Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ford Transit

Od: spynfo® odpovědí: 25 změna:
dobry den, prosim lidi se zkusenostmi - je mozne, ze mechanik umi priskrtit vykon turba Garrett i softverove? Je mozne, ze si "predNachystal" dalsi opravu "dopredu"? Po vyjeti od mechanika jsem snizeny vykon pripisoval novym, neoriginalnim palivovym hadickam, pak auto par tydnu stalo, az pak mi to "docvaklo" (bohuzel, moje blbost). Nasledne jsem reklamoval a naznacoval, ze hned po odjeti od mechanika auto ztratilo vykon, a komplet pridal popis situace, ale... zacal mi vypocitavat cenu "repas" turba a cenu noveho. Ma nekdo zkusenosti s vyrizovanim u kriminalistickeho ustavu - mechatronika? Jestli by byli ochotni se vubec zaobirat myslenkou, ze by hledali zavadu, jakozto u podezreni na podvod. + da se udelat emisni kontrola i u motoru bez turba? Protoze mechanik auto pripravoval na technickou...
...da se udelat emisni kontrola i u motoru bez turba?
Diky moc za rady.

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

martin865

3x
No ty vole tak tady to teda jede !

 

kare

1x
To by nerozlousk ani Horatio, Poirot a Zeman.
Nebo kterého tak rád sledujete.
Navíc nevidím napsaný rok výroby a ani motorizaci, hlavně jaké dělal mechanik na autě úkony...
Stačí vypadlá podtlaková hadička k turbu. Či jakákoliv jiná prkotina, kterou mohl mechanik udělat vědomě či nevědomě.
Podle všeho máte pocit, že jde turbo přes diagnostiku vypnout a zapnout...
PS: Na emise s naftákem jezdím jedině bez turba, ostatně s SDIčkem to ani jinak nejde.

 

16.07.21 09:20

0x

Nesmysl.

 

asd1

0x

Že tam něco pojebal je tak 95% (zbylých 5% normální porucha a zrovna to vyšlo na odjezd ze servisu)

Ovšem pokud bez diagnostiky rovnou hází novým turbem, tak od něj zdrhej co nejdál.

Základ je diagnostikou kouknout na live hodnoty čidel, tlaku paliva, turba korekce vstřiků atd. a porovnat s normálem to nasměruje kde dál pátrat. Jinak to je věštění z koule.

Pokud měnil filtr, tak mu tam mohl napadat bordel a zničit rail + vstřiky... = najdi dobrého mechanika který umí pracovat s diagnostikou... Kriminalistický ústav, znalec apod. je ztráta času a peněz, pokud tě nepošlou do háje tak závadu najdou, ale neopraví ti to. A břídilovi to dát zpátky pod ruce, to můžeš rovnou shánět novej motor

@asd

to už za vzduchovým filtrem motoru jiný filtr není? třeba nějaký "záložní" propustnější filtr,nebo sítka před railem nebo vstřiky?

asd1

Píšeš o palivových hadičkách. Předpokládám že měl rozpojenou palivovou soustavu (jinak by hadičku těžko přehodil ) a automaticky dával i nový palivový filtr.

break

Vy dva jste koumaci. Máte vůbec ahnung jak ten palivovej filtr vypadá a jak je napojenej?

asd1

Jo víme. Myslíš že to toho při montáži nejde nasypat bordel? Stejně tak výměna palivových trubek (otázka proč se měnily?).. Jsem viděl borce - otevřenej motor a dva metry vedle další borec vyvařoval kastli a brousil to flexou tak, že brusivo + kovový piliny lítaly přímo do toho motoru. Něco podobnýho při výměně filtru si dovedu představit taky. Se s tim neserou. Škody zaplatí zákazník, navíc díky tomu mají další kšefty navíc. Když mu přineseš ukázat piliny z čerpadla tak řekne že to bylo naftou a ahoj.

break

Já vím, už si viděl vše

asd1

To jsem fakt viděl a nechápal jaký to je prase. Fakt někdy zkus chodit do servisu jako hejl co se nevyzná a dávat auto do opravy. Udělej jednoduchý kontrolní závady který musí najít pokud bude dělat tak jak má. Asi ti to ale vezme iluze o kvalitě servisů. Těžce předražená práce i díly, nekvalitní práce, metoda pokus - omyl a často i vyloženě ojeb... Mechanici jsou srovnatelnej spolek jako "bazar Monte Carlo", taxíkáři a podobný autíčkáři.. Ano jsou mezi nima slušní a dobří, ale těch ja fakt hodně málo 10% je hodně optimistický odhad., spíš je to tak jeden ze sta... Věci typu olej přelitej o litr nad rysku - co bys mu řekl? Já že to je kokot. To jsem taky viděl, hlavně že výměna oleje stála 2k (materiál odjinud celkem 400,- Shell/ Mann, takže borec měl 1500,- za vypuštění nalití přelití a kdybych to neodchytnul tak ještě dojebání katu nebo i vohlý ojnice/ dojebání pístního čepu jak to mlátí do hladiny...

