Nejste přihlášen/a.
Jdu s prosbou o radu.
Auto Hyundai IX20, 1.4 - 10 let stáří, najeto 105.000 km, benzín.
Dnes poprvé se ráno rozsvítila taková ta kontrolka motoru, ale protože jsme museli někam jet, dali jsme 60 km, částečně i po dálnici na 130km/h... Nic neprojevilo. Ta kontrolka svítila i po "restartu". Hledal jsem na netu, že je třeba diagnostika, jasné, v servisu.
Jenže zítra, je neděle, vše je zavřené
Mám naději, že třeba jde jen o výměnu lambda sondy, nebo nějaké vyčištění nějakého místa. Proto píšu dotaz:
Je bezpečné s tím jet v pondělí do práce a s dítětem do školy a do práce a až pak do servisu, cca 35 km? Anebo se mám v pondělí ráno postavit do řady před nejbližší autoservis?
Díky za pomoc!
Díky za první pozitivní zprávu! No a než by došlo k nějakému kolapsu, třeba totálnímu zadření motoru nebo tak, napřed by to ze svícení přešlo do blikání? Opravdu to neznám a omlouvám se za neznalost.
Kontrolka motoru bude jen svitit. Neumi blikat ani menit barvu. Abys to zadrel, musel bys to mit bez oleje. Ale kontrolka mazani je cervena a vypada jinak. Ta kontrolka motoru informuje na pritomnost zavady v rizeni chodu motoru. Treba lambda sondy, zapalovaci modul, nebo jina potiz. A u tveho benzinoveho motoru to nebude zas takova fatalita, pokud to zjevne jede v poradku. Neboj se.
U mého ne u Korejce, ale frantíka jsem to vyřešil výměnou tlumiče výfuku. Původně jsem myslel, že je to díky tomu že došel plyn-svítila i po opětovném startu až za 12hodin, dokonce i po "restartu" s odpojením AKB na asi dvě hodiny,Pak jsem vyměnil tlumič o kterém jsem věděl že už je děravý a ko motoru s nápisem "antipolution faulty" a service sama zhasla-když jsem byl u mechanika zrovna měl diagbox-lexii v opravě a tudíž to nemohl diagnostikovat. Ale jde o bez roku dvacetiletého frantíka
Tos měl štěstí že diagnostiku neměl - našel by chybu lambdy tak by jí za dva litry vyměnil a svítilo by to furt
Dírou ve vejfuku to přisává kyslík do spalin, lambda to pozná a vyhodí chybu... Lamy po výměně lambdy mění i cívky svíce někdy i katalyzátory a místo opravy dírky ve vejfuku (např. trhlinka v pletenci nebo svodech) to stojí klidně desítky tisíc...
nene pleteš se v něm! Navíc je to jeden z mála znalců PSA v ČR.Takových jsetli je v česku deset? osobně vím jen o 4!
Vyčetl by závadu z paměti (pokud zůstává) pak by vymazal chyby a pokd by závada opět vyskočila-koupil by novou lambdu a dal ji tam a závada by byla znovu =vrátil by lambdu !
Ale jen tak mezi námi-asi tu lambádu stejně budu muset dát novou-při motoru na provozní (spíš asi krapet víc) při poskakování v koloně se do zastavení a cca půlminutového chícpnutí motoru toto opětovně rozsvítí.
Koukám že nepletu. Lambda se němění naslepo, ale projíždí se nejlíp osciloskopem - hodnoty a průbeh signálu (rychlost kmitání)
Pokus omyl jen když nemá vybavení na diagnostiku a má jen číslo chyby nebo ani to..
Hodně umí zachránit VIF, i tu lambdu - čistí od usazenim (pokud je špatná funkce usazeninama typu zasviněný karbonem, to platí i pro kat atd.)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.