Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ztrácející voda v chladiči

Od: michalxsara odpovědí: 12 změna:
Zdravím
Chtěl bych se zeptat zda mě někdo poradí. Mám Citroen Xsara break 2.0hdi 80kw. V chladiči se mě po pár kilometrech stále ztrácí voda. Měnil jsem termostat, vodní pumpu a celou chladící kapalinu. Auto se při jízdě ohřeje zhruba na těch 75°C. Měl jsem to i na diagnostice, ale ta žádný problém neukázala. V chladící kapalině se olej nenachází. Ani v oleji voda, takže těsnění pod hlavou by mělo být v pořádku. Nevíte někdo co by mohlo být příčinou?

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Tady žádná elektronická diagnostika nepomůže. Výměna termostatu a kapaliny byla naprosto zbytečná. Pro tyto účely je testovací přípravek s pumpičkou. Amatérsky se dá nahradit zátkou s ventilkem, kterým se soustava nahustí něco pod 1 atm. Při tak velkém úniku bude určitě odněkud kapat. Kdyby to byl výměník, může to téct dovnitř nebo spárami za kolo.

 

mate59

0x

Prohlédnout celý chladič jestli není únik nějakou dírkou a všechny spoje na hadice.Nemusí kapat,stačí se odpařovat.

michalxsara

Zapomněl jsem dodat že po dolití vody po risku max jsem ujel cca 8 km o voda je pod minimum. Kontrolka vody svítí ale voda se nepřehřívá. Celý chladící okruh se zdá být suchý.

Něco podobného dělalo fouklé těsnění pod hlavou na , pro změnu na 1,9d (XUD 9 P-405).doplnila se voda a vyházelo to ven, zůstalo něco pod mnimem a to pak drželo i v horku. Ale byly znatelné bublinky na hladině v expanzce a byly cítitvýf. zplodiny z chladiče!

Jinak je to docela velký únik takže ihned po jízdě mal být vidět a dle kapaliny jakou máteby to mělo být vidět i tak!

michalxsara

Z nádobky výfukové plyny cítit nejsou. Voda jde pod minimum. Nevím jak až moc je schopna klesnout. Vždy před jízdou kontrolují a dolevam.

 

kare

0x
Voda může jít i přímo do spalovacího prostoru prasklinou, která se pro zahřátí více rozevře. Kouří auto? Tlakuje do vody?
michalxsara

Auto nekouří. Ani voda se netlakuje.

 

mathew

0x

Po pár km musí být ráno pod autem louže. Jestli ne tak těsnění pod hlavou. Ovšem to doma neověříte a u garážníka taky ne, ten ho vymění a když to nepomůže tak bude ve výměně funkčních dílů pokračovat Takže bych to dal do autorizáku, kdyby jste to udělal hned tak vás to ve finále vyšlo levněji než náhodné měnění dílů...

michalxsara

Auto je staré 20 let takže do autorizaku se mě s ním nechce :D bych se nedoplatil veškeré opravy a výměny na autě si dělám sám.

Nemusí být louže.Doma lze ověřit a garážník je mnohdo daleko lepší než autorizovaný servis-a pokud je stejný pak je o víc jak polovinu levnější!

Michalxsara-odkud jste?

michalxsara

Jsem z Nového města Nad Metují Královéhradecký kraj.

Pokud byste byl blíže u JCK tak bych poradil mechanika-citroenáře a hydrospecialistu. Tam ve Vašem kraji nevím o žádném specialistovi na citroeny (peugeoty).

Ještě jedna diagnostika ale když se to přežene-poškodíte víc než ušetříte. (musí být jiná zátka na chaldič s tlakoměrem a ventilkem, chl soustava se doplní a pumpičkou na kolo se přiměřeně natlakuje (na pracovní tlak) a pak se jen čeká a hledá unik.

Ještě varianta-doplňte vodu zavřete chladič. Nwn jak to má RHZ, ale na starších motorech (LFY,HDY.XUD9) nebyla expanzka (integrovaná do chladiče!)Natartovat a nechat na vrčet volnoběh zahřívat až do sepnutí sahar a sledovat případný únik kapaliny

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]