Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Správná délka měrky převodového oleje Felicia

Od: zdenek2® odpovědí: 12 změna:
Chci teď přesně změřit množství oleje v převodovce. Vím, že to má být max. 4mm od spodního okraje toho bílého plastu (někdo říká 4mm pod spodní okraj ozubené části).
Jenomže když váleček vytáhnu, je ozubená část od oleje a mastný je i kov nad tím. Tak nevím jestli tam oleje není moc.
První dotaz: na co to má vliv, když oleje je v převodovce moc?
Další problém je jak je vlastně váleček v převodovce zasunut? On má totiž dvě polohy: se zasunutou tyčkou a s vysunutou tyčkou. Viz foto.
Takže v které poloze je uvnitř převodovky? Pokud by se tam pružně vysouval a zasouval, tak by se to přeci nedalo použít jako měrka?
Pro doplnění: ta bílá část válečku pod ozubením má jenom 6mm.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Měří se v zasunuté poloze. Nech ho na bowdenu a nevysune se.

Je to pouze orientační.

Výrobce předepisuje 2,4 - 2,6 litru.

Kolečko si odmasti třeba sprejem na brzdy a měř. Ovšem nezapomeň ho opět dobře namazat před montáží zpět, at se nevrtí zbytečně nasucho (namočíš prst nebo šroubovák do jamky v převodovce a kapkou oleje namažeš vysunutou hřídelku.


Dobře. Já si podle délky toho válečku udělám kovovou tyčku se zářezem, která bude sloužit jako spolehlivé měřidlo. Okem tam vidím hladinu oleje, ale mate mne, proč je váleček celý od oleje.

V převodovce se olej rozstřikuje, jak se kola točí.

Pokud máš nová gufera poloos a řadící tyčky, tak olej není potřeba kontrolovat. To se dělá jen při plnění nové náplně.


Právě proto tyčku jako měrku, protože to ozubené kolečko je k měření výšky hladiny oleje nevhodné.

Dnešní převodovky nemají žádnou měrku. Jen výpustní a nápustní šroub a ten nápustní je zároveň přepadem hladiny.

Jak jsem psal. Není důvod. Jednou správně naplníš a hotovo. Oleje se neztratí ani kapka.

Převodovka ho neumí žrát. Motor ano.


Jsem dnes tu měrku přeci jen vyrobil a ukazuje mi cca 10mm hladiny oleje místo 4mm. Tak nevím. Až olej vypustím, uvidím kolik ho bude.

Něco zůstane v synchronech a ve skříni. Je lepší najet tak 100km nebo 50 městem a řadit a řadit. Zahřívá se dlouho.


Najet 100km před vypuštěním převodového oleje?

Minimálně. Je to lepší. Kór teď v zimě.

100km je hodinka až dvě jízdy.


No tak se všechen nevypustí a něco tam zůstane. S pokaženou spojkou nemůžeš jet 100km a pochybuji, že i kdyby se jednalo jen o prostou výměnu oleje, někdo by tohle dělal.
Olej na měrce byl včera ale fakt viskózní, kapička nechtěla z tyčinky spadnout dolů, když jsem s ní šel ven na světlo.
Pak jsem si také všimnul, že tam nahoře u měřicího bodu je olej krásně čistý. Předpokládám, že dole u výpustního bodu bude špinavý. Takže když ho vypustím a zase naleju, budu mít v celé převodovce olej smíchaně špinavý. Olej se měnil tuším je to dva, tři roky.

Jenom taková zajímavost. Olej hodlám uschovat ve dvoulitrových lahvích od pracího prostředku formil z Lidlu.
Samozřejmě jsem je mockrát vyplachoval vodou a teď láhve suším. Pořád to ale intenzivně voní a nevím jak se té vůně zbavit. Nejspíše tedy převodový olej a převodovka, až olej naliji zpět, bude vonět po marseilleském mýdle. Snad to ničemu vadit nebude.

Nalej do toho trochu naturalu 95 a pořádně propláchni.

Musíš ty oleje mýdla odmastit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]