Nejste přihlášen/a.
Favorit měl motory:
781.135
781.136
781.135B
781.136B
Bčkem se značil monotronic. Přestavba byla nepřípustná a dodnes je neschválená. Sám jsem s tím měl kdysi probléma tak přestavoval před každou technickou. Udělal sjem to 4x a pak se na to vykašlal a pořídil Feldu MPi.
Nelze zaměnit k vůli emisím 135 za 136 a naopak. Také nelze přestavět na karburátor či na stříkačku.
Škoda n.p. MB vydala dokument o přestavbách a tam se vyjádřila. Koluje na internetu v PDF. Já ho už asi endohledám, ale poslední možná přestavba byla u Š120 na Š130, kdy musela být vyměněna zadní vlečná náprava a čtyřpístkové brzdiče.
Hodně lidí co jsem tenkrát četl na virtu leptali kyselinou solnou čísla motoru a nechávali udělat výmaz. Dnes, jak se vše fotí, je to ještě přísnější.
Sežeň správný motor a zgenerálkuj. To je asi cesta.
I když je tu odemne spousta materiálu, jak správně seřídit LEKR a co vše na to trpí, tak bych karbec už nikdy nechtěl ani ve snu a sháněl bych spíše Favorita se vstřikováním.
Za prachy by to snad šlo přes DEKRU, ale nesmí to být vrak, ale voňavka dle mého, jinak do toho asi nikdo ani za prachy nepůjde.
Motor se lišil písty, vačkou, setrvačníkem a hliníkovými sacími tyčkami a hlavami s většími kanály.
Roky 1988-1989 vesměs pouze 136 karb
Roky 1990-1991 135 a 136 karb.
Rok 1992 EKOTRONIC 135Le a LSe
Rok 1993 vesměs pouze 135 karb a 136B a 135B
Rok 1994-1995 (95 pouze VAN plus a Pick-Up) pouze monotronic 135B a 136B.
...
Co máš v autě?
781.13x(x)?
Co máš v TP?
Co máš za rok?
Ty motory ničí katíky hlavně k vůli vadným guferům na ventilech hlavy. Žere olej?
Já si rouboval taky vstřik na svoje 135 a udělal 135B. Před technickou dal zpět karbec a blok měl stále číslo 135 bez B, takže OK. Akorát ta zbytečná práce... ale zvyknul jsem si tehdy na Apri TC-6 a nechtěl jsem se ho vzdát.
Nejhorší na přestavbě bylo sehnat setrvák a dát ho tam s novou spojkou. Karbu je to jedno, ale vstřik potřebuje snímat hall sensor.
Vadilo mi ještě měnit sání a výfukové svody. Vypouštět vodu a tak. Elektrika napohodu dle originálu do kabiny. V tom jsem machr.
Odsávání par s aktivním uhlím jsem nezapojil a jezdil bez katíku na výfuky s karburátorové verze. Jelo to i líp, když to ten katík nedusil.
Takže fakt záleží, co se v minulosti přestavělo a co a jak se zapojilo dle originálu.
Sehnat pěknej a funkční LEKR je dneska umění. Sám jsem dva kusy prodal za bezmála 5000kč/ks. A bez něj to nejede a neuděláš emise. Jsem si je tehdy šetřil vpodstatě jen an udělání technické a pak šup bosch vstřik.
U nás je blbá legislativa. Jinde se auta tuní a mění motory ostošest. U nás neprojde ani origo kombinace tak, jak se vyráběli.
...
Miki, sám jsem se v textu otázky nevyznal, co tam tedy je na autě a co v tp. Proto jsem to rozepsal.
@dountak: Chyba byla si nechat nelegálně přepsat typ motoru. Myslím, že by nebyl až tak velký problém sehnat někde motor 781.136B, který tam patří, udělat na něm GO a vestavět. Byl bys pak ušetřen veškerých problémů, které popisuješ.
Zkus zjistit, zda by šlo přepsat typ motoru zpět a nejlépe předtím si zjisti dostupnost jakéhokoli motoru 781.136B. Pak na tom 781.136B udělat GO, vyměnit a nechat na "DI" přepsat. Měl bys po problémech dokud toho Fanouše neodvezeš do šrotu.
Takže origo rok 1995 Pick-up 50kW BMM 781.136B a máš přepsaný motor v tp na 781.135.
Přepsal ouřada i kW na 43kW což je 135ka bez B s karbem?
Nebo nechal 50kW? A nebo npsal 40kW?
Motor 135 je blbost tam nechávat dle mého. Máš nárok na 136B a úpravu zápisu.
Přepsání na 135 je nelegální. Motory v roce 1995 byli pouze B! Doloží to i vyjádření škodovky.
Ouřada bude mít průser dle mého.
Řešení tedy srovnej papíry a sežeň motor 136B.
Vstřikování na 135ce nikdy nebude fungovat.
Rozdíl je ve vačce a sání.
Přestavba, jako jsem měl já byla 135 a 135B. Tam je vačka a sání stejné. Proto mi to tenkrát fungovalo.
136ka s jinou vačkou má špatné hodnoty.
Neobohatí,a le myšleno spíš bylo tak, že nebude až takový problém tam zapsat zpět správný motor.
U modelů 1993 by to byl dost problém. Tam byli i karburátory a nejen stříkačky.
U modelů 1995 je to nadslunce jasné a pod pohružkou chybného zápisu (motor 135 karb neexistoval pro CZ verze pick-upa ročníku 1995) dle mého nebude problém zápis správný.
Musí to být originál 136B. Jen doplním, že si pohlídej pár znaků.
Číslo 781.136B (791.136B je z Felicie a nemá nálitek na AC pumpu vepředu na bloku - 781 Favorit ho má zadělám kusem plechu a vždy je možno AC pumpu osadit)
Setrvačník má na 6stup a 60stup dva vystouplé pásy pro snímání HALL otáček.
Sací ventily mají hliníkové tlusté tyčky. Výfukové jsou klasika ocelové.
Řemenice musí být vícedrážková pro placaté ploché řemeny. Stejně tak alternátor a vodní pumpa.
Tot vše .
V zápisu pohlídej číslo 781.136B a výkon 50kW. Oba zápisy je nutné změnit.
a pozor na popletení s 791.xxx motory Feldy. Nemají ten nálitek na pumpu (u filtru oleje). Teda mají, ale není dokončen a není v něm díra skrz (byla upravena forma pro al lití bloku ve výrobě).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.