Nejste přihlášen/a.
Zdravím , viděli ste někde na pumpě E85? U nás v okolí všude vymizel , hlavně tedy kvůli nezájmu když stál natural 27Kč. Teď jsem koukal že ho ani čepro neprodává tak by mně zajímalo jestli se ještě vrátí nebo mu už skončilo to daňové zvýhodnění a odešel do palivového nebe.
Já ho tankoval půl na půl a žádnou úsporu jsem nezaznamenal. Nechybí mi. Možná na čištění. To bylo fajn na mytí součástek.
Když sem si nechával udělat přestavbu tak byl E85 za 25kč/l natural se šplhal někde ke 36kč/l takže i s nárůstem spotřeby se to docela vyplatilo. Teď už to zas leze pekně nahoru tak by se to zas mohlo začít rentovat.
Co má společného Brazílie s českým etanolem?
Jinak v jižní americe je etanol stejně běžné palivo jako u nás natural 95!
Cena pohonných hmot je především daň. Etanol se zvýhodňoval z politických důvodů. Stejně jako třeba řepka. Politika se mění a tak se mění i výhodnosti ..
Z principu E85 nemohl nic ušetřit na nákladech pro ježdění. Asi o 30 % bral motor více díky špatné výhřevnosti a v zimě to nechtělo vůbec nastartovat. Řídící jednostka se snažila adaptovat ale i tak vyhazovala chyby. Prostě nesmysl vymyšlený pro nic. To píšu o motoru s EURO4.
Z principu může. auto bez úprav, na čistý E85 spotřeba jen o c0,3-0,5l více, ale na ceně za palivo pak byla celková cena nižší, než se zaplatilo za N95. Chce to pořádný motor, na tříhrnek od VW.
Já autům nerozumím , tankoval sem to do 206 1.1 44kw , zvýšení spotřeby bylo do 20 procent. Jezdím každej 40km do práce rovina silnice 1tř. To auto žádnej výkon nemá tak sem žádnou ztrátu či zvýšení nezaznamenal , v zimě přes noc stálo v garáži a když sem jen navečer domů tak to nechytlo na první otočení jako benzín , ale chytlo pokaždé také během chvíle. Když byl benzím nad 30kč/l tak se už vyplatilo brát ten E85.
Na VenaTrade to tak nebylo. Mohl jsi natankovat dvě pistole a platit to dohromady. Na dokladu byly dvě paliva a každé přesně na l/kč.
Záleželo tedy asi na stáří stojanu, zda to uměl.
U nás jen Tank Ono a pak Avia.Na ono nermálně- x litrů E85, zavěsit vzít druhou s N95 a pokračovat. Na Onu.na té druhé jsem bral jen jednou do kanistru takže tam nwn!
Jinak já měl právě na Xantii , taky 1,8-ale 81kW (na té starší 1,8) a opravdu spotřeba na etanol nepřesáhla víc jak půl litru.Za to třeba na 98 či na 100oktanů nechtěla pořádně jet..Povětšinou i když pár nádrží bylo jen na E, jsem jezdil za 500kč E85 a do toho za 500kč N95
Dokonce jsem ji po víc jak 4 rocích stání v kopřivách na tutu starou směs naturalu a etanolu nastartoval! Sice až na několikátý pokus ale nakonec chytla motor normálně běžel, tedy normálně až na to že před KATem mi někdo celý výfuk ukradl!
Opel Astra G r. 2000 1.6 16V 74kw bez uprav jsem tankoval tak 60% eth 40% benzinu. Subjektivne vetsi vykon, lip to jelo, starty normalni a spotreba vyssi o 1-2l. Ridici jednotka uplne v pohode. Pak sem to zkousel do Corsy B 2000 1.0, tam silela kontrolka motoru tak sem toho radsi nechal.
Nechapiu snizemi vykonu, kdyz E85 ma oktanove cislo 106 tak s normalnim benalem to v prumeru dava 90-100 oktanu tak jak to muze hur jet? Spis asi zalezi na kvalite benz i eth.
Má to jen tu vadu, že se vyrábí buď na úkor potravin, což vedlo k hladomoru v některých zemích nebo k likvidaci brazilských pralesů, což taky není nic moc ..
Mám udělanou legální přestavbu na Mitsubishi Lancer 83kw,čtyřkolka.Starty bezproblémů,motor jde na ethanol krásně hladce,snížený výkon ani náhodou a spotřeba cca 10% navíc.Za celou dobu odešlo jen gumové napojení od nalévacího hrdla k nádrži/nevyhovující guma a taky moje blbost,že jsem tankoval k víčku nádrže,a ethanol měl čas naleptávat propojení/.Další výhoda je neplacení silniční daně jako osvč pri podnikání stejně jak u Lpg.A na emisích neměli co měřit.Na ethanol jsem jezdil 4 roky,ale nyní jej nemám možnost sehnat.Škoda
Na E85 jsem jezdil s Mitsubishi Pinin to auto jelo na ethanol mnohem lépe než na benzín, rozdíl ve spotřebě minimální. Nezničilo to vůbec nic ani žádná těsnění starty a vše ostatní perfektní.
Než jsem do přestavby šel koupil jsem E85 a benzin 95 do sklenice kterou jsem nechal v garáži.
Do sklenice jsem vložil stejná gumová těsnení a kovový vrut. Co mylíte že jsem našel po půl roce, v benzínu vrut ok, ale guma naleptana v etanolu vše jako bych to tam vložil včra. Vždyt lihem se konzervuje jak tu může někdo šířit že to vše rozežere? Myslím tím automobylové součástky.
pj... gumu občas vytáhni na vzduch. Těsnění víčka plováku v nádrži jsem měl jak žvejkačku a trhala se jak plastelína.
Trvale ponořené dřevo taky nezhnije. Spousta domů v Itálii je na dřevěných pilonech.
Benzín normálně žere. Ethanol víc. Záleží kvalitu materiálu a její stáří (gumy).
Poutírej si někdy hadrou namočenou ve Vervě100 nebo v benzínu ABS plast. To jsou ty lesklé tvrdé a lámavé (křehké). Třeba kancelářské pořadače A4řek. Krásně se ti hadra naleptá do toho plastu.
Že tomu nerozumíš neznamená, že to tak není.
Jasně že se mi to vyplatilo.Na étéčko najeto kolem 95.000 km,tankoval jsem převážně na Onu,cena E85 v průměru 23.50,cena benzinu 34+ a za 4 roky osvobození od silniční daně.Cena montáže byla kolem 7.000kč.I při zvednuté spotřebe cca o jeden litr/100km to nemělo s návratností problém.Kdo ale nemá km nájezd,tak to nemá samozřejmě až takový efekt.
Tam nebyla úspora v tom, že to méně žralo, naopak ta samotná spotřeba byla o něco i vyšší z důvodu energetické hodnoty paliva. Úspora byla v samotné ceně a hlavně zdanění tohota paliva... Když bylo E85 o 10Kč /1l levnější, tak i při o něco větší spotřebě to pořád byla úspora provozních nákladů za palivo...
Doufám že ano, ale jenom v případě, že se v tom případě nebude prodávat benzín E10 s MEŘO (s HVO klidně může být).
Jinak E85 nechci ani vidět.
[ Obsah příspěvku byl skryt moderátorem @kapkanadeje z důvodu porušení pravidel poradny. ]
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.