Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
na převodovce je výpustná zátka, je na ní imbus 8, podařilo se mi jej strnout a imbus se protáčí? Co teď? Potřebuji zátku vyndat, pak se dá dát nová. Děkuji za odpovědi.
přesně tak @dabel , byl jsi rychlejší, než já
To navaření je jistota , tím se závit v převodovce neponičí
Posledně jsem navařoval na čep brzdového třmenu
pokud nepomůže něco jiného, tak já jsem na stržené šrouby navařil kusy oceli.
Ale chce to přerušovaně-přivařovat po kousíčkách.
Nebo jsem odvrtával, ale to chce opravdu tak, aby to bylo ve středu a odvrtával jsi jen ten ocelový šroub a ne abys vrtal do závitu který je v převodovce. To znamená udělat důlčíkem díru přesně doprostřed, vrtnout třeba vrtákem číslo 3 a pak takovým, který má třeba o 2mm míň než průměr závitu šroubu.
Já bych použil to navaření kusu oceli na poničený šroub
Jinak máš přezdívku kokott, ale to se prostě stává, žádný učený z nebe nespadl.
Udivuje mě, že je tam inbus číslo 8, to je kurva málo, na Alfě 156 mají napouštěcí a vypouštěcí šrouby inbus 12 a to jsou bytelný šrouby
Já bych postupně:
1. Zkontroloval i ten imbusový klíč, pokud už je trochu ožvejkaný i on, tak ho bruskou, nebo flexou zkrátit o pár mm, aby celá zapuštěná plocha byla dokonalá. Pak zasunout + ho zaklepat a vyzkoušet, jestli pevně sedí. Pokud se stále mele, tak ani nezkoušet, protože možná máte jen jeden pokus, protože každým neúspěšným ho ještě víc omelete.
2. Vyzkoušet tam nabouchat torx, mají trochu jiné rozměry, může tam lépe sednout.
3. Pár kaček stojí vytahovače šroubů, což jsou takové vruty s levým závitem, Podle potřeby se dá otvor pro imbus trochu vrtačkou prohloubit, aby se vytahovač lépe zakousnul.
V každém připadě nespěchat, u všeho výše vždy hodně zasunout, a hlídat kolmost, aby měl pokus co největší šanci na úspěch.
4, Sundat celou olejovou vanu. Takto se šroubem půjde zápasit mnohem lépe, možná i zevnitř natolik čouhá z vany, že půjde chytit třeba hasákem. A nebo s citem odvrtat. Nebo tedy na něj něco navařit. Ono už tím, že ho svářečkou ohřejete a on se roztáhne, tak si v závitech vymačká trochu místa a po zchladnutí s ním půjde snadněji otočit.
Celá převodovka je vana :D
Zkusit natlouct torx, nebo spíš rovnou navařit matku (vaří se v díře, takže matka zároveň chrání okolí hlavy šroubu před propálením) Teplo zároveň zacvičí se šroubem a závit se tím trochu uvolní...
Odvrtvat ne, jen se nasypou špony do převodovky, navíc vrták snadno ujede mimo šroub do hliníku.. Leda menší díru a vytahovák... Vhodný když někdo nemá svářečku po ruce..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.