Nejste přihlášen/a.
vylili jsme omylem bezudrzbovou batekrku pomoc da se nejak dolit je neby byla v pohode pