Nejste přihlášen/a.
Ahoj, měnil jsem kola na letní a u obou zadních jsem si všimnul, že když vezmu do ruky šrouby k uchycení kol, tak s nima dokážu pohnout doleva a doprava (prostě v rozmezí jejich otvoru). totéž s tím prostředkem (nevím, jak se tomu říká ). U předních kol se šrouby ani nehnou. Je to závada nebo je to normální? Díky
Ale má tam být. Línej mechanik kterej ho tam nedal, nebo ten starej ukroutil a byl línej to odvrtávat.. Nejen že drží kotouč na místě, ale když chybí tak se o váhu šroubu rozhodí vyvážení.
Volný kotouč - pokud ti zapadne bordel na dosedací plochu kotouč/ náboj, tak kotouč bude házet se všemi následky.
Mmch. v noci furt mrzne a daj se potkat zmrazky, aby ses nedivil že jsi viník nehody a měl jsi mít zimní gumy jenže neměl
A ještě je blbě kotouč nasazený na ty štefty. Nevidím díru nebo zalomený zbytek šroubku co má kotouč k náboji jistit.
To už je to nejmenší...
Při přesazení se ale může rozhodit házivost, kotouč je zajetý podle montáže..
= nutno měřit házivost úchylkoměrem nebo aspoň "škrtátkem" (bez toho to je prasárna)
Víte ale, že tam ten kotouč jde nasadit pěti různými způsoby? A otvor se závitem je jen mezi dvěma štefty. Takže když ten kotouč sundáte, závit tam určitě najdete. A pak ho tam můžete nasadit správně a upevnit šroubem.
Najít díru = kotouč pootočit = třmen dolu, možná i držák třmenu pokud to nepůjde vykličkovat s nim
Kašlat na to a nechat to až na výměnu kotouče... Jen s nim zašmrdlej na dosedací ploše (o ten kousek co jde pootočit na šroubech, aby jsi "zabrousil" nečistoty který mohly vlézt mezi dosedací plochu áboj/ kotouč.. Dotáhni si kotouč matkama bez kola a zkus úchylkoměrem nebo "škrtátkem" jestli kotouč nehází..
I držák třmenu dolů, aby se kotouč dal sundat z dlouhých šteftů. Třmen může zůstat na svém držáku a sundat to jako komplet z těhlice myslím jde.
Šroub odvrtat a dát nový.
Pro tazatele:
Disk s pneumatikou "kolo" lze nasadit taky 5ti způsoby
Na zadním kole ti to těžko bude cukat volantem Táhnutí ke straně taky nemá příčinu v házivosti kotouče.. Kecy o házivosti platí i pro malý kotoučky. Mmch. pokud kotouč hází, tak je nestejnoměrně tepelně namáhaný = prohýbá se, problém se časem zvětšuje až to začne kopat do pedálu. Pak se objeví fáma že to je zmetkovej kotouč. Pravá příčina ale byla nekvalitní montáž..
Kousek rzi na dosedací ploše ti to rozhodí klidně o půl milimetru na vnějším obvodu..
Není lepší to opravit, než tu spekulovat?
Ono se totiž dá jezdit i na 3 štefty. Třeba starý citroen saxo měl kolo na 3 šrouby stejně jako Olcit
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.