Nejste přihlášen/a.
Jde to chcípnout na trojku? Nesmrdí náhodou spojka?
Rozjedeš se do kopce? Při jízdě do kopce se zvedají otáčky při sešlápnutí plynu, ale rychlost neroste? Jen otáčky?
Spojka...
Tady máš takový stručný test:
Pomalý pád otáček při zatížení
Při jízdě do prudšího kopce na trojku vytočte otáčky, přeřaďte na čtyřku. U načaté spojky i po vyšlápnutí zůstávají otáčky vysoko a padají dolů pomalu.
Není nutné testovat za náročnějších podmínek. Načatou spojku poznáte i při rozjezdu nebo standardního zrychlování do kopce.
Rozjezd na vyšší stupeň
Rozjeďte se na rovině na 3 nebo 4. Když auto nechcípne, je spojka špatná.
Tento test je nepřesný, nebere v úvahu vozy s vysokým krouticím momentem, které při citlivém pouštění spojky lze rozpohybovat i na vysoké zařazené stupně.
Brnknutí o spojkový pedál
Při jízdě s vysokou zařazenou rychlostí lehce brnkněte o pedál spojky. Pokud zakolísají otáčky, je spojka špatná.
Test vychází z jednoho z největších mýtů kolem spojek - že pokud pedál spojky zabírá hodně vysoko, je spojka v háji. Je pravda, že v případě vozů bez samonastavovacích spojek vysoké zabírání pedálu signalizuje problém, většinou opravdu jisté opotřebení spojky, ale není tomu tak vždy. U samonastavovacích spojek to neplatí vůbec.
Chcípnutí na pětku
Stát na brzdě, zařadit pětku, přidávat plyn a pomalu pouštět spojku. Pokud auto nechcípne, je spojka špatná.
Test nedoporučujeme zkoušet, části vozidla se zbytečně opotřebovávají.
Co chceš ještě slyšet.. Máš spojku úplně v hajzlu. Co přesně tam chcíplo zjistíš při demontáži a obvykle se rovnou dělá celá spojková sada včetně spojkovýho ložiska. Pokud jde o prachy, tak nejlevnější z nových dílů je díly z e-shopu a vyměnit sám. Nebo díly z vrakáče, ale to je loterie v jakým jsou stavu..
Smrad je podobný jako ze spálenýho brzdovýho obložení.
Zvednout aut a položit na začátky předních prahů, aby kola byla v luftě.
Sundat kola a vymontovat brzdové třmeny, které se zavěsý do podběhu pomocí drátu o výztuhu boční nárazníku.
Demontuje se komplet v celku (těhlice, tlumič,poloosa). Na autě zůstanou jen ramena.
Vypusti před tím olej z převodovky.
Motor podepři a vymontuj reakční vzpěru a závěs skříně převodovky z kastle (horní černou placku a silentblok skrz).
Vymontuj startér a řadící ústrojí. Lépe i rozpojit výfuk, aby se nekřížil a nenamáhal.
Po obvodu 16kou zahnutým očkovým klíčem povol přírubu a odděl převodovku od motoru.
Setrvačník musíš pořádně spláchnout čističem brzd. Skříň převodovky taky.
Nefoukej stlačeným vzduchem. Ten prach ze spojky je daleko horší než Covid!
Vyměň ložisku, přítlačný talíř a lamelu.
Na youtube hledej videa replace clutch vw nebo skoda. Je toho tam plno. Nějaký anglán to dělá i formou výjezdů k lidem do jejich baráku na místě. Supr borec.
Prach se nesmí foukat. Prach se kropí odmaštovačem. Třeba čističem brzd ve spreji.
Lamela a přítlačák se nečistí ani nefouká. Rovnou se zahodí pryč.
Tlak oleje, Obě sady pasují. Výrobce přešel z úspor pouze na 1.6kovou s vyžším přítlakem. Buď rád. Vyžší přítlak není an škodu. Můžeš tahat velké vleky nebo celou rodinu a spojka vydrží víc.
LUk a SACHS je dobrá volba. Valeo prý na Felicie dělají v Africe. Do toho bych nešel. Kamarád si kdysi donesl LUK a jezdí s tím dodnes už 6 let.
Na LUKU se mi vždy líbil ten tvar jazyků. Ty velké ploché šipky na opření o ložisko. Přišlo mi to jako lepší řešení
Kamarád znal paní doktorku, která spojku pravidelně rušila po 40 000km . Prostě stála stále v prokluzu.
1.6 a 1.3 průměr 190 (lamela stejná, přítlačák silnější pera). Výrobci už dodávají pouze 1.6ky a píšou kompatibilitu s 1.3
1.9 průměr 200
Tvl ty řešíš jestli šetřit tři stovky za olej v převodovce a chceš kupovat spojku do zásoby? Myslíš že to auto budeš mít víc než dalších 150kkm? Docela pobavilo... Na 99% by šla do šrotu při vyklízení nepotřebných krámů
Ne, LA2 nebo LV2-3 je do ložisek.
Na spojku pouze mazivo na spojky. Ale vše už jsem napsal.
Zbytečně vybočuješ a chceš to ojebat na nesprávném místě. Ale klidně si to rozmontuj 2x, at máš tréning
Hele, kdyz se motor toci a auto moc nejede, tak to je uplne jednoduchy. Neco nekde prokluzuje.
Mezi motorem a silnici jsou u Felicie pouze dva treci styky, kde k takovemu prokluzovani muze dojit. Spojka a pneumatiky.
Vse ostatni (v celem dlouhem retezci pohonnych soucastek) je vuci sobe zamcene tvarovym stykem a nemuze se tedy stat, ze by to kdekoliv jinde navzajem proklouzlo.
A pneumatiky, jak jiste uznas, Te budou bezne prokluzovat jen pri jizde na lede.
Co z toho tedy plyne?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.