Nejste přihlášen/a.
Je to 2 týdny co jsem vařil 2 nádrže na laktoši.
Místo jsem přeplátoval a vařil do plného...
Žádný proplach, jen vypuštěná nafta..., bez demontáže ze stroje...
Když vařím tyhle věci tak vždy s přeplátování a přeplát je o tlouštku materiálu větší než je originál nádrž, takže např. když je nádrž tl. 3mm, tak přeplát je 6mm a vařím na přelátu a rozlévám ho do plechu nádrže. Jedu max 30 mm a pak na jiném místě. Takhle to v klidu poskládám aniž bych plech nádrže prohřál na nějakou kritickou teplotu.Nikdy bych nevařil přímo defekt na plechu nádrže, tam je riziko vysoké...To se spíše letuje mědí, nebo cínem...nižší teplotou...
A navíc paní nepíše jaký stav nádrže je na mysli...Podle všeho je demontovaná a tam přeci možnost výplachu možná je i když pod vodou se těžko svařuje, když to ochlazuje svár a samotná voda v okolí sváru kvalitě celé práce určitě moc nepřidá...
K základním kurzům svařování se někde pouštějí na televizi videokazety. Jsou tam i odstrašující případy poroušení BP s popáleninami. Mimo jiné tam je týpek, co svařoval POUZE VYPUŠTĚNOU nádrž na staré dodávce. Výpary se vznítily a bouchlo mu to. U ksichtu. Okamžitý převoz do nemocnice. Za jak dlouho se z toho pán vyhrabal, to neřekli.
Nádrž vždy VYPUSTIT, PROPLÁCHNOUT nejlíp neutralizačním prostředkem.
V osmdesátých letech, na vojně, kluk svařoval autogenem nádrž na T 148. Prázdnou. Jestli vyplachoval, to nevím. Ale po chvilce vaření taková dutá rána a nádrž na dvě půlky. Naštěstí se nikomu nic nestalo.
Na druhou stranu, jako týlař u PHM jsem jednou, někdy i dvakrát týdně jezdil do Boršova na nádraží pro naftu. Jeden vagón, to byly dvě auta a při čerpání se stálo na cisterně, koukalo, jak nafta přibývá a kuřáci zcela běžně házeli vajgly do nafty.
Tak je fakt, že třeba plynaři při naváření přípojky taky vaří autogenem na natlakovaný trubce plynu a nic se neděje. Když jsem to kdysi dávno viděl poprvé, ustoupil jsem trochu dál.
Jen tak mimo soutěž v dobách kdy jsem toto viděl, dokonce také vařit prasklý hliníkový blok tankového motoru,tak CO a jiné soudobé metody u nás asi nebyly, takže švajcem .
jen tak mimo od NAFTY a bouchnout?
Jinak viděl jsem vařit kanistr 20l pný benzínu a nic nezhořelo,nic nebouchlo, totéž s naftou na T813PMS,plná nádrž nafty opět nic nebouchlo a ani nechytlo!
Ani jiskřící motorek palivového čerpadla nebouchne v nádrži. Je tam moc bohatá směs. Uchlastaný motor taky nenastartuje jiskrou na mopedu.
Plný benzínu nebouchne. Výbušná je směs se vzduchem. Nafta nemá snahu bouchat ale výbušná koncentrace by se nejspíš našla.. (ostatně ve směsi se vzduchem bouchá i uhelný prach, mouka apod.)
Do nafty můžeš házet zapálený sirky a neblafne to, ale zbytky v nádrři zahřátý svařováním = výpary se vzduchem a tam bych si tak jistej nebyl..
nabidky.edb.cz/... ,pokud umí svařovat nádrže kamionů tak pro ně nebude problém nádrž kombajnu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.