Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Motor Favorit 135 vs 136

Od: doutnak® odpovědí: 23 změna:
Ahoj.Jen se chci zeptat.Pár let mám Favorit 136 a při koupi problém na evidenčce.Je tam motor 135 místo té 136..Na ouřadu složité dohadování,ale škrtl 136 a zapsal 135...Ale při každém měření emisí mě chtějí vyhodit..Že prý to tam nepatří (ikdyz je to zapsané)? A že prý to mám tedy předělat na karburátor a "vykuchat" vstřikování BMM..Slova technika.Je to pravda? Motor 135 přece existoval s BMM,ne?

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Favorit měl motory:

781.135

781.136

781.135B

781.136B

Bčkem se značil monotronic. Přestavba byla nepřípustná a dodnes je neschválená. Sám jsem s tím měl kdysi probléma tak přestavoval před každou technickou. Udělal sjem to 4x a pak se na to vykašlal a pořídil Feldu MPi.

Nelze zaměnit k vůli emisím 135 za 136 a naopak. Také nelze přestavět na karburátor či na stříkačku.

Škoda n.p. MB vydala dokument o přestavbách a tam se vyjádřila. Koluje na internetu v PDF. Já ho už asi endohledám, ale poslední možná přestavba byla u Š120 na Š130, kdy musela být vyměněna zadní vlečná náprava a čtyřpístkové brzdiče.

Hodně lidí co jsem tenkrát četl na virtu leptali kyselinou solnou čísla motoru a nechávali udělat výmaz. Dnes, jak se vše fotí, je to ještě přísnější.

Sežeň správný motor a zgenerálkuj. To je asi cesta.

I když je tu odemne spousta materiálu, jak správně seřídit LEKR a co vše na to trpí, tak bych karbec už nikdy nechtěl ani ve snu a sháněl bych spíše Favorita se vstřikováním.

Za prachy by to snad šlo přes DEKRU, ale nesmí to být vrak, ale voňavka dle mého, jinak do toho asi nikdo ani za prachy nepůjde.

Motor se lišil písty, vačkou, setrvačníkem a hliníkovými sacími tyčkami a hlavami s většími kanály.


doplněno 14.03.21 04:32:

Roky 1988-1989 vesměs pouze 136 karb

Roky 1990-1991 135 a 136 karb.

Rok 1992 EKOTRONIC 135Le a LSe

Rok 1993 vesměs pouze 135 karb a 136B a 135B

Rok 1994-1995 (95 pouze VAN plus a Pick-Up) pouze monotronic 135B a 136B.

...

Co máš v autě?

781.13x(x)?

Co máš v TP?

Co máš za rok?


Musel bych prohledat techničák, který tu teď nemám.Ale problém bude asi v tom "B" Papírově je to Pick up 136B a motor teda asi jen 135 bez "B" , takže měl pravdu.Někdo vyměnil motor a narouboval vstřik..To by vysvětlovalo, proč to ničí katíky a ted po vyprázdnění katu ( nedobrovolně se vysypal sám) puknul..a střílí to z výfuku při brzdění motorem.Jinak chod a tah dobrej bych řekl.

Samozřejmě opět chválím a díky za znalosti a rady.Ten rok je 95! Ne uvedení do provozu,ale výroby.Asi se Pick up Favorit dělal ještě s Feldou zároveň, nevím.Jinak já mám jiný motor originální 136B kompletně se vstřikem.Asi jen vyměnit řetěz a šlapal by.Jezdil jsem autem-dárcem.177tkm,tak až bude chut a čas to přehodit..
@doutnak ale "B" jsou motory se vstřikováním. V roce 95 tam bylo na 99% vstřikování od výroby. Takže na STK nemají co kecat o tom, že tam patří karburátor. Buď tam byl nějaký důležitý blbec, který neví, že Favority už měly vstřikování, nebo nevím... Jediné co by se mu mohlo právem nelíbit je záměna motoru 135 a 136, ale vstřikování je na něm správně.

Ty motory ničí katíky hlavně k vůli vadným guferům na ventilech hlavy. Žere olej?

Já si rouboval taky vstřik na svoje 135 a udělal 135B. Před technickou dal zpět karbec a blok měl stále číslo 135 bez B, takže OK. Akorát ta zbytečná práce... ale zvyknul jsem si tehdy na Apri TC-6 a nechtěl jsem se ho vzdát.

