Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Stržený výpustný šroub převodovky

Od: kokott odpovědí: 12 změna:

Dobrý den,

na převodovce je výpustná zátka, je na ní imbus 8, podařilo se mi jej strnout a imbus se protáčí? Co teď? Potřebuji zátku vyndat, pak se dá dát nová. Děkuji za odpovědi.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x
Běžně dělam to že tam navařim matku a povolim to
Už sem dělal i to že sem tam naklep hlavu šroubu tu zavařil na šroub matka tu sem pro jistotu taky bodnul a zas to šlo povolit - tady akorat bacha aby ten šroub byl pevnostní a ne náký blato to ukroutíš

přesně tak @dabel , byl jsi rychlejší, než já

To navaření je jistota , tím se závit v převodovce neponičí

Posledně jsem navařoval na čep brzdového třmenu

 

praivo2

1x
Použij Torx v odpovídající velikosti, v případě potřeby ho tam naklepni kladívkem.

 


0x

Já bych nabouchal větší imbus - nějaký měkčí shit.

Ten mu tam nepůjde. Torx by mohl.

tyhle postupy nabouchání jsem zkoušel mnohokrát, nešlo to

Nesmíš to nabouchat moc natěsno, jinak se šroub roztáhne a povolit nejde. Mě se to většinou dařilo.

poradte.cz/...

 


0x

pokud nepomůže něco jiného, tak já jsem na stržené šrouby navařil kusy oceli.

Ale chce to přerušovaně-přivařovat po kousíčkách.

Nebo jsem odvrtával, ale to chce opravdu tak, aby to bylo ve středu a odvrtával jsi jen ten ocelový šroub a ne abys vrtal do závitu který je v převodovce. To znamená udělat důlčíkem díru přesně doprostřed, vrtnout třeba vrtákem číslo 3 a pak takovým, který má třeba o 2mm míň než průměr závitu šroubu.

Já bych použil to navaření kusu oceli na poničený šroub

Jinak máš přezdívku kokott, ale to se prostě stává, žádný učený z nebe nespadl.

Udivuje mě, že je tam inbus číslo 8, to je kurva málo, na Alfě 156 mají napouštěcí a vypouštěcí šrouby inbus 12 a to jsou bytelný šrouby

Bežně na oktavce protočíš 17ku imbus je to kouslí že to nejde normálně povolit beru pulmetrovou trubku nasadim na imbus protočim a du pro matku a svářečku

 


0x

Já bych postupně:

1. Zkontroloval i ten imbusový klíč, pokud už je trochu ožvejkaný i on, tak ho bruskou, nebo flexou zkrátit o pár mm, aby celá zapuštěná plocha byla dokonalá. Pak zasunout + ho zaklepat a vyzkoušet, jestli pevně sedí. Pokud se stále mele, tak ani nezkoušet, protože možná máte jen jeden pokus, protože každým neúspěšným ho ještě víc omelete.

2. Vyzkoušet tam nabouchat torx, mají trochu jiné rozměry, může tam lépe sednout.

3. Pár kaček stojí vytahovače šroubů, což jsou takové vruty s levým závitem, Podle potřeby se dá otvor pro imbus trochu vrtačkou prohloubit, aby se vytahovač lépe zakousnul.

V každém připadě nespěchat, u všeho výše vždy hodně zasunout, a hlídat kolmost, aby měl pokus co největší šanci na úspěch.

4, Sundat celou olejovou vanu. Takto se šroubem půjde zápasit mnohem lépe, možná i zevnitř natolik čouhá z vany, že půjde chytit třeba hasákem. A nebo s citem odvrtat. Nebo tedy na něj něco navařit. Ono už tím, že ho svářečkou ohřejete a on se roztáhne, tak si v závitech vymačká trochu místa a po zchladnutí s ním půjde snadněji otočit.

Převodovky mají olejovou vanu?!

asd1

Celá převodovka je vana :D

Zkusit natlouct torx, nebo spíš rovnou navařit matku (vaří se v díře, takže matka zároveň chrání okolí hlavy šroubu před propálením) Teplo zároveň zacvičí se šroubem a závit se tím trochu uvolní...

Odvrtvat ne, jen se nasypou špony do převodovky, navíc vrták snadno ujede mimo šroub do hliníku.. Leda menší díru a vytahovák... Vhodný když někdo nemá svářečku po ruce..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]