Nejste přihlášen/a.
Jako laik si to asi nebudete měnit sám, takže to tak jako tak dáte někam do servisu a oni vám vymění, co bude potřeba. Podle toho co píšete bych to viděl na ramena + čepy, možná tlumiče, asi i brzdové koutouče (třesení volantu bez brždění na dálnici budou asi jen nevyvážená kola), takže i obložení a zřejmně nějaký homokinetický kloub. Takže můj odhad je, že až se dozvíte cenu opravy, rozhodnete se auto prodat.
Já osobně, věci ve kterých se moc nevyznám, nechávám odborníkům. Laicky - na 100% to chce zvednout a detailně prověřit stav všech dílů
Ano, taky to tak vidím, ale s prodejem auta nesouhlasím, pokud není postiženo vážnější korozí. Stačí vyměnit čepy (i řízení), silentbloky ramen a nejspíš i ty tlumiče (nejlépe s pružinami). Jak jsou na tom ložiska kol, těžko říct, ale preventivně bych je asi taky vyměnil. Kontrola obložení brzd a kotoučů je samozřejmostí. Jakmile toto dáte dohromady, zase můžete v klidu jezdit. Trochu mě děsí ten vysoký nájezd motoru, ale spolehlivost 1.9 je docela známá a chvíli by ještě fungovat mohl. Jak často dolíváte olej a kolik?
Tak pak pokud ještě nemáte problémy s korozí, nechal bych výše vyjmenované součástky vyměnit a spokojeně zase jezdil dál... Jo a ještě zkontolujte silentbloky motoru.
U tak ojetího auta nemá cenu přemontovávat čepy a silenbloky.
Kup si celá nastrojená ramena.
Čepy řízení a nové tlumiče musíš poskládat s nového horního uložení, nového tlumiče a nové pružiny.
Nekupuj hlavně nějaký srajdy. Jinat to bude plavat dál.
TRW, MOOG, KYB,Lesjofers, Monroe, Sachs, VW AG
Hlavně nekupovat:
VIKA, Meyle, Starline
Ne, nepletu se. MEYLE není Germany i když to píšou. Vodní pumpa na Favorita tekla po 50 000km a guma jak žvejkačka už nová.
@bery
Já kupoval od MEYLE tyčky stabilizátorů na forda, pouzdra pohyblivých čepů jsou poddstatně silnější než u klasických, označují to MEYLE HD,
silentbloky ani jiné od meyle neznám
ale věřím tomu, co tu píšete. Prostě je to možná MEYLE(šunty) a MEYLE HD(kvalita)
Ty tyčky stabilizátoru vydržely kolem 100 000km na českých cestách...což je dobrý s přihodénutím na opotřebovanější tlumiče, kdy to kolo i víc poskakuje.
Nejen to, kromě silnějších kloubů měly tyhle MEYLE HD i silnější tyčovinu o 2mm oproti původnímu
Pobavilo - "nedělej sám dej to do servisu at to máš dobře" + "já to dal do servisu a tam to zkurvili"
Jasně že silenty se utahujou v provozní poloze a ne s vyvěšenýma kolama...
@asd1
no jo, bohužel má asd pravdu, v servisech se s autama moc neserou...natož používání nějakých stahováků, proč by se trápil s nasazováním stahováků řekněme na kulové čepy, když má po ruce stahovák univerzální(rozuměj kladivo jak prase)...A tak se stane, že se dívíš, proč máš v háji geometrii a zároveň vomlácený rameno, tamhle zase něco jinýho...
sranda je, když paní po telefonu navnaděj na to, jak může být u opravy a po přijetí s autem tento týpek pošle paní na nákup se slovy "využijte efektivně čas a skočte si nakoupit, at se pak nezdržujete a můžete si odpočinout" teda nějak ve smyslu "podívejte se, já vám řeknu, co je pro Vás nejlepší, ale jen že jste to vy" ...Holt někdo umí PRODAT
Ale jsou i poctiví automechanici.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.