Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nefunkční otáčkoměr na Mitsubishi Carisma 1.6, 76kW, 2003

Od: tomaswassy odpovědí: 5 změna:

Zdravím. Potřeboval bych poradit. Mám problém na autě Mitsubishi Carisma 1.6, 76kW, r.v. 2003. Když nastartuji, tak mi nefunguje otáčkoměr. Měření rychlosti km/h, palivo a měření teploty motoru funguje, jen otáčkoměr nefunguje. Občas se stane, že se jen tak zmateně zapne, ale pak zase spadne na 0 a nic. Nevíte, kde by mohl být prosím vás problém, nebo kam se podívat? Děkuji za rady.


 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

olinl

0x
U Citroenu Berlingo (1,6 r.v.2001) zlobil ukazatel paliva, občas ukazoval, občas ne. Byl studený spoj na tištěném spoji přístrojovky. Stačil kvalitní cín s kalafunou a prohřát pájkou spoje ukazatele paliva. Nevím jak je to s budíky u Mitsubishi, je možné, že je tam také studený nebo přerušený spoj, ale může to být i nějaké čidlo (asi na převodovce), špatně nasazený či zoxidovaný konektor nebo málopravděpodobně "řídící jednotka". Nevím jestli už tohle auto lze napíchnout na diagnostiku a přezkoušet otáčkoměr - myslím že by to jít mělo. Osobně bych vymontoval přístrojovou desku a okoukl tišták okolo otáčkoměru. Ještě jde změřit napětí na příslušném pinu v příslušném konektoru, který patří právě k otáčkoměru.
tomaswassy

S tím vymontováním přístrojové desky mě to taky napadlo, ještě jsem právě nezkoušel, takže se nejspíše podívám i tam. Každopádně auto už jsem na diagnostice napíchnuté měl. Děkuji za nějaké tipy.

kare
Pokud ani diagnostika neukázala otáčky bude chyba někde u zapalovacího modulu. (Už i Škoda 120 měla otáčkoměr z kontaktu 1 na cívce). V opačném případě se přikláněl k budíkum. (Studený spoj nebo špatná cívka v meřáku otáček).
@olin Vaše odpověď je plná omylů. Čidlo otáček v převodovce..., Jak by jste chtěl měřit na pinu otáčkoměru? Předpokládám, že tazatel nevlastní osciloskop.
olinl
kare: Neznám Mitsubishi a píšu do závorek, že to čidlo může být na převodovce, ne že tam je. Vím jak fungují ručičkové ukazatele v přístrojovce a také to, že ten signál změříš i digitálním měřáčkem za dvě stovky. Osciloskop je pro detailnější rozbor poruch. Pokud má člověk k dispozici nějaké schéma autoelektriky k danému vozu, snadno si najde svorkovnici(konektor) a v ní pin, na kterém bude či nebude při nastartovaném motoru napětí/impuls pro otáčkoměr. Horší je, když si takové schéma musíš koupit nebo neexistuje, potom měnit "půl auta" je jen k důvodu jeho prodeje nebo v horší variantě sešrotování.
kare
@olinl
Taky nemám Mitsubishi, ale selský rozum.
Frekvence na signálním vodiči pro otáčkoměr je například od 30Hz po 230Hz. Čili naměření nějakého napětí absolutně nestačí.
Když už, tak čidlo otáček je na klice (i na to Vašem Berlingu!) a pokud by bylo vadné, nešlo by auto ani nastartovat.
Obecně, řídící signál pro otáčkoměr bude z vysokonapětové cívky, zapalovacího modulu nebo řídící jednotky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]