Nejste přihlášen/a.
Že tam něco pojebal je tak 95% (zbylých 5% normální porucha a zrovna to vyšlo na odjezd ze servisu)
Ovšem pokud bez diagnostiky rovnou hází novým turbem, tak od něj zdrhej co nejdál.
Základ je diagnostikou kouknout na live hodnoty čidel, tlaku paliva, turba korekce vstřiků atd. a porovnat s normálem to nasměruje kde dál pátrat. Jinak to je věštění z koule.
Pokud měnil filtr, tak mu tam mohl napadat bordel a zničit rail + vstřiky... = najdi dobrého mechanika který umí pracovat s diagnostikou... Kriminalistický ústav, znalec apod. je ztráta času a peněz, pokud tě nepošlou do háje tak závadu najdou, ale neopraví ti to. A břídilovi to dát zpátky pod ruce, to můžeš rovnou shánět novej motor
@asd
to už za vzduchovým filtrem motoru jiný filtr není? třeba nějaký "záložní" propustnější filtr,nebo sítka před railem nebo vstřiky?
Píšeš o palivových hadičkách. Předpokládám že měl rozpojenou palivovou soustavu (jinak by hadičku těžko přehodil ) a automaticky dával i nový palivový filtr.
Jo víme. Myslíš že to toho při montáži nejde nasypat bordel? Stejně tak výměna palivových trubek (otázka proč se měnily?).. Jsem viděl borce - otevřenej motor a dva metry vedle další borec vyvařoval kastli a brousil to flexou tak, že brusivo + kovový piliny lítaly přímo do toho motoru. Něco podobnýho při výměně filtru si dovedu představit taky. Se s tim neserou. Škody zaplatí zákazník, navíc díky tomu mají další kšefty navíc. Když mu přineseš ukázat piliny z čerpadla tak řekne že to bylo naftou a ahoj.
To jsem fakt viděl a nechápal jaký to je prase. Fakt někdy zkus chodit do servisu jako hejl co se nevyzná a dávat auto do opravy. Udělej jednoduchý kontrolní závady který musí najít pokud bude dělat tak jak má. Asi ti to ale vezme iluze o kvalitě servisů. Těžce předražená práce i díly, nekvalitní práce, metoda pokus - omyl a často i vyloženě ojeb... Mechanici jsou srovnatelnej spolek jako "bazar Monte Carlo", taxíkáři a podobný autíčkáři.. Ano jsou mezi nima slušní a dobří, ale těch ja fakt hodně málo 10% je hodně optimistický odhad., spíš je to tak jeden ze sta... Věci typu olej přelitej o litr nad rysku - co bys mu řekl? Já že to je kokot. To jsem taky viděl, hlavně že výměna oleje stála 2k (materiál odjinud celkem 400,- Shell/ Mann, takže borec měl 1500,- za vypuštění nalití přelití a kdybych to neodchytnul tak ještě dojebání katu nebo i vohlý ojnice/ dojebání pístního čepu jak to mlátí do hladiny...
Vúbec nepadl typ, rok výroby a najeté kilometry. Jinak nechápu jaký vliv na výkon by měl mít jiný typ hadiček.
@ivanhorseman ale on vůbec nepíše o tom, že by měla mít vliv výměna hadiček to ho pouze napadlo jako první věc, až mu došlo, že tím to asi nebude
možný to je, že si přichystal opravu dopředu, já bych začal kontrolou toho, jestli jsou zapojeny všechny konektory. Někdy se stane, že ve spěchu mechanik nezapojí některý konektor. S nezapojeným konektorem motor funguje, (některý líp, některý hůř, dle stavu ostatních čidel)...ale na "střední hodnotu" může jít o lambda sondy, váhy vzduchu...
Zase by bylo blbý někoho obvinit bez bližšího ohledání
"turbo bud jede nebo nejede"
To je těžší, nevím jak u tohodle motoru, ale některá jsou turba, co mají naklápění lopatek. Otec měl Octavku s kolegou 1.9TDI a měly zatuhlé lopatky.
Jinak bych důkladně prohlédl útroby motoru. Výjimečně se i stane, že se automechanikovi utrhne řetízek na krku nebo na ruce a spadne do spalováku.
Kdyby to tak nebylo, tak tu není tento dotaz od neštastného majitele, kterého vypálil klasickej "mechoš"
Ale to jsou věci, které si někteří nechtějí připustit, jen já, @asd1 a další, co se nebojí vystoupit z davu,byt za to tady budou kamenováni
Tak turbo jede , nebo nejede! Zase nesmysl, turbo záleží jak je opotřebované... U starého Transitu určitě nebude mít variabilní natáčení lopatek... Bude obyčejné s podtlakovou regulací, případně přetlakem ovladaným bypassem. V lepší diagnostice, ale zejména záleží na výrobci ŘJ se dá zjist podle "zadané" hodnoty a skutečné hodnoty stav turba, respektive celého systému, může být třeba i jen nětěsnost hadice, případně intercooleru...
Já to vidím spíš na posedlost majitele že mu někdo škodí a spíše půjde o nedostatek z montáže, či souhru náhod, ale taky to je už stará vrána a turbo je standardní závada... Obvyklá... U Transitu je taky častá závada EGR ventilu, elektrického... A taky auto nejede... Tu past už zase nachystal výrobce...
Jen taková zajímavost:
U traktoru tlak turba 1.45Baru = 500Nm
netěsnost na hadici - skutečný tlak 1.25 Baru =300Nm
(měřeno na stolici)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.