Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Airbag Felicie

Od: leea odpovědí: 10 změna:
Dobrý den, proč u Felicie po opravě začala svítit kontrolka Airbagu?Nevíte někdo prosím?

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

0x

Protože tam je chyba.

 


0x

Byl volant dole? Co se opravovalo?


doplněno 17.05.21 19:54:

Takže sundali ten volant? Odpojili konektor? Proto by to házelo chybu, jeďte podle ďábla, na diag a smazat.

leea

Opravovala se skříňka ,nešlo otáčet klíčkem.
leea

Úplně přesně nevím postup opravy.

 


0x
Si někde odpojil co si neměl skoč k někomu co ma diagnostiku a nech to smazat

 


0x

Buď je poškozen snímací kroužek a nebo není zapojen (sundej spodní koryto a skontroluj, zda je kroužek připojen (žluté konektory jsou airbag).

Mohli ho během zkoušení zapnout odpojený a teď zůstala v jednotce závada. Napoj diagnostiku KKL-USB a smaž závadu v airbagové jednotce a v bloku hodnot otestuj všechny airbagy podle výbavy (1-4 ks).

 

olinl

0x
Také jsem odpojil na Feldě konektor od airbagu (společně s volantem) a svítila mi potom kontrolka airbagu. Pomohlo vymazání diagnostikou. Tehdy stačilo před odpojením airbagu odpojit autobaterii na jednom z pólů. Jak prosté.. No snad to není způsobeno něčím jiným. Vyměnit zámek zapalování na Felicii by měl jít i bez sundání volantu.

Je lepší celou tyč řízení sundat a šrouby se zalamovací hlavou pohodlně odvrtat ve svěráku. Na autě je to nemožné (z důvodu bezepčnosti proti odcizení vozu).

viz odkaz na fotky

poradte.cz/...

olinl
Gumidek: jen pro zajímavost a pro ty, co to neznaji a jsou v nouzi- ty "trhací" šrouby-tedy ten jeden, co je přístupný zdola od nohou řidiče jde v mezírce té hliníkové objímky odříznout karboflexkou s úzkým/řezným kotoučem a ten horní šroub zkusit zlomit či ohnout páčením větším šroubovákem, ale je tady riziko, že se ulomí na nevhodném místě (u díry šroubu) ten hliník a ten speciální šroub už tam nepůjde tak, aby to drželo. Naštěstí i do novější Feldy po faceliftu a s imobilizerem jde použít celý mechanizmus včetně zámku zapalování z Favorita, čehož jsem také využil, když se mi felďácký zámek po dvaceti letech "kousnul"-vypadla ocelová kulička do otočného mechanizmu vpředu v hliníkové části pod tím pochromovaným plechem. Zkoušel jsem to opravit a byla by potřeba svářečka na hliník, tak tam zůstal Favoritácký mechanismus a volant dolů nešel. Nová origo sada zámků a klíčů je ke koupi cca od 36oo Kč (imobilizerová varianta zámku), což na starší auto je dost velká investice.

V nouzi na cestě ok, ale jinak dělat věci pořádně!

Ty hliníkové držáky už nejdou sehnat v originále. Pižlání flexou na autě je prasárna. Navíc se mohou poškodit svazky nebo plasty interiéru. Ten šroub spínačky není zespoda, ale zezadu (o 180stup proti klíčové dírce).

Šrouby jdou vždy (ty nové) dotáhnout zpět tak, jak bylo v originále. Rozhodně je nesmysl, aby to nebylo pak už dotažené jako z fabriky.

Spínačky z Favoritů pasují. Akorát nevím, zda pak půjde nasadit immo kroužek, ale asi jo.

...

Častěji odchází pouze zadní kontaktová část, která se dá velmi snadno od zámku oddělit.

Málokdy odejde vložka zámku.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]