Nejste přihlášen/a.
Zakoupil jsem akumulátor podle rad prodejce i servisu. Má při pohledu z čela + pól na pravé straně a vzadu také vpravo - pól. Když jsem však konečně po těch mrazech zvedl kapotu, abych se podíval, jak to tam ve skutečnosti vypadá, tak jsem zjistil, že na krytu akumulátoru je vlevo znamení + a pod krytem se nalézá skutečně připojený + pól. Dozadu není vidět, ale na tom krytu je na pravém kraji šipka směřující vpravo a za ní znamení -. To mne svádí k myšlence, že na akumulátoru jsou kontakty umístěné křížem, + pól vlevo a - pól vzadu vpravo při pohledu s čela. Vyrábějí se vůbec takové akumulátory? Já jsem zatím viděl jen oba póĺy na jedné delší straně a to buď vpravo nebo vlevo. Jak se označuje ta polarita při objednávání, aby nedošlo k omylu? Musím akumulátor zřejmě vyměnit a nerad bych se opět zmýlil.
Akumulátor S-Maxe má + pol vpravo. Normálně. Jinak svěřte odbornému servisu.
Problém je, že na ni v autě čumíš z boku.
Vybral jsi dobře. Exide doporučuji.
BINGO ! Ty jsi na to přišel. U té baterky je to stejné jako když se dohadujeme, zda se jedná o levý nebo pravý břeh řeky. Musíme se vždy dívat po proudu. U té baterky, když se budu dívat proti delší straně a budu mít blíže k sobě kontakty, tak je + pól opravdu napravo. Po zasunutí na místo pak bude + pól na levé straně čela. Je na ní napsáno EA852. Takže asi bude dobrá !
Moc děkuji ! Akumulátor si na základě Tvých i rad od ostatních vyměním sám. Víš o nějakém úskalí, na které bych mohl narazit?
Dobrá laparoskopia. Ale aspoň nepotrebujete predlžovací nástavec na orech. Budete manipulovat s ukostrenou batériou. Pri povoľovaní a utahovaní plus pólu dajte pozor na to, aby ste kľúčom neškrtli niekde o kostru, aby to nezaiskrilo. V prípade väčšieho skratu hrozí, že zničíte batériu.
nějak nevím, čemu říkáte čelo. při pohledu z čela (tedy kdy máte obě svorky na delší straně baterky blíže k vám) máte plus buď vpravo nebo vlevo. Podle toho se baterkám říká pravá nebo levá. Nebylo by nejjednodušší se na tu baterku v autě podívat? Do kříže na 99% kontakty nebudou.
S-Max by měl mít + vpravo, - vlevo. Jedná se tedy o autobaterii pravou.
Čelo je vždy ta část s hlavním štítkem a svorky blíže k tobě. Tak jak je na obrázku od mikiho.
Když aku povalíš o 90stup dozadu, tak z dna vznikne automaticky čelo? Né, to né .
Čelo a boky je vždy dáno u předmětů orientovaných tak, jak pak pracují a jak byli stvořeny k danému účelu.
Dobří prodejci mají na svých stránkách zadávání typů aut a jednoznačně ve výsledku nabídnou správné aku. elancar.cz/...
Asi je velký problém sejmout kryt z baterie a podívat se na typ. Nebo se podívat do manuálu k autu. Střílení od boku je hloupost.
Nestřílel jsem od boku, informoval jsem se jak u prodejců akumulátorů, tak v servise. Koupil jsem správný akumuloátor, jen jsem zazmatkoval, když jsem viděl na voze + pól na levé straně akumulátoru. Rady v této poradně mi moc pomohly a ta videa jsou bezvadná. Původně jsem chtěl dát auto do servisu, aby mi akumulátor vyměnili, ale protože mám potřebné nářadí, znám i kód radia a na kalibraci stahování okének také není nic složitého, tak si akumulátor vyměním sám. Víte ještě o nějakém úskalí, na které bych mohl při výměně narazit?
Pouze pozor na zkrat.
Možná je to i případ toho Forda, že budeš muset nesprávně připojovat plus pól jako poslední.
Takže až budeš utahovat svorky klíčem nebo ráčnou, tak pozor na propojení + se zadní částí klíče při montáži s kostrou vozu (mínus už bude spojeno s kastlí!).
Pro sychr si můžeš omotat zadní rukojet klíče izolačkou. Pracuj pomalu a pořád si hlídej zadek klíče, aby se nedotkl o ukostřenou část vozu (kastle, potrubí, motor, brzdový válec, abs kostka, atd..).
Díky, dám pozor. Hlavně po vypnutí zapalování prý mám počkat cca 5 minut, než baterku odpojím, aby se mohly uložit různé informace v palubním PC. Jinak to namazání kontaktů štětečkem vazelínou by mi servis asi neudělal.
Neudělal a navíc by ti ani nevymetl listí z dna víka toho boxu. prostě by to frkli klidně do špíny zpět. Žádná velká péče.
Pozerám, že +/- si už všimli aj iní.
Čo tam po vymetaní lístia. Známej namontovali v servise nedostatočne výkonnú baterku. V zime po roku nenaštartovala. A ten bordel pod ňou - samozrejme - nechali tiež.
Tak jsem nakonec po přečtení diskuze na FORD fóru zkusil tu starou baterju dobít v autě. Nic jsem neodpojoval, jen jsem připojil + pól na baterku a - pól na ten kostřící šroub kabelu od baterky. A světe div se ! Baterka se nabila podle indikátoru na nabíječce na 100% ! V poslední době jsme měli na chalupě jen krátké pojíždky a tak se baterka nestačila řádně nabít. Když jsem čekal na manželku před Penny Marketem a pustl jsem si CD přehrávač, tak asi za 1/2 hodiny se objevila hláška "Low battery". Tak jsem se domníval, že už je baterka v háji a zakoupil jsem novou. Tu jsem také nabil na 100% a věřím, že vydrží, když jí budu po měsících dobíjet. Každopádně jsem s radami zde moc spokojen a děkuji všem !
Baterka stářím strází kapacitu Ah. Takže ze 77Ah po pár letech bezúdržby (bez nabíječky a hlídání napětí) může končit na 50Ah. Auto stále startuje, ale třeba manželka s CD přehrávačem vydrží kratší dobu čekat .
Mráz ubere taky pár Ah a pak už je to třeba znát, když už není kam klesnout, tak auto nemá minimum Ah kapacity pro nastartování.
Proto se vždy doporučuje ta největší baterie, co se vleze do držáků nebo boxu v autě.
Alternátoru je to jedno. Nabíječce taky. Akorát nabíjí vybitou baterku delší čas.
To je vše
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.