Nejste přihlášen/a.
Jestli dobře chápu otázku:
Na topení se využívá odpadní teplo motoru, teplo se místo do chladiče pouští do výměníku topení. Toho tepla motor vyrtváří stále stejně, takže topení spotřebu nijak nezvyšuje. Při chlazení musí běžet kompresor klimatizace. Většinou je poháněný řemenem od morou, takže zatěžuje motor a spotřeba je tím pádem vyšší.
Honeni vzduchu se deje pomoci ventilatoru, ktery ma odber rekneme kolem 100 wattu.
Pri pustene klimatizaci je zapojen kompresor, ktery prumerne potrebuje kolem 2.2kW, tedy 2200 wattu.
Tedy ma zhruba 22x vyssi energeticke naroky nez vetracek.
-
Jak se to projevi na spotrebe zalezi ale hlavne na celkovem okamzitem vykonu a tedy i okamzite spotrebe motoru.
Pokud jedes klidnou jizdou po rovine po meste 50km/h, kdy vyuzivas treba 20 az 30kW vykonu, pak 2.2kW navic zvednou spotrebu o cca 10%. Coz pri spotrebe treba 6L, muze tvort dalsich 0.6L navic.
Pokud ale jedes naplny plyn s okamzitym vykonem motoru treba 120kW, pak narust spotreby bude pouze o cca 2%. A pri spotrebe 14L ta spotrba vyskoci sotva o panaka.
Tedy je zrejme, ze nejvice se zvyseni spotreby projevuje u malych nizkovykonnych motoru, kdy zapnuti klimatizace tvori velky podil celkoveho spotrebovavaneho vykonu. U silnych aut se to na spotrebe prakticky neprojevi.
Když zapneš klimatizaci, tak se pod kapotou roztočí kompresor, který klade motoru odpor a proto se lehce zvýší spotřeba, ale tak zanedbatelně, že se tím vůbec nemá smysl znepokojovat, pokud teda nemáš nějaké 1.0 ekovozítko.
Koukám, že právě něco takového se chystáš koupit. Pokud to bude 1.2 TSI, tak úplně v klidu. Ale u 1.2 bez turba bych teda 30 tkm ročně jezdit nechtěl. Co je to za auta?
To je jiný auto voe
Jinak celkově na spotřebu bude lepší slabší motor (50 kW), ale bral bych silnější (60 kW)
Předpokládám že myslíš Pažout 208... Panda je do města lepší a i celkově lepší auto ohledně spolehlivosti, výhledu, parkování atd.
Asi proto že to neni chcíplá chudinka, ale trochu to jede Mimo jiné koukni na průběh Mk, jestli to neni v nízkých otáčkách úplně chcíplý..
FIRE táhne hezky i v nízkých otáčkách, je to dost výhoda oproti motorům který musíš točit. Nejhůř na tom jsou oturbený minitříválce, ty jsou ca do 1500 chcíplý totálně = musíš vytočit při každém rozjezdu (jinak chcípne nebo "drnčí") a hodně trpí spojka.
Stejně to všechno bude žrát kolem 10. Kdybych šel dělat kurýra do města, tak koupím jedničkovou Fábku 1.4i 16 V se starým poctivým čtyřstupňovým automatem. Chvíli jsem ji měl, do města fakt parádní, malá, hbitá a klimu měla taky.
Ale já vím, tady koncerny a hlavně automaty nefrčí, to zas bude keců...
Panda 1,2 si ve městě vezme kolem 7, mimo město v pohodě pod 5..
Škodovácká 1,4 63 kW zas tak svižná neni a jede jen v točkách.. V každým případě asi nejlepší motor od Škodovky na běžný ježdění pro normální lidi..
Nejen u slabších motorů je výhodou, pokud koupíte auto, které má kompresor klimatizace s řízenou regulací výkonu. Takový kompresor méně zatěžuje motor a méně zvyšuje spotřebu. Ze starších aut ho měla třeba ta Fabia první generace. Mám zkušenost, že u klimatizace u těch Fabií zvyšuje spotřebna dlouhých trasách jen o cca 0,1 až 0,2 l/100 km, na krátkých trasách více. Pokud ten váš nájezd 30 tkm ročně budou převážně dálnice a mimo město, je místo HTPéčka lepší zvolit 2.0 MPI 85 kW.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.