Nejste přihlášen/a.
Jinak můj kamaradá mechanik je schopen udělat jakoukoliv trubku na jakékoliv auto-hlavně na hydrocitroeny!
Tohle by měl umět umět udělat každý dobrý automechanik. Stačí trubka v metráži a lisovací přípravek na "čočku" a "trychtýřek". Výborný mechanik to vyklepe i kladivem a důlčíkem.
To vyklepani jde, ale pro ten materiál to není úplně dobře. Vznikají mikrotrhliny a ty můžou být do budoucna problém. Jedině lisovat
Jj vim, jen že to nouzově jde i bez pertlovačky, trychtýřek jde v pohodě plnohodnotně, čočka je těžší ale jde to taky kladivem..
Na plnohodnotnou práci s ocelovou trubkou stačí pertlovačka a ohýbačka. Ta v odkazu má formu pro "čočku"Pro "trychtýřek"stačí vytočit si z pevnostního šroubu kužel. Tj. nádobí vyjde na 2k což se zaplatí na jedný trubičce. A dá se to vozit i na cesty a ruplou trubku si opravit na místě, u starých pleček to vůbec neni zbytečný náklad :D Jinak odtah i oprava cizině v místním servisu vyjde dráž než celý auto
To je trošku přitaženy za vlasy. Ta trubka nepraskne jen tak. Rozhodně ne zdravá...pokud jedu s vrakem někam ven, tak můžu mít za autem na vleku celou dílnu...
Na vyklepání stačí použít oříšek, svěrák a ďůlčík...jen je to fakt provizórka a já jsem pořád odpůrce mědi.
Doma mám profi přípravek a nic nevymyslím. K tomu ocelový trubky od ATE tak na dvě auta.
Trubka z 99,9 % prorezne a někde nad vejfukem pod šusplechem se to blbě hledá předem.. Dva metry trubky a pertlovačka na cesty se hodí.. Jiná možnost je pojistka na asistenci, ale rozumná neni za levno..
Pertlovačka origo s čočkou i trychtýřkem stojí ca 4k myslim, přitom ta za 1400,- se doplní šroubem s kuželem za stovku a je to to samý.
Měď taky moc nemusim z důvodu 1. možnost snadnějšího poškození o šutry 2. elektrochemická koroze když je přechod měď - ocel a není tam mezikus z mosazi... Jediná výhoda je že jde ohýbat rukou a dobře se s ní dělá... Ocel má nevýhodu že to neni nerez ale jen plastový potah, když se naruší tak to prorezne během pár let... Divim se že u tak zásadního dílu to výrobce nedělá z nerazu nebo aspoň žárově zinkovaný + plast potah... Zase šetření na špatným místě...
PS názor na servisy - bohužel tolikrát jsem potkal nekvalitní práci nebo vyloženě ojeb, že musim trvat na tom že 90% servisů je špatných a dát tam auto jsou vyhozený prachy a velký riziko že tam ještě něco pojebou :/ Dobrých mechaniků je fakt málo a když vidim mladý tak bude ještě hůř...
Pokud to v našich podmínkách vydrží 15 let, tak je to slušný. To už je přes životnost auta.
Blbě se to hledá, ale o dovolený ještě hůř mění.
Pár prorezlých jsem viděl už po 10 letech.. Podle výrobce po životnosti vozu A moje piksla je 17 let stará, motor furt v kondici jen kastel rezne.. Kdyby to pozinkovali žárově a dali nerez brzdový trubky tak ja celý auto furt OK... Holt moderní doba a spotřební zboží...
Hledá se to snadno - koukneš pod auto kde kape... Taky jde kombinačkama trubku ucvaknout a zatočit jako loďák.. Ovšm pokud tě chytnou tak tě rovnou zavřou (i když s tim opatrně dojet jde v pohodě, jen jedno kolo nebrzdí a je třeba jet podle toho)
Moje 40 let stará Granada má trubky jako nový, starší Taunus taky a to jsou z ocele...
Jsou to brzdy. Hrát si na hrdiny je v tomhle případě o hubu. Co neubrzdiš, to neukecaš...
Naposledy jsem dojel 50 km s prasklou trubkou a stačilo.
No vidíš a dnes jsem vezl na eko 106-loni měněna jedna trubka na zadek-ostatní ještě z výroby, ale zdravé. auto docela mladé-v zimě , prosinci by mělo rovných 25 let.
na zhotovení té čočky se užívá takový hříbek-dutý a je to v podstatě to lisovaní, jak se zde píše, i ta čočka je někdy nazývána hříbkem. To už je zapotřebí fortelný nářadí-přípravky Někdy totiž i na měď pro vytvoření hříbku-čočky je lepší tu měď vyžíhat
Jsou eshopy, co prodávají přípravky na výrobu koncovek brzd. potrubí, ale už se nezmiňují, že ty levné jsou jen tak akorát na měď
Ta čočka, jak to nazýváš, se jmenuje Pertl. A ten přípravek je pertlovací sada nebo sada na pertlování... Ale jako poetická vsuvka dobrý
A brzdový potrubí z mědi je jen provizorní. Správně tam nemá co dělat
ano, jsi bystrý, pertlování=lisování, tedy to, co jsem psal.
Definici lisování jsem se učil už na základní škole, víš
ale pro tebe jsem to pro jistotu zjednodušil
Lisování="mechanismus lisu působí tlakem na lisované těleso, jenž následkem síly mění tvar"
Stačilo by ubrat na ty omáčce. Přehled máš minimální a s tím vystupováním to působí komicky. Trošku uber. Třeba asd mě vytáčí svým názorem na domácí opravy a servisy, ale dovede poradit a napsat to fundovaně.
Ty tady pusobiš jako pitomec, bez prominutí.
Nazvat Pertl čočkou a hřibkem? Mě to nevysvětluj. Vyrábím si je sám z ocele a brzdových potrubí jsem opravil mraky. I tím vyklepáním. Krom toho ti na koleni klidně vyklepu blatník, dveře nebo cokoliv.
Tak brzdi. Škodíš sám sobě.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.