Nejste přihlášen/a.
Chlapci mám otázku ohledně manuálních převodovek v os. autech. Je jedno jaká značka (asi), ale jak moc je převodovka naplněná olejem? V mém případě příručka hovoří o 1,8l.
Motor když nepracuje tak steče většina dolů do vany a ve zbytku motoru teda není olej nebo možná jen nějaký zbytkový, ale co převodovka? Je naplněná po vrch?
Zjistil jsem totiž, že mi teče olej z převodovky a nevím zatím kudy tudy teče. Našel jsem kapičku v místě spojky teda v místě kde se spojuje převodovka s motorem dole, ale pak by musela být hřídel pod hladinou aby to teklo přes gufero ven.
Pod autem se dělá flek i když stojí.
Tak v těch místech může být vadné gufero klikového hřídele nebo v převodovce.Pokud převodovka-pak by pravděpodobně mohla prokluzovat spojka vlivem mastnoty na lamele a p.kotouči! A kolik činí těch 1,8 l v převodovce?Na převodovce PSA u většiny př.typu BE3 je nalévací a kontrolní otvor cca10 cm od nejvyššího místa převodovky.
No právě jsem se na historických fórech dočetl, že díra na dolívání je úplně v nejvyšším místě, ale kontrolní je někde zezadu za motorem a navíc ze strany kde je delší poloosa takže přístup na prd, ale stejně by ten kontrolní otvor měl být o dost níž než napoštěcí.
Ještě motorový olej ubývá, ale tam to vidím spíš přes ventily nebo kroužky a převodový ubývá a flek je vždy pod převodovkou
Otáčení ozubených kol si olej rozháže kam je třeba. Není po vrch. Nefungovaly by synchrony!
Při řazení je třeba olej z pod synchronu vytlačit ven, aby zabrzdil na kole převodu a šlo ho zařadit.
Olej v převodovce je vlastně takový, aby moc nemazal.
Pokud pod kroužky synchronů není žádný olej a nebo jsou spálené, tak je převod stále unáší a nejde moc dobře řadit. Leda z meziplynem nebo se skřípáním zubu, jak je brzdíš o převlečný kroužek (zamykací).
Jasně to chápu.
Abych popsal svoji situaci tak jsem auto otočil na druhou stranu než normálně parkuju a kde už je velký flek a na auto tedy stálo na čistém místě. První den, dva nic sucho auto se nehnulo a dnes (druhý nebo třetí den bez pohybu) jsem si všiml pod autem olejový flek. Proto jsem řešil jaká je vůbec normální hladina oleje v převodovce. Vyloučil bych tedy gufero na hřídeli převodovky co jde k motoru to by tedy mělo být nad hladinou. Zbývá spodní dekl, boční víko a případně gufera na poloosách. Nebo ještě možná čidlo zpátečky. Víc dír by tam snad být nemělo.
Záleží na autě. Třeba na Felicii teče nejčastěji přes čidlo zpátečky nebo řadící tyče.
Fabia 1 má zase nalévací šroub z boku společný s kontrolním.
Každý to má řešené jinak.
Jasně i tohle chápu. Favo a feldu jsem měl takže vím co myslíš. Tady je vstup řazení shora v podstatě skoro stejně vysoko jako dolívací šroub.
No snad nebude zítra pršet a budu se moct pod auto pořádně podívat.
Mimochodem nějaký názor na takové ty olejíčky co by měli utěsnit daný prostor? Našel jsem třeba Wynns Power Steering Stop Leak. Nebo je to takové placebo jako magnety na palivo?
O utěsňovačích do chladiče jsem nečetl moc dobrého, ale tohle jsem nenašel
Jako nouzovka dobrý.. Lepší ale přetěsnit.
Mmch. utěsňovač do chladiče - mi rupl chladič, tekl tak litr za minutu, tak jsem nalil cosi disperzního od Nigrinu a zabralo to. Pak to auto najezdilo dalších asi 80 kkm než jsem ho prodal.. Neteklo to tak se plánovaná výměna chladiče odkládala furt pryč
Já právě na ty do chladiče četl, že je ucpávají a ucpávají i radiátor topení.
Tohle by mělo být jako u tebe taky nouzovka už na furt. Auto stálo pár korun a já moc nenajezdím. Hlavně nechci dělat fleky na parkovišti.
Jednou jsem totiž něco takového taky koupil do tekoucího servořízení a teklo to pořád, ale tam to byla skoro niagára. Obsah servořízení dokázal přes noc vytéct
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.