Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
v únoru jsem měl auto v autorizáku, Fabia 1.4mpi 03.
Test tlumičů na 83%, geometrie ok +- 1-3% spraveno, spodek prý kontrolovali . Palivovej filtr je prý doživotní říkal pan přijimací technik, hned mne odbyl, takže ho neměnili(asi se do toho dám sám.. nejspíš je tam od výroby NAJETO: 90t.km).
Říkal jsem jim, že mi to klepe a sám nevím, je to moje první auto a už popravdě nevím jestli to dělalo na začátku, ale asi to nebylo úplně ok. Tenkrát jste mi radili, že to mohou být stabilizátory, to by možná mohla bejt pravda, ale když říkali, že je to vše ok? Při placení mi ještě říkal, že STK bych měl projít v pohodě, tak to si teda myslím, když to auto nemá nikde korozi a vše je OK se dá říct, kromě toho, že už je to starý. Však když se vymění opotřebený díly, tak proč by to neprošlo, že.
Na všech STK je to vždy hrozně rychlé jakoby mě ani nekontrolovali a hned podle nájezdu a vzhledu řekli , že je vše ok :D.
Jinak nevím teda, rád bych vám popsal co to dělá. Nejlépe se to pozná když přejedu oběma koly spojení silnice, kde je díra tak mi to vrazí do palubovky a plasty jakoby měli vyletět, pak jsou zase diry u kterých se to vůbec neozve a to by člověk řekl, že tam to právě bude. Asi to bude nákej ten stabík když se to nejvíc projeví když najedu na stejnou věc celou přední nápravou. To je vždy jak v nákým rozbytým vlaku nebo kdyby vlak něco přejel co nejde rozdrtit :D, do těch plastů na palubce se mi to vždy hodně ozve.
Chápu, že když to neslyšíte,necítíte a hlavně nevidíte tak nemůžete extra radit no.
Nebo je to prostě vlastnost starejch tlumičů? Nebo ta fabka to nikdy netlumila? Chápu, že to není novější auto no, ale myslím si, že by to tlumit mělo.
PS: Není někdo z Brna kdo by mi půjčil momenták na svíce? Rád bych to utáhnul na těch 25-30nm, ale vím, že děd to dělal vždy téčkovým utahovákem z plastu za 100korun. Vlastně vím, že takto to dělá každý
Na doporučení beru ty RC 89 PYC autodily-pema.cz/...
Ony by to měli vlastně být i origo co dávají ve výrobě na Fabii 1.4mpi AQW 50kW 2003 asi?
Co jsem koukal tak mám na té zapalovací liště napsáno Champion
DÍKY
Test tlumičů je jen orientační, neumí nasimulovat provoz na silnici. Na STK neumí vyzkoušet tlumiče, takže vlastně ani kdybys je tam neměl, tak pokud si toho nevšimnou vizuelně, tak projdeš bez problémů.
Jednoduchá kontrola je prohlídka tlumičů na únik oleje. Pokud je tlumič mastný od oleje, je třeba vyměnit oba na nápravě. Jinak se vadné tlumiče projevují nestabilitou auta a "plaváním" v zatáčkách.
Svíčky jsem nikdy nedotahoval momentákem, vždy jen "na cit". A nikdy jsem neměl problémy
Jen plyn nejsou, vždy olej.. Asi myslíš plynokapalinový kde je dusík proti pěnění oleje..
Houpáním poznáš leda tlumič úplně po smrti... Podobně oskákaný pneu..
Nejlíp to poznáš po přejetí hrbu "druhým kopnutím" - dobrý tlumič odruhý nekopne. a chcíplej se dohoupává několikrát
Dobrá rada: vykašli se na autorizák, drahá práce ale mechanikm platí málo = obecně tam je spousta lemplů co se jinde nechytaj. Buď najdi dobrýho mechanika (což je problém) nebo se to nauč sám...
Vůle se hledaj tak že jeden houpe autem a druhej osahá kde je vakl. Tyčky stabilizátoru - odchází v kloubech = dáš ruku na kloub a případnou vůli jasně cítíš. Podobně čepy řízení (lomcuješ kolem do rejdu příp. pomocník volantem), kulový čepy, silentbloky atd. Mlátit může i uvolněný vejfuk (utrženej silentblok) apod. Tlumiče jestli je vyteklej (mastnej), mlátí.. Horní uložení tlumiče obvykle lupe při zatáčení když na něj shora dáš ruku tak to jde cítit.. Může být ulomený péro (i jen kousek).
Nebo zajeď na STK at ti to najdou, tady za to chtěj pár stovek.. Mají na to "loupačku/ lomcovačku" a ví kde a jak hledat...
Momentový klíč kalibrovaný stojí ca tisícovku, pokkud se chceš v autě vrtat častěji tak si ho kup, na základní drobnosti ca 20-110 Nm. Momenták jde nahradit siloměrem (např. mincíř), 25 Nm je 2,5 kg na metru nebo 12,5 kg na 20 cm rameni, výpočet: 25 Nm = 2,5 kg krát 100, výsledek děleno délka ramene (změříš si svojí ráčnu/ klíč), mincířem zatáhneš vypočtenou silou a máš to..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.