Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
nedávno jsem si koupil Škodu Fábii 1.4 16 v 55kw. Auto má najeto 127 200km (ve 119 000km dělány rozvody). V autě se mi při 127 180 rozsvítila oranžová kontrolka motoru. Těsně potom jsem měnil filtry a olej. Auto neztrácí výkon, ani necuká. Když jsem auto připojil na diagnostiku, tak mi na motoru nenašla žádnou závadu. Ale kontrolka mi pořád svítí. Má někdo podobnou zkušenost? Pokud ano budu rád za jakou koliv radu nebo příspěvek.
Zdravím. Mně se to nedávno stalo na jedničkové Octavii TDCi, diagnostika ukázala cosi jako malý sací výkon v motoru. (A ještě to nebylo na srto procent jistý). Několikrát jsme chybu vymazali, auto pak ale začalo zlobit, kontrolka stále svítila, a při jízdě nad 2 tis. otáček vždy chyba spadla do nouzáku a auto pak přestalo táhnout. Jelo to, ale už to nemělo takový výkon jako před tím. Nakonec jsme přišli na to že je v háji turbo a musela jsem minulý týden podstoupit výměnu celého turba v motoru, což mě stálo nemalé peníze, ale problém se tím vyřešil a jsem ráda že mi oktávka zase jezdí jak má. Jinak u jedničkové fabie se mi ta kontrolka rozvítila taky a několikrát, ale už si nepamatuju z jakýho důvodu to bylo. Diagnostika by Vám přece jenom něco ukázat měla.
Oktávka TDCi?
Mmch. nouzák na TDI - často se seká naklápění lopatek turba, stačí dát 0,1mm podložky a problém zmizí.. Ale proč "blondýně" nenaúčtovat nový turbo a to starý vypodložkovat a prodat další blondýně jako repas že áno...
Podložka na lopatky turba nic nevyřešila, zkoušeli jsme vše ale problém přetrvával. Tak proto byla nutná výměna.
U tohohle motoru naprostá klasika, někdy to vyjede na diagnostice nějakou závadu někdy po pár startech zhasne sama. Osobně mi tahle kontrolka svítí ve stejném autě v kuse už 3 roky ale předtím se střídavě rosvěcovala a zhasínala celou dobu co to auto mám. V autorizáku to vždy jen smázly a hotovo. Momentálně to na diagnostice píše chybný tlak v EGR, vyčištění na chvilku pomůže ale pak se stejně rosvítí znova. Už to neřeším, pouze před STK kontrolku nechám smazat a tak do 100Km se rosvítí stejně znovu. Neřešit a jezdit mohlo by se stát že vyměníte půlku motoru a po pár kilometrech se rosvítí stejně znovu.
On bohužel tenhle motor má dost problémový software v ECU několikrát na to byla svolávačka a přehrával se ale nikdy to úplně problém nevyřešilo. Je to poznat podle brutálního zpoždění reakce na plynový pedál, jen to se řešilo asi 3mi svolávačkami. Pak se stačí někde trochu hůře rozjet a přidat moc nebo málo plynu a kontrolka se hned rosvítí.
Pokud svítí kontrolka tak v paměti je číslo chyby... Ale "jen tak z legrace" to svítí celkem často
= problém tam být může ale taky vůbec nemusí, jen nějaká hodnota chvilkově ujela mimo toleranci a hodilo to chybu..
POdobný věci můžou být i např. malá dírka ve vejfuku - přisává do spalin kyslík a lambda to pozná... A servisy pak mění lambdy, katalyzátory, svíce cívky, řidič cáluje a furt to tam je
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.