Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
mám problém s tím, že se mi na mé Škodě 120L porouchaly světýlka, která osvětlují budík s ukazatelem rychlosti, otáček, paliva ... (mám tu poslední přístrojovku - ne 4 jednotlivé budíky, ale jednotnou, co byla např. používána ve Škodě 1203) ... a chci se zeptat, jak nejjednoduseji se dají vyměnit, na co si dát pozor a co všechno musím demontovat, abych se k nim vubec dostal.
K obrázku: Nejdou zde přímo vidět, ale při pohledu zespod nahoru jsou videt - smerem dolů osvětlují všechny budíky...
Snad to lze pochopit
dexter,
jak odešla skupinka světélek, tak bych začal .. potají a potichoučku ... sledovat jestli mi "nezahla" nějaká pojistka ... a nebo bych všechny ty pojistky v těch držáčcích malinko protočil ... pro případné obnovení kontaktů.
Ale zkusil bych to také přes kontrolu všech kontaktů ... ale možností, jak si znova posvítit, může být opravdu hodně.
Jasně, asi jsem to nenapsal úplně přesně...
Jsme v situaci kdy je na 99% nutné vyměnit konkrétně přímo tato 3 (respektive 2) světýlka - postupně odešlo jedno a před nedávnem to druhé (a teď už nejde vidět v noci vůbec nic)... Takže spíš potřebuji navést nějak na tu výměnu...
Kdysi jsem měl stodvacítky postupně dvě, ale jak na první, tak ne té druhé byly úplně jiné ukazatele, tedy ne ty z 1203.
Myslím si ale, že pokud odešlo osvětlení postupně, pak by to mohlo být skutečně na výměnu nějakých těch žároveček, nebo také by to mohly být jenom zaoxidované kontakty.
Že by - v krátké době po sobě - odešly hned dvě žárovečky, to si nemyslím. Spíš bych ten problém viděl v těch zaoxidovaných kontaktech, či v některém ze spojů.
V každém případě to bude chtít blíž prosondovat zezadu, takže uvolnění těch čtyř rohových šroubečků Vás asi nemine.
Po uvolnění a vyklonění toho panelku s přístroji zkuste nejdříve pouze podotahovat ( nebo pouze protočit ) žárovečky, či později prostříknout všechny potřebné kontakty ( mám dojem, že jedním s těch vhodných sprejů by mohl být i KONTOX, či jiný ), popř. uvolněte žárovečky a kontaktem přes kostru ( či jakkoliv jinak ) zkuste, jestli ty žárovečky již skutečně neodešly.
Neměl by to být nějaký vážnější problém. V krajním případě by mělo jít pouze o výměnu žároveček. V každé případě ale bude asi nutné se dostat k těm žárovečkám zezadu.
Mrkl jsem se také po nějaká fora, kde byste se mohl lépe domluvit s někým, kdo stejnou přísrojovku také má, takže uvádím kontakty:
Pokud jsou pojistky v pořádku, pod volantem a přístrojovou desku dotlačit konektory kabeláží. Přístrojová deska se demontuje - vyšroubovat 4 šrouby (z těch rohů - viz obrázek). Pak mírně povytáhnout přistr. desku k sobě, zezadu povolit matici náhonu tachometru a buďte při tom slušný, asi si poškrábete ruce. Po uvolnění bowdenu lze přistrojovku vytáhnout více a máte přístup ke kabelážím, které mužete odpojit. "Světýlka" jsou kontrolky žárovky v paticích. Patice pootočením uvolníte a vytáhnete, žárovky zkontrolujete ...
To už vypadá dobře, ještě poslední dotaz - když povolím tu matici tachometru, nemám tam co "pokazit" (jestli to není např. přesně na počet závitů nebo nějaká pružinka - docela nerad bych si zničil tachometr kvuli "blbému osvětlení" ...
jo, s jednou stačilo pootočit - špatný kontakt a druhou jsem vyměnil protože byla zničená. Mě jen zajímalo jestli záleží na tom, kolik otočit s tou maticí (jestli to nemá vliv na ukazování rychlosti, ale dal jsem to +- do původní polohy a nezaregistroval jsem na "orientačním radaru", který bývá u silnic, žádnou změnu takže vpohodě děkuji za pomoc
Dotažení matice náhomu nemá vliv na přesnost. Dotáhnout přiměřenou silou nadoraz, aby se nedostatečným zasunutím hřídelky neočesaly čtyrhrany.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.