Nejste přihlášen/a.
Na jedné komunikaci kde občas jezdím je mimo obec snížena rychlost v úseku cca 500m na 60 Km/hod.
Nyní v tom úseku začali opravovat vozovku a za značku začátek omezení cca 50m umístili značku max. rychlost 50 km a za značku konec omezení 60km cca 50 m umístili značku konec omezení 50 km.
Měl by to kontrolovat příslušný silniční správní úřad ve spolupráci se správcem komunikace a Policií ČR. Stanovené přechodné dopravní značení musí být buď v projektu příslušné opravy/rekonstrukce nebo u malých akcí schválený nákres přechodného DZ nebo pokud je to možné, alespoň vzorový list.
V současnédobě je však situace taková, že dokud není to přechodné DZ nebezpečné nebo alespoň úpně nesmyslsné a do očí bijící, nikoho z uvedených orgánů to nezajímá a kontroly se prakticky nedělají.
V praxi je to tak, že to rozmístí nějaký stavební dělník, který ani nemusí mít řidičák. U nás třeba, když kopali v obytné zóně, tak tam dali omezení 30km/h. Takže normálně se tam smělo 20km/h, ale v místě výkopu se mohlo o 50% rychleji . Mnohdy nemá logiku ani značení schválené X úřady, natož dočasné značky.
Slavo, před 5-8 lety jsem řešil škodu na jedné uzavírce, dostal jsem se ke spoustě dokumentů, od projektu až po kontrolní dny umístění značek. Na papíře je to krásné, přesně dle předpisů. Ale ve skutečnosti je to jinak. Stavební firma, krterá má úsek převzatý musí (podle velikosti a důležitosti) kontrolovat umístění od denní až po měsíční kontroly. Ale stejně to jde udělat dělník, který je na blízku.
Ve Vašm případě je to přesně dle projektu, přesto že by nemusela být konec 50.
Ale to jsou prkotinky..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.