Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicia 1.3 BMM - motor přestal táhnout

Od: zdenek2® odpovědí: 35 změna:
Včera jsem ještě normálně autem jel do obchodu, dnes si po dlouhé době za řízení sednul otec.
Když jsme ujeli pár set metrů, všimnul jsem si, že motor řve, otáčkoměr ukazuje pořád přes 3,5 tisíc. Nejdříve jsem otci nevěřil, že zařadil pětku místo trojky, když jsem si pak za auto sednul sám, zjistil jsem jsem opravdu, že motor přestal táhnout. Jakoby jelo auto pořád na jedničku, dvojku. Nemůžu vyjet ani mírný kopec aniž by to začalo řvát když šlapu na plyn, když nešlapu, neřve to, ale jede pomalu. Čím to je? Spojkou? Co se pokazilo? Mohl otec nějak necitlivě například trhnout řadící pákou a něco pokazit? Možná, že otec za nic nemůže a je to jen časová shoda okolností.
Ale auto teď prostě nemá tah at tam dám kterýkoli stupeň. Řazení pákou jde jako dřív, nepozoruji žádné mechanické problémy při řazení. Motor řve, protože jede na vysoké obrátky, ale jinak nic neobvyklého při jízdě není slyšet. Když nešlapu na plyn, tak to jede potichu, ale pomalu a nemá to sílu, prostě se mi zdá, že to odpovídá prvnímu stupni převodovky, možná ještě tak druhému.
Kde může být problém, na co se podívat, co vyzkoušet?

 

 

35 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

5x

jo spojka klouže..

 


3x

Jde to chcípnout na trojku? Nesmrdí náhodou spojka?

Rozjedeš se do kopce? Při jízdě do kopce se zvedají otáčky při sešlápnutí plynu, ale rychlost neroste? Jen otáčky?

Spojka...


No nesmrdí, smrdí. Když jsem vylezl z auta, tak jsem cítil zápach jakoby z gumy u pravého zadního kola, tak jsem položil ruku na pravou zadní brzdu a buben se mi zdál studený. Takže zaseknutá zadní brzda to snad není. Odkud ten smrad jde jsem nepoznal. Přední brzdové disky se mi zdály teplejší ale nijak horké.
Když otevřu kapotu, tak to nevoní, což je asi u 25 let starého motoru normální, ale nic extra smradlavého jsem tam necítil. Nemám taky vytrénovaný čich opraváře, takže čichově bohužel. Jak se pozná, že smrdí spojka?
Jdu to teď vyzkoušet zda to chcípne na trojku.
Normálně by to mělo chcípnout na všechny stupně kromě zpátečky?

Tady máš takový stručný test:

Pomalý pád otáček při zatížení

Při jízdě do prudšího kopce na trojku vytočte otáčky, přeřaďte na čtyřku. U načaté spojky i po vyšlápnutí zůstávají otáčky vysoko a padají dolů pomalu.

Není nutné testovat za náročnějších podmínek. Načatou spojku poznáte i při rozjezdu nebo standardního zrychlování do kopce.

Rozjezd na vyšší stupeň

Rozjeďte se na rovině na 3 nebo 4. Když auto nechcípne, je spojka špatná.
Tento test je nepřesný, nebere v úvahu vozy s vysokým krouticím momentem, které při citlivém pouštění spojky lze rozpohybovat i na vysoké zařazené stupně.

Brnknutí o spojkový pedál

Při jízdě s vysokou zařazenou rychlostí lehce brnkněte o pedál spojky. Pokud zakolísají otáčky, je spojka špatná.
Test vychází z jednoho z největších mýtů kolem spojek - že pokud pedál spojky zabírá hodně vysoko, je spojka v háji. Je pravda, že v případě vozů bez samonastavovacích spojek vysoké zabírání pedálu signalizuje problém, většinou opravdu jisté opotřebení spojky, ale není tomu tak vždy. U samonastavovacích spojek to neplatí vůbec.

Chcípnutí na pětku

Stát na brzdě, zařadit pětku, přidávat plyn a pomalu pouštět spojku. Pokud auto nechcípne, je spojka špatná.
Test nedoporučujeme zkoušet, části vozidla se zbytečně opotřebovávají.


Když jsem teď přišel do garáže, byl tam jednoznačně smrad z něčeho (neumím popsat z čeho). Odkud ten zápach jde neumím zjistit.
A další věc, auto nechcíoe na žádný zařazený stupeň. Když dám nohu pryč ze spojky a na plyn nešlapu, motor trochu zpomalí ale točí se dál. Zkoušel jsem to v garáži s nohou na brzdě, abych nenaboural do přední zdi.
Takže jednoznačně spojka?
Ale teď co a jak udělat dál?