@break

nemůžeš dávat do auta filtr vzduchu jako se dává do vysavače

Tohle tam nesedí, Transit má jinou skříňku na filtr než tohle například

Filtr poliestrowy/...

007cz
Break, stojí ti to za to? Vždyt autům rozumí kdejaká lopata a všechno umí nejlíp.
break

Bobane: bez komentáře

007cz: taky pozoruji. Stačí chvilka na internetu a vše je snadný a jasný

 


0x

Vúbec nepadl typ, rok výroby a najeté kilometry. Jinak nechápu jaký vliv na výkon by měl mít jiný typ hadiček.

break

Naprostej souhlas, moje řeč

@ivanhorseman ale on vůbec nepíše o tom, že by měla mít vliv výměna hadiček to ho pouze napadlo jako první věc, až mu došlo, že tím to asi nebude

 


0x

možný to je, že si přichystal opravu dopředu, já bych začal kontrolou toho, jestli jsou zapojeny všechny konektory. Někdy se stane, že ve spěchu mechanik nezapojí některý konektor. S nezapojeným konektorem motor funguje, (některý líp, některý hůř, dle stavu ostatních čidel)...ale na "střední hodnotu" může jít o lambda sondy, váhy vzduchu...

Zase by bylo blbý někoho obvinit bez bližšího ohledání

 


Ano, menil palivove hadicky (prepadove na naftu, byla tam prasklina a nafta tekla bokem na zem), menil nejaka cidla zboku motoru, zapojeni jeste jednou kontroloval, diagnostiku delal pres nejakou Bosch masinku a rekl, ze je uz slaba "kondice turba" (dle meho - turbo bud jede, nebo nejede a spis ocekavam nejakou mezivlozenou skrtici soucastku, ktera brani dostatecnemu prisavani vzduchu - proto jsem se i ptal na tu mechanoskopii). Motor je P8FA,
2.2turbodiesel, 63kw, 2008.

Tvl. "turbo buď jede nebo nejede" je stejně chytrý jako "auto buď jede nebo nejede"...

"turbo bud jede nebo nejede"

To je těžší, nevím jak u tohodle motoru, ale některá jsou turba, co mají naklápění lopatek. Otec měl Octavku s kolegou 1.9TDI a měly zatuhlé lopatky.

Jinak bych důkladně prohlédl útroby motoru. Výjimečně se i stane, že se automechanikovi utrhne řetízek na krku nebo na ruce a spadne do spalováku.

Kdyby to tak nebylo, tak tu není tento dotaz od neštastného majitele, kterého vypálil klasickej "mechoš"

Ale to jsou věci, které si někteří nechtějí připustit, jen já, @asd1 a další, co se nebojí vystoupit z davu,byt za to tady budou kamenováni

007cz
Jj. To bude tím řetízkem.

 

break

Je strašně fajn, že se Boban autama neživí. Ale sci-fi mu jde...


Pise mi kolem 130.000 km, v ramci Rakouska (to jest, nebylo exportovano a ma rakouskou STK i znacky). Az na mirnou rez bylo doted ok.
break

Dej to k někomu, kdo se zabývá Fordy. Tady se rady nedočkáš max hloupý názory od tupců jako je Boban, co ten motor vůbec nezná

 


0x

Tak turbo jede , nebo nejede! Zase nesmysl, turbo záleží jak je opotřebované... U starého Transitu určitě nebude mít variabilní natáčení lopatek... Bude obyčejné s podtlakovou regulací, případně přetlakem ovladaným bypassem. V lepší diagnostice, ale zejména záleží na výrobci ŘJ se dá zjist podle "zadané" hodnoty a skutečné hodnoty stav turba, respektive celého systému, může být třeba i jen nětěsnost hadice, případně intercooleru...

Já to vidím spíš na posedlost majitele že mu někdo škodí a spíše půjde o nedostatek z montáže, či souhru náhod, ale taky to je už stará vrána a turbo je standardní závada... Obvyklá... U Transitu je taky častá závada EGR ventilu, elektrického... A taky auto nejede... Tu past už zase nachystal výrobce...

Jen taková zajímavost:

U traktoru tlak turba 1.45Baru = 500Nm

netěsnost na hadici - skutečný tlak 1.25 Baru =300Nm

(měřeno na stolici)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]