Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak nastavit předstih u favorita

Od: briegstone odpovědí: 14 změna:

Zdravím,mám problém s nastavením předstihu na rozdělovači u favorita 135E jedná se o to že když dám do střihu 4. válec tak mi nepasuje ryska řemenice na 0 st.je pootočena o 180 st.,prvně jsem zkoušel nastavit předstih jenom podle rysky na řemenici a 0 st.(na ventily jsem nekoukal) ale motor vubec nechytnul pak jsem podle rad na foru skusil metodu 4. válec ve střihu a zase ryska řemenice mi neseděla ,nechápu to máte nějake tipy,rady?

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Takhle se to nedělá!

Rozdělovače jsou s magnetickým snímáním a tranzistorovým zapalováním. Žádné kladívko. I Ekotronic.

Po sundání víčka rozdělovače je na hliníkovém hrnku na okraji čárka. Stejně tak na palci (palec musí být pro karburátorový model, tedy úzká ploška - ne kotvička jako u BMM). Palec má taky čárku.

Motorem se točí pouze vpravo. Nikdy zpět (k vůli nepřesnosti vůlí rozvodu).

Kliku na risku a rozdělovač dole povol a otoč na risku celý hrnek. Takto je základní nastavení hotové. Zbytek se dělá stroboskopickou lampou. Jinak nelze.

K vůli vytahanýmu řetězu rozvodu ti bude na strobolampě lítat i 10 stupňů a i víc. Musí být odpojená a zaslepená podtlaková regulace (tedy odpojená hadička od rozdělovače). Dále zahřátý motor a seřízený volnoběh.

Správné svíčky pro 135 a 136. Neplést je.


doplněno 21.06.21 12:26:

Pročti si i další odkazi v diskuzi zde:

poradte.cz/...


doplněno 21.06.21 13:28:

Vymontuj svíčku 1. válce a vlož špejli nebo drát. Na rysce musí bt v HÚ.

Rozdělovač lze pochopitelně otočit o 180stup jeho přesazením v komínku, takže ho vyndej, nastav si kliku a HÚ a na rysku a rozdělovač založ podle obrázku základního nastavení v odkazech. Musíš si pomoct plochým šroubovákem pootočením olejového čerpadla o pár stupňů mimo (komínke má šneka a po dosednutí se otočí o pár stupňu jinam, tak to udělej tak, aby dosedl!).

Kabely máš zapojené správně?

briegstone135*
Tak předstih jsem nastavil podle výše napsaného návodu, motor nemá žádné známky že by chtěl naskočit,z karburátoru mi prská benzin z první komory je tohle normální při startování? (kabely ke svíčkam jsem zapojoval jak v origo zapojení tak obráceně o 180°)

Udělej fotku motorového prostoru, zapojení kabelů a rozdělovače a fotku kolem rozdělovače a podběhu.

Hoď to pak sem. Vyfot i polohu rozdělovače, když budeš mít kliku na čárce 0 stupňů (pozor, stupnice jde zprava doleva - nula je tedy na konci zstupnice vpravo).

 

briegstone135*
21.06.21 15:59

0x

 

briegstone135*

0x
Podotýkam že motor nemám v autě protože půjde do traktůrku, vodní okruh ani alternátor není zapojený,jinak svičky dávají jiskry

VN kabely máš správně. Podle obrázku, ale i popisu i správně zapojen modul ETZ, když jdou jiskry.

Rozdělovač udělá dvě otáčky a klika jednu.

Tam bych stále viděl problém, že není spárované a tak jiskra jde do výfuku.

Pokud na 100% spárované je, tak změřit kompresi a popř. zkusit protáčet motor a startovat na sprej, zda to blafne a pojede.

Na karburátoru máš zavřenou vzduchovou přívěru (automatický sytič)?

21.06.21 16:09

ETZ a obal cívky ukostři. Nenech je volně.

lubosnovak
Proč drát od otáčkoměru vede do zapalovací cívky? Já myslel, že otáčky snímá přímo z motoru.

On nevede tak úplně do zapalovací cívky. On pokračuje do pinu 1 na ETZ. Tranzistorové zapalování má svorky 1 a 15 jako cívka samotná.

Svorka 15 (+12V po zapnutí klíčku)

Svorka 1 (ovládání pulzy, spínací kontakt).

On tedy vede primárně z vedení 1. Tedy tam, kde se objevují pulzy a ty otáčkoměr počítá. U bezkontaktu z tranzistoru a u kontaktního zapalování ála Š120 z kladívka z rozdělovače opět pin 1.

PINy a jejich čísla svorek jsou unifikované napříč autama a platí dodnes.

To není ZETOR, aby otáčky šly bowdenem z motoru. To by byl slušnej pravěk

jb-elektronik.cz/...

lubosnovak
Díky za vysvětlení, už to chápu.

 

briegstone135*

0x
Tím sparováním myslíš špatný předstih? vzduchová přivěra je trochu pootevřena viz foto, a ukostřena je Cívka i etz, startovat pomoci spreje tj. do karburátoru střiknout sprej nebo přímo do válce?

Startuj a stříkej do té přívěry čistič brzd nebo aceton ve spreji (čistič karburátorů).

Musí to mít snahu nabíhat. Pokud ne, tak bych řekl, že je předstih 180stup a rozdělovač byl špatně nasazen do rozvodu.

Jak jsem psal. Klika udělá jednu otáčku a rozdělovač dvě. Nebo naopak vlastně. Proto je možné udělat tuhle chybu i když se značky krejí.

Rozdělovač lze nasadit vlastně jakkoliv blbě.

Takže dej motor na nulu, vytáhni rozdělovač.

Při vkládání rozdělovač otoč mimo rysku tak, aby vložením do šnekového převodu po dosednutí na dekl se jeho palec otočil na čárku.

Zároveň jeho poloha těla musí být jako v příručce, aby nezavazela podtlaková regulace nebo fajfka vn kabelu aby netlačila do rozpáleného víka ventilů a neopalovala se.

...

Sytič je automat. Odblokovává ho plynový pedál. Stačí před startem zmáčknout plnej plyn a držet. Pak rukou prsty zavři přívěru a pust plynový pedál. Přívěra se musí plynovým pedálem přidržet. Pak startuj s plným sytičem co to udělá. Po sešlápnutí plynu musí přívěra otevřít dle venkovní teploty nebo dle teploty vody motoru, která sytičem protéká.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]