Přesně tak, při jízdě do mírného kopce rychlost neroste a šlapání na plyn jen zvyšuje otáčky.
Jak jsem psal, motor nechcípne na žádný zařazený stupeň.
Co konkrétně může být na spojce vadného, která část? Kam, na co se podívat nejprve?
asd1

Co chceš ještě slyšet.. Máš spojku úplně v hajzlu. Co přesně tam chcíplo zjistíš při demontáži a obvykle se rovnou dělá celá spojková sada včetně spojkovýho ložiska. Pokud jde o prachy, tak nejlevnější z nových dílů je díly z e-shopu a vyměnit sám. Nebo díly z vrakáče, ale to je loterie v jakým jsou stavu..

Smrad je podobný jako ze spálenýho brzdovýho obložení.


No dobře, že je spojka vadná jsme vyřešili. Mám tedy založit novou otázku jak rozdělat spojku u Felicie nebo to budeme řešit tady? Potřebuji návod jak spojku rozdělat a také jak se pozná, co je vevnitř vadné. Pokud se to nepozná, jaké díly koupit. To jsi vlastně již napsal, potřebuji novou spojkovou sadu. Kouknu na internet.
asd1

Návodů na webu je spousta, stačí trochu hledat..

Felicia výměna sp/...


Spojkové sady pro 1.3:
LUK 1300,- Kč
Sachs 1700,-
Valeo 1900,-
Čína 1000,-
Nevyznám se v tom, která je lepší, která je nejlepší?
A která je původní prvovýroba?
A Čína předpokládám napíšete, že je šmejd, ale je to ověřené, jak dlouho mi vydrží čínská sada?

Sám to stejně dělat nebudeš. Přehled o cenách máš. Tak to nech na schopném mechanikovi.

asd1

Sachs sada 1300,- plus doprava (Cardo)

Nebo Luk, Valeo...

12.03.21 13:05

 


2x

Zvednout aut a položit na začátky předních prahů, aby kola byla v luftě.

Sundat kola a vymontovat brzdové třmeny, které se zavěsý do podběhu pomocí drátu o výztuhu boční nárazníku.

Demontuje se komplet v celku (těhlice, tlumič,poloosa). Na autě zůstanou jen ramena.

Vypusti před tím olej z převodovky.

Motor podepři a vymontuj reakční vzpěru a závěs skříně převodovky z kastle (horní černou placku a silentblok skrz).

Vymontuj startér a řadící ústrojí. Lépe i rozpojit výfuk, aby se nekřížil a nenamáhal.

Po obvodu 16kou zahnutým očkovým klíčem povol přírubu a odděl převodovku od motoru.

Setrvačník musíš pořádně spláchnout čističem brzd. Skříň převodovky taky.

Nefoukej stlačeným vzduchem. Ten prach ze spojky je daleko horší než Covid!

Vyměň ložisku, přítlačný talíř a lamelu.

Na youtube hledej videa replace clutch vw nebo skoda. Je toho tam plno. Nějaký anglán to dělá i formou výjezdů k lidem do jejich baráku na místě. Supr borec.

12.03.21 17:54



"Ten prach ze spojky je daleko horší než covid"
To s tebou naprosto SOUHLASÍM a dal sem ti okamžitě body.
Ten prach totiž způsobuje RAKOVINU plic!
Nedýchat, vzít si respirátor, který zaručeně těsní, protože ten prach může obsahovat karcinogenní azbest.
UMŘEŠ.
A přidám jeden zaručený test toho, když se spojková lamela dře, čili když spojka přestává fungovat nebo už odešla úplně.
Oddělat startér (jsou to jen dva šrouby) a když se vyvalí z díry po startéru smrad nebo smrdí i samotný startér, je to zaručeně spojka.

Prach se nesmí foukat. Prach se kropí odmaštovačem. Třeba čističem brzd ve spreji.

Lamela a přítlačák se nečistí ani nefouká. Rovnou se zahodí pryč.


1. Ta věc zespodu na motoru (první obrázek) trochu vlevo od startéru, to je tuším čidlo klepání motoru?
Mne zajímá jak ho odpojím, protože ten kabel bude zavazet při manipulaci s převodovkou. Nechci dráty vyrvat.
2. Lanko spojky. Nastavení se provádí otáčením v tom místě jak je šipka (zdá se mi, že je tam malý čtyřhran) a odpojení lanka (povolení napětí lanka) provést rovněž zde anebo pomocí té matice zezadu na konci lanka?

1. Jakou doporučuješ spojkovou sadu? Luk, Sachs...?
Kdo je originální výrobce spojky pro Felicii z roku 1995?
2. Nevyznám se v tom, jak je to s kompatibilitou mezi jednotlivými Feliciemi. Někde píší, že z modelu 1.6 nebude pasovat, jinde zase nabízejí sadu, která je pro model 1.3 a model 1.6 dohromady. A co kompatibilita uvnitř modelu 1.3?
Když mám z roku 1994-1995 je ta spojka jiná než v pozdějších letech?
Potřeboval bych nějaké číslo modelu spojky, aby to bylo jednoznačné.
3. Tady vidíš dvě spojkové sady. Jedna je prý pro 1.3 a 1.6,
druhá prý jen pro 1.3. Tak která mi tam bude pasovat?
nd-skoda-volkswagen.cz/...
nd-skoda-volkswagen.cz/...