Nejhorší na přestavbě bylo sehnat setrvák a dát ho tam s novou spojkou. Karbu je to jedno, ale vstřik potřebuje snímat hall sensor.

Vadilo mi ještě měnit sání a výfukové svody. Vypouštět vodu a tak. Elektrika napohodu dle originálu do kabiny. V tom jsem machr.

Odsávání par s aktivním uhlím jsem nezapojil a jezdil bez katíku na výfuky s karburátorové verze. Jelo to i líp, když to ten katík nedusil.

Takže fakt záleží, co se v minulosti přestavělo a co a jak se zapojilo dle originálu.

Sehnat pěknej a funkční LEKR je dneska umění. Sám jsem dva kusy prodal za bezmála 5000kč/ks. A bez něj to nejede a neuděláš emise. Jsem si je tehdy šetřil vpodstatě jen an udělání technické a pak šup bosch vstřik.

U nás je blbá legislativa. Jinde se auta tuní a mění motory ostošest. U nás neprojde ani origo kombinace tak, jak se vyráběli.

...

Miki, sám jsem se v textu otázky nevyznal, co tam tedy je na autě a co v tp. Proto jsem to rozepsal.


Nemám ten TP u sebe,ale jednobod to bude z výroby,tak tam nejspíš bude 136B (pak mrknu a písnu) Kupoval jsem to kdysi v bazaru "Monte Carlo" hadr..a evidentně měněný čerstvě motor..( halabala zapojení atd) Nebyl shnilej, což u Favorita rozhodovalo, navíc bez nutnosti platit ekodaň.. Šup koupit a pak borec na evidenčce pyskoval, že jinej motor.. problém.Tak na "Déí" a po dohadování to zapsali( 135, namísto 136) nějaký "B" se neřešilo.

Problém asi viděli v tom, že auto má mít 136B! A někdo namontoval motor 135 bez "B" a použil jednotku a jednobodové vstřikování z původního 50kw motoru.Takze jednotka a vstřik krmí slabší motor dávkou pro 50kw motor.Proto asi ten kat..Olej to nežere právě.

Koukni se na rok a i kolik ti napsali kW.


Asi píšu fakt zmateně, promiň.Rok v TP je fakt 95! Jestli překlep, nevím.Motor tam je psaný 136B . Takže auto je od výroby 1,3"í" . Někdo předemnou tam dal motor 781.135...bez písmene za 135, takže ten motor asi vzal z karburátorový verze Fáčka.Ale jak zjistím KW toho motoru,kterej tam dal někdo předemnou? Nejspíš ten "někdo" udělal z karbece rychloprestavbu..co musel vyměnit nevím,ale předpokládám, že jednotku ECU a sání se vstřikem použil z PŮVODNÍHO motoru, který byl od výroby v autě a tento původní měl 50kw..

Vlastně teda nevím, kolik ten NEPŮVODNÍ motor má kW,ani odkud, respektive z čeho ho kdo vyndal.Vím jen 781.135 a výrobní číslo..Naprasáka ho někdo použil do auta, které bylo původně 136B jednobod a toto je v TP.. Při převodu mi jen změnili v TP u kolonky motoru toto..Škrtli 136B a na konec kolonky napsali jen 135 a razítko.. kilowatty se nepsali..

Píšu hodně "slangově" Omlouvám se.Myslel jsem, že v hantýrce lidí okolo aut si tak nějak rozumíme..Nechci nikoho urážet..to není můj cíl 5 vážím si každé dobré rady.. zacož i děkuji

@dountak: Chyba byla si nechat nelegálně přepsat typ motoru. Myslím, že by nebyl až tak velký problém sehnat někde motor 781.136B, který tam patří, udělat na něm GO a vestavět. Byl bys pak ušetřen veškerých problémů, které popisuješ.

Zkus zjistit, zda by šlo přepsat typ motoru zpět a nejlépe předtím si zjisti dostupnost jakéhokoli motoru 781.136B. Pak na tom 781.136B udělat GO, vyměnit a nechat na "DI" přepsat. Měl bys po problémech dokud toho Fanouše neodvezeš do šrotu.


Satame.. Já už ho chtěl odvézt do šrotu několikrát!Ale vždy měním,co je potřeba a tak je auto neustále funkční.. Použiju ho párkrát do roku místo vozíku.. Už mě stál tolik nervů,pikouš jeden A nebyl to nelegální zápis! Ouřada dlouho dumal a bez obálky to zapsal..Spoustu keců měl..to jo..Ale nic věcného,co by dávalo smysl.Já jsem psal, že "správný" motor už mám "léta" na paletě.. Gumidek mi vysvětlil "problematiku" motorů.. Vyměním to..Jen jsem chtěl být v obraze..

Byl to nelegální zápis! Ovšem zákon porušil "ouřada", ne ty! Ty jsi v tom nevinně.


Chyba byla to koupit! Ale to se psal rok 2010 Ale už jsme to s tim verkem dali,tak po výměně motoru snad budem žít dál...

Takže origo rok 1995 Pick-up 50kW BMM 781.136B a máš přepsaný motor v tp na 781.135.

Přepsal ouřada i kW na 43kW což je 135ka bez B s karbem?

Nebo nechal 50kW? A nebo npsal 40kW?

Motor 135 je blbost tam nechávat dle mého. Máš nárok na 136B a úpravu zápisu.

Přepsání na 135 je nelegální. Motory v roce 1995 byli pouze B! Doloží to i vyjádření škodovky.

Ouřada bude mít průser dle mého.

Řešení tedy srovnej papíry a sežeň motor 136B.

Vstřikování na 135ce nikdy nebude fungovat.

Rozdíl je ve vačce a sání.

Přestavba, jako jsem měl já byla 135 a 135B. Tam je vačka a sání stejné. Proto mi to tenkrát fungovalo.

136ka s jinou vačkou má špatné hodnoty.


Gumídku.Diky.Přečti si mé odpovědi zpětně.. Já tam vše píšu..
14.03.21 21:38


Pochybení ouřadu je teď už bezpředmětné..Já to tu neřeším kvůli nějaké křivdě ze strany úřadu.Jen jsme se dopátrali s tvojí pomocí,že ten motor, který tam teď mám by tam opravdu nepatří.O to mi na začátku šlo.Ano..ouřada tam dovolil zapsat něco,co by tam nemělo být zapsáno.. Kilowatty to má samozřejmě menší než v dokladech.Takže "nelegálním" zápisem se nikdo "neobohatil" Spíš naopak.. Já bych ten zápis nenazval "nelegální" to zní drsně.Nazval bych ho CHYBNÝM.., NESPRÁVNÝM..

 

Neobohatí,a le myšleno spíš bylo tak, že nebude až takový problém tam zapsat zpět správný motor.

U modelů 1993 by to byl dost problém. Tam byli i karburátory a nejen stříkačky.

U modelů 1995 je to nadslunce jasné a pod pohružkou chybného zápisu (motor 135 karb neexistoval pro CZ verze pick-upa ročníku 1995) dle mého nebude problém zápis správný.


Jo! Udělám to! Myslím opravu zápisu.Ale nejdřív musím ten "správný" motor z palety trochu resuscitovat a namontovat.Poté můžu naběhnout na "Déí"

Musí to být originál 136B. Jen doplním, že si pohlídej pár znaků.

Číslo 781.136B (791.136B je z Felicie a nemá nálitek na AC pumpu vepředu na bloku - 781 Favorit ho má zadělám kusem plechu a vždy je možno AC pumpu osadit)

Setrvačník má na 6stup a 60stup dva vystouplé pásy pro snímání HALL otáček.

Sací ventily mají hliníkové tlusté tyčky. Výfukové jsou klasika ocelové.

Řemenice musí být vícedrážková pro placaté ploché řemeny. Stejně tak alternátor a vodní pumpa.

Tot vše .

V zápisu pohlídej číslo 781.136B a výkon 50kW. Oba zápisy je nutné změnit.

a pozor na popletení s 791.xxx motory Feldy. Nemají ten nálitek na pumpu (u filtru oleje). Teda mají, ale není dokončen a není v něm díra skrz (byla upravena forma pro al lití bloku ve výrobě).


Díky.Vrhnu se na to, až bude po "domácím vězení" Mám ten správný motor na chatě 136B s drážkovanou řemenicí.Je z Favorita 94..Jezdil dobře,jen chrastil řetěz.Pár let jen leží,ale to by neměl být problém.Nepršelo na něj

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]