Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Regulátor brzd Felicie

Od: zdenek2® odpovědí: 13 změna:

Hledal jsem včera pod autem regulátor brzd u mojí felicie 1.3 BMM z roku 1995 a nic jsem nenašel.

Například levá zadní brzda, sledoval jsem dráhu trubek: od hlavního brzdového válce jde dozadu dlouhá trubka, pak je krátká hadice a potom krátká trubka k zadnímu levému kolu. Regulátor tu nikde není.

Otázka: mají všechny Felicie regulátor, kde se nachází a k čemu vlastně slouží?


 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jericho

0x

Tohle mají jen feldy bez ABS. Pokud máš ABS tak tam tohle nenajdeš. Co si matně pamatuju tak tahle blbina je u zadní nápravy vlevo. Stačí jít po trubkách


ABS nemám, šel jsem po levé zadní trubce jak popsáno v zadání otázky a nic jsem nenašel. Přehlédnul jsem ten regulátor někde?

I Feldy s ABS ho mají.

Dokonce i Feldy s EDS.

Nemá ho pouze hatchback.

Regulátor dle zátěže je obyčejný dvojitý kohout. Když auto vzadu naložíš lidma nebo nákladem, tak se kohouty více otevřou a zadní kola lépe a více brzdí. U hatchbacka jsou omezovače tlaku (kohouty s pevným průtokem) přímo na hlavní válci (pod kapotou u nádobky s kapalinou) pevné a neměné, aby předek brzdil více než zadek a auto nešlo do smyku.

Regulátor s automatickou regulací síly brzd na zadek podle klesnutí nápravy (naložení) je tedy pouze u combi, van plus a pick-up

jericho

To je teda kravina. Od regulování máš to ABS. Nebo je tam snad podle tebe navíc?

ABS funguje pouze při překonání tření do skluzu. Pak začne teprve fungovat a kolo odbržďovat.

Se samotným bržděním jako takovým ABS nic nedělá. Jen kolo při brždění odbrďuje v době, kdy ztrácí adhezi.

Při normální jízdě na suchu ABS nefunguje (nekopá do pedálu). Není ho třeba.

Bez zátěžového regulátoru pouze s omezovači by auto silně žralo desky na předních brzdách a nebo by brzdilo zbytečně silně a co chvilka by ABS koplo a kola odblokovalo - zbytečně by se prodlužovala brzdná dráha nasuchu!

ABS pouze pomáhá zkracovat brzdnou dráhu na mokru a dovoluje auto řídit a vyhnout se překážce.

ABS nijak nereguluje brzdný účinek. Vždy zasahuje naplno a brzdu naplno uvolňuje pulzy.

ABS neumí málo nebo moc odbrzdit.

ABS samo o sobě neumí zabrzdit auto. Proto musí stát řidič na pedálu a ABS pouze odbrzdí dle potřeby, kdyby šlo o smyk.


Tak je to jasné, proč ho nemám a jsem za to i rád, poněvadž rally nejezdím a ten omezovač je celkem drahý špás na to, že je to kus kovu. Jak píše gumidek jedná se o regulaci výkonu zadních brzd podle zatížení zadku, To nemá s ABS nic společného.

Jenom teď vznikla otázka, zda když auto má/nemá regulátor zadních brzd, tak jestli potom nejsou zadní brzdové trubky jiné? Tu otázku jsem založil vlastně kvůli tomu, abych zjistil jaké brzdové trubky patří do mé Felicie, když tam ten regulátor nemám.

Ano, jsou jiné. Trubky jsou svedeny nejprve k regulátoru. Né jako u hatche nad nápravu na podlahu.

Pro Jericho. Pouze ESP umí bez zmáčknutí pedálu brzd samo brzdit.

Většina dnešních jednotek brzd umí obojí. U Feldy bylo jen ABS, kdy šlo pouze o odbrždění při bloknutí kola.

olinl

gumidek jen pro doplnění-měl jsem Favorita rv. 1992 (135Lxi, sedan, šikmá záď), tam už ten regulátor byl a používám i dvě Felicie Lx, hatchback, facelift 1999 a 2000- ty regulátor také mají. Přidám i čtení pro tazatele. Koukám že jsou obrázky špatně orientované, snad to nevadí..

Olinl, nahlédl jsem schválně do Etky a obyčejné omezovače tlaku na HBV se dělali i pro Combi (asi první ročníky bez zátěžáku). Takže bych tomu možná věřil, že na některý hatch osadili zátěžák taky.

Ale rozhodně bych to už z logiky věci nebral co by pravidlo. Na vrakoviště chodím často a zátěžáky jsem viděl vesměs na combících a vanech, pickupech. Na hatchu nikdy.

Sám mám Trumf z roku 2001 z Vrchlabí s elektrickými zrcátky, rádiem, mlhovkami, střešním oknem,airbagem a zátěžák nemám, ale co jsem koukal, tak už mám zadní nápravu se stabilizátorem a přípravou na zátěžák (uchytem na pružinu regulátoru).

Tak nevím. Máš ty feldy v hatchy nějaké spešl, že mají zátěžák? (akční modely) nebo obyč LX?

Olinl, u Favorita a Formana z roku 1992 ti zátěžák rozhodně nevěřím. V roce 92 měl Favorit zadní nápravy Autobrzdy Jablonec a Fragokov Slovensko. Rozteč na kolové šrouby 4x98. Tam nebyla náprava z Golfa III jako u modelu 1993 Favo - 2001 Felda.

Na čem by regulátor držel? Neměl nikde úchyty a držáky hadic tam také neměl u toho držáku silentu zadní nápravy.

Nesekl jsi se v roku?

olinl

gumidek-Feldy jsou dieselové, takže odhaduji přítomnost zátěžáku kvůli hmotnosti motoru. U toho Favoritu se jednalo asi o Pick-up.

Aha, tak to je asi dost dobře možné, že nafty to tak měly.

Díky za rozšíření obzorů . Naftové Feldy jsem nijak moc nezkoumal.

 

bery*

0x
U formanu jsem měl omezovaci ventilky u hbv, u krátký i dlouhy feldy ( obě s abs), nebyly ani ventilky, ani omezovač. A u dlouhý (s lpg nádrží) i u oktavky combi ( taky lpg) subjektivne brzdný účinek vylepšilo použití větších prasátek (tuším 22 místo 19mm v obou případech).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]