Feliciaklub píše, že motor 1.3 BMM snímač klepání motoru nemá. Tak co to potom je za snímač?
feliciaklub.cz/...

Tlak oleje, Obě sady pasují. Výrobce přešel z úspor pouze na 1.6kovou s vyžším přítlakem. Buď rád. Vyžší přítlak není an škodu. Můžeš tahat velké vleky nebo celou rodinu a spojka vydrží víc.

LUk a SACHS je dobrá volba. Valeo prý na Felicie dělají v Africe. Do toho bych nešel. Kamarád si kdysi donesl LUK a jezdí s tím dodnes už 6 let.

Na LUKU se mi vždy líbil ten tvar jazyků. Ty velké ploché šipky na opření o ložisko. Přišlo mi to jako lepší řešení

amd-autodily.cz/...


Tahle moje spojka vydržela 25 let, čili je původní, tachometr 116 tisíc. Pak se rozsypala během několika vteřin bez jakéhokoli předchozího varování.
Přívěs máme už také hezkou řádku let. Předloni jsme na něm dovezli ze stavebnin vzdálených 10km několik tun pálených tašek na novou střechu rodinného domu.
Pokud by mi nová spojka vydržela jenom 5 let, tak to budu hodně nespokojený. A to i přesto, že si ji zvládnu vyměnit sám.
Naposledy nám měnili spojku na š105 začátkem 80.let.

Kamarád znal paní doktorku, která spojku pravidelně rušila po 40 000km . Prostě stála stále v prokluzu.


Už jsem u objednávání. Tady píšeš, že obě sady (tedy i ta na 1.6) mi budou pasovat. Našel jsem ale někde tvůj starý komentář, kde tvrdíš, že spojka na 1.6 do 1.3 nepasuje.
Tak jak to je? Čím se liší spojka 1.6 od 1.3? Jenom přítlakem? To znamená, že talíř tlačí víc na lamelu a jinak je všechno stejné?
Čili můžu objednat libovolnou spojku, kde prodejce udává, že je pro 1.6? Bude to pasovat do mé 1.3?

1.6 a 1.3 průměr 190 (lamela stejná, přítlačák silnější pera). Výrobci už dodávají pouze 1.6ky a píšou kompatibilitu s 1.3

1.9 průměr 200


Myslíš, že za pár let už spojky na 1.3/1.6 nebudou?
Není lepší koupit jednu Sachs do zásoby, nezrezaví to?
K mazání hřídele spojky. Mogul la2 je odolný až do 120 stupňů. Hodí se?
asd1

Tvl ty řešíš jestli šetřit tři stovky za olej v převodovce a chceš kupovat spojku do zásoby? Myslíš že to auto budeš mít víc než dalších 150kkm? Docela pobavilo... Na 99% by šla do šrotu při vyklízení nepotřebných krámů


Nemyslím, že půjde do šrotu a olej je úplně o něčem jiném.

Ne, LA2 nebo LV2-3 je do ložisek.

Na spojku pouze mazivo na spojky. Ale vše už jsem napsal.

Zbytečně vybočuješ a chceš to ojebat na nesprávném místě. Ale klidně si to rozmontuj 2x, at máš tréning

 

 


0x

Hele, kdyz se motor toci a auto moc nejede, tak to je uplne jednoduchy. Neco nekde prokluzuje.

Mezi motorem a silnici jsou u Felicie pouze dva treci styky, kde k takovemu prokluzovani muze dojit. Spojka a pneumatiky.

Vse ostatni (v celem dlouhem retezci pohonnych soucastek) je vuci sobe zamcene tvarovym stykem a nemuze se tedy stat, ze by to kdekoliv jinde navzajem proklouzlo.

A pneumatiky, jak jiste uznas, Te budou bezne prokluzovat jen pri jizde na lede.

Co z toho tedy plyne?


Že je to spojkou jsem přeci psal již ve znění otázky (zařazeno do sekce spojka/převodovka).
Nechápu proto, k čemu je mi tahle odpověď?
Potřebuji konkrétní radu, co může být na spojce pokaženého.

Na spojce bude nejspíš pokažená spojka. Tzn. vyměnit komplet spojkovou sadu: Lamela, přítlačák, vypínací ložisko.

Pokud chceš měnit jen něco, se zlou se potážeš. Dlouho to fungovat nebude.

 


0x

motor řve v otáčkách a auto nezrychluje rovná se klouže spojka

 


0x
Máš prostě ojetou lamelu spojky..! Předpokládám,že sám to asi neopravíš.Takže už se ptej kde,kdo a za kolik ti to vymění.Když jsem byl bez peněz,tak se měnila pouze lamela a fungovalo to! Záleží jak moc s autem jezdíte a jak dlouho si ho chcete nechat.Dá se namontovat i použitá spojka.Dobrý automechanik pozná, jaký díl se dá ještě bez problémů použít..(spojka a její části) Lamela, ložisko, přítlačák..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]