, rychle degeneruje, karbonuje - známá věc zakarbonujou se dříky ventilů, nestíhaj se vracet a ventil se podpálí.

Cívka svíce by spíš škubala pod plynem, vynechávání na volnoběh ukazuje spíš na to podpálení a v servisu tohle je za dvacku. Bych to hodil ze skály a pořídil za těch 20k Punto 2FL s 1,2 8V FIRE, což je řádově lepší motor..

break

Je to ekonomickej motor 21 století. Nevím o tom, že by nabízeli větší vanu. S tím nic nevymyslíš a ten motor si to ani nezaslouží.

Nikdo tu pořádně neví , jak ten motor na tom je. Je to jen věštění z křištálové koule. Proto je prvně potřeba jíst podle postupu, vyloučit závady a bejt si jistej. To není jen o povolování a utahování šroubků.

asd1

To neni ekonomickej motor ale totální paskvil kterej v tom autě nemá co dělat.. A závady jsau natolik typický a častý, že se spíš jde najisto než že by se věštilo z koule... Jasně že to může být nalomený drát u vstřiku a podobný exotiky a je potřeba závadu upřesnit = vyloučit levný věci než rovnou shazovat hlavu.

Místo HTP kterou vymyslel fakt pitomec (nebo horší verze že to byl úmysl - ušetřit prachy ve výrobě a na lidi se zvysoka) postavim ten FIRE.. Když se tyhle dva motory porovnaj tak je to 10:0 ve prospěch Fiatu. Spolehlivost, životnost, cena údržby, vlastnosti motoru jako spotřeba, průběh výkonu/ kroutáku atd. atd. S HTP jsem jel po dálnici přes Německo a pak dál přes Alpy, to bylo něco Jak v pravěku se starou Schade 105, na dvojku a 5000 toček aby to vůbec vyjelo kopec

break

Tohle už do toho zbytečně nemotej. Každej ví, že to je paskvil a jsou lepší motory.

 

koubas

Abych byl přesnější tak je to 2005 1.2 htp 47kw

 

xenofob

0x

zkus jiný motor

 

 

jurajjuraj*

0x

90% podpalencu bylo u 40kw, podpalene 47kw sice byly ale spis vyjimecne

jenze skodovka na to stejne srala, casto se delaly i 44kw z dvojkovych fabek

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

pichni to na diag jestli tam neco je a pak zkoumej, vesteckou kouli tu nikdo nema ( i kdyz se tak nekteri tvari )

break

Teď frčí virgule

... měl by frčet spíš kompresiometr

break

Uplnej základ všech informací

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]