Nejste přihlášen/a.
Dabel má supr návod. Jen doplním pár faktů.
Odpojit náhon na převodovce nebo co nejvíc uvolnit bowden,aby prošel do kabiny a příliš netahal zezadu za tachometr. Nepustí pak budíky a nedostaneš tam ruku.
Černý štít od budíků nesmíš demontovat. Hodně lidí povolí horní přezky a praskne spodní čepy! Drží v gumě a je dobré je máznout vazelínkou, aby to případně šlo místo prasknutí snadno vyklouznout z těch gumových průchodek. Demontáž budíků od panelu pouze mimo auto v nezapojeném stavu, kdy nehrozí drbnutím amanipulací vypáčení a prasknutí.
Opravdu zde se velice chybuje a ničí budíky!
Dále se dle DP doporučuje sundat volant. Minimálně, když to děláš poprvé a nevíš princip.
V budíkách jsou 4 žárovky 2W. Nevracej je tam. Vypalují plexisklové světlovody. Všude dej ty modré OSRAM 1,2W.
Zato ty sponky nahoře, ty se mi vždy otevřou a zavazí když budíky vyndavám nebo nasazuji zpět.
Proto se to dělá tak, jak jsem psal. Viděl jsem nesčetněkrát budíky, které měly ulomenou střední hrazdičku na spodním okraji nebo spodní dva hřeby. Právě těmito postupy dochází k poškození.
Pochopitelně kdo má dlouhé a tenké prsty, tak nemá problém i tak .
Univerzálně to radit nebudu. Těch poškozených budíků z této laické demontáže je mi líto a Dílů bude méně a méně.
Kdo dnes třeba sežene budíky na Škodu Rapid 1988? A jaká je cena. O tom to je a bude. I za hezkou palubku se platí. Lidi tam vrtají kdejakou pí...vinu a pak je palubka povrtaná, poškrábaná nebo ulámaná.
Proto je potřeba k demontáži přistupovat s největší opatrností atak, jak se má. Né, jak si usnadnit 5 minut času a riskovat zničení dílů.
Ale každého věc. Já jsem zásoben
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.