Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Čištění škrtící klapky

Od: roby odpovědí: 20 změna:
Dobrý den,
chtěl bych si preventivně vyčistit škrtící klapku na motoru.
Chtěl bych se poradit jak se čistí a čím?
Je potřeba dodržovat nějaký postup a na něco si dát pozor?
Díky

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Většinou je potřeba diagnostika. Dokud klapka klapkuje jak má, tak bych na ni nesahal.

 


2x
Tady třeba oktavka leč je to u všech aut plus minus stejny
club-opel.cz/...
club-opel.cz/...
asd1

Dost aut to má jinak, např. Ford nastavení diagnostikou po čištění nepotřebuje, vnitřek klapky má potažený těsnicí hmotou která se nesmí odstranit. Vtipný je že vypadá jako bordel tak to spousta lidí odrbe

Od doby co používám VIF tak se mi klapka sviní výrazně míň.

@asd1

má smysl ten VIF i pro benzínové motory? Opravdu to funguje? Co přesně koupit za typ?

asd1

Jo funguje, bavim se o benzínu a VIF benzin. Čistí jednoznačně, o něco dolu mi šla i spotřeba. Na emisích má motor prakticky ideální hodnoty, lambdy i kat jsou původní.. Ford 1,6 FYDD najeto 250kkm. Klapku jsem čistil někdy před 90kkm a furt je čistá.. Dávám panák na nádrž = poloviční množství než doporučený.

U moderních oturbených přímovstřiků je aditivace víceméně nutnost (karbony na sacích ventilech = LSPI)

 


2x

Občas užívám (po 2 letech) čištič sání a škrtících klapek. Například:

superoleje.cz/...

Jen je nutné mít teplý motor, vyjmout filtr vzduchu a někoho, kdo drží otáčky na 2000.

roby

To nevypadá špatně, nemůže to jen poškodit nějaky senzor?
Co kdybych klapku demontoval a tímto sprayem ji vyčistil?

Pokud je možno, se u moderních vozů nesnažím cokoliv demontovat. Zpravidla velmi komplikované, potřeba spec. nářadí a něco upadne. Přípravek užívám u dvou Renault-ů s turbem více jak 10 let bez problémů. Zdá se, že spolu s užíváním VIF, motory běží klidně i v nízkých otáčkách.

Dnešní vozidla jsou navrhovány k rychlé konstrukci na výrobních linkách skládáním/zaklapávaním celých bloků a ne k opravám.

 

xenofob

0x

dát i pozor na správnou demontáž a montáž, na těsnění a podtlakové hadičky

čístí se příravky k čištění karbonu, jsou na to speciální dtrahé spreje, ale fubguje i petrolej a další tropné produkty

 

jenda22

0x

Neopravujte něco, co funguje. 100 % platné pravidlo. Po vyčištění se změní volnoběžné otáčky a budete psát, jak nastavit otáčky. Stále podobné dotazy. Zbytečně. U Octavia 74kW trvalo asi 200 km, než se volnoběh adaptoval na změnu polohy klapky. Proč utrácet peníze za diagnostické nastavení v servisu?

 

roby

Diagnostika mi ukazuje více chyb a je tam i ta klapka.
Mám astru G motor 1.6 16V Z16XE, po vyčištění se musí něco nastavovat na diagnostice? Mám i náhradní klapku tak ji mohu zkusit přehodit. Neví někdo jak je to u Opelu?

 


0x

Nejlépe ji vyčistí aceton. Pozor, rozpoští i některá umělá vlákna, takže zubní kartáček je OK a štětce s přírodním chlupem taky OK (ty blond s dřevěnou ručkou).

Plasty na motoru a klpace nerozpustí. Neboj. To jsou termoplasty.

Aceton nesmí přijít do styku s kryty s větela tvrdými tenkýmy plasty (třeba ABS a PP, polystyren - výztuhy nárazníku,atd...). Klapce nevadí a dobře čistí.

Aceton je obsažen ve většině čističů klapek a karburátorů ve spreji.

asd1

Neboj to jsou termoplasty - Cože? Většina termplastů se v acetonu rozpouští viz ten polystyren apod.

větela tvrdými tenkýmy - Tak to je taky dost dobrý

Promiň, REAKTOPLASTY. Ty tam jsou a jsou acetonu odolné a všem benzínům a olejům.

má tam být kryty světel a tvrdými tenkými (takové ty lesklé). Ty už aceton sežere.

 

roby

Dobrý den,
koupím si na vyčištění klapky sprej jak psal @Regine
Stačí klapku vytáhnout, prostříkat a vyčistit třeba štětcem?
Prý je tam nějaká hmota, která by tam měla zůstat, vypadá jako špína, ale je to prý těsnící část.
Dávám fotky mé klapky.
Díky

Kup si třeba v Hornbachu (mají tam od Spokaru) přírodní malé štětce. Musí být přírodní (dřevěná) jak rukojet, tak chlupy. Jinak to rozpoštědla naleptají.

Pak ten sprej nebo lépe aceton a šmrdlej. Půjde to pěkně dolů.

U spreje zachytávej i to, co steče a použij na štětec a klapku znova. Jinak sprej rychle vystříkáš.

Nezapomeň vstup a výstup kolem osičky. Tam se taky drží bordel a vydírá osku (právě u zanedbané údržby, proto je lepší klapku čistit třeba jednou za rok (pak není potřeba mnohdy ani adaptace diagem).

Tato klapka těsnění tuším nemá. Je to obyčejný mosazný talířek na osce v hliníkovém kanálu.

...

Nejsou až tak důležité ty velké plochy klapky, ale hranky po obvodu a v tom samém místě plochy kanálu, kde jsou ty hranky při volnoběhu.

google.cz/...

 

roby

@Gumidek Vyčistím klapku podle pěkně popsaného návodu, díky mockrát.
roby

Ještě než budu čistit, mohu tu klapku ručně otevírat a zavírat abych ji dobře vyčistil?
gumid
Správně by se měla otevřít diagnostikou nebo 12v na piny motorku. Pokud prsty,tak velice,velice opatrně a pomalu aby se neohla. Pak by byla na vyhození.

 

jenda22

0x
Prsty to jde v pohode. Nedelejte to, kdyz vse funguje. Je to zbytecne a mozna jen zhorsite chod motoru.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]