Nejste přihlášen/a.
Dost aut to má jinak, např. Ford nastavení diagnostikou po čištění nepotřebuje, vnitřek klapky má potažený těsnicí hmotou která se nesmí odstranit. Vtipný je že vypadá jako bordel tak to spousta lidí odrbe
Od doby co používám VIF tak se mi klapka sviní výrazně míň.
Jo funguje, bavim se o benzínu a VIF benzin. Čistí jednoznačně, o něco dolu mi šla i spotřeba. Na emisích má motor prakticky ideální hodnoty, lambdy i kat jsou původní.. Ford 1,6 FYDD najeto 250kkm. Klapku jsem čistil někdy před 90kkm a furt je čistá.. Dávám panák na nádrž = poloviční množství než doporučený.
U moderních oturbených přímovstřiků je aditivace víceméně nutnost (karbony na sacích ventilech = LSPI)
Občas užívám (po 2 letech) čištič sání a škrtících klapek. Například:
Jen je nutné mít teplý motor, vyjmout filtr vzduchu a někoho, kdo drží otáčky na 2000.
Pokud je možno, se u moderních vozů nesnažím cokoliv demontovat. Zpravidla velmi komplikované, potřeba spec. nářadí a něco upadne. Přípravek užívám u dvou Renault-ů s turbem více jak 10 let bez problémů. Zdá se, že spolu s užíváním VIF, motory běží klidně i v nízkých otáčkách.
Dnešní vozidla jsou navrhovány k rychlé konstrukci na výrobních linkách skládáním/zaklapávaním celých bloků a ne k opravám.
Neopravujte něco, co funguje. 100 % platné pravidlo. Po vyčištění se změní volnoběžné otáčky a budete psát, jak nastavit otáčky. Stále podobné dotazy. Zbytečně. U Octavia 74kW trvalo asi 200 km, než se volnoběh adaptoval na změnu polohy klapky. Proč utrácet peníze za diagnostické nastavení v servisu?
Nejlépe ji vyčistí aceton. Pozor, rozpoští i některá umělá vlákna, takže zubní kartáček je OK a štětce s přírodním chlupem taky OK (ty blond s dřevěnou ručkou).
Plasty na motoru a klpace nerozpustí. Neboj. To jsou termoplasty.
Aceton nesmí přijít do styku s kryty s větela tvrdými tenkýmy plasty (třeba ABS a PP, polystyren - výztuhy nárazníku,atd...). Klapce nevadí a dobře čistí.
Aceton je obsažen ve většině čističů klapek a karburátorů ve spreji.
Neboj to jsou termoplasty - Cože? Většina termplastů se v acetonu rozpouští viz ten polystyren apod.
větela tvrdými tenkýmy - Tak to je taky dost dobrý
Kup si třeba v Hornbachu (mají tam od Spokaru) přírodní malé štětce. Musí být přírodní (dřevěná) jak rukojet, tak chlupy. Jinak to rozpoštědla naleptají.
Pak ten sprej nebo lépe aceton a šmrdlej. Půjde to pěkně dolů.
U spreje zachytávej i to, co steče a použij na štětec a klapku znova. Jinak sprej rychle vystříkáš.
Nezapomeň vstup a výstup kolem osičky. Tam se taky drží bordel a vydírá osku (právě u zanedbané údržby, proto je lepší klapku čistit třeba jednou za rok (pak není potřeba mnohdy ani adaptace diagem).
Tato klapka těsnění tuším nemá. Je to obyčejný mosazný talířek na osce v hliníkovém kanálu.
...
Nejsou až tak důležité ty velké plochy klapky, ale hranky po obvodu a v tom samém místě plochy kanálu, kde jsou ty hranky při volnoběhu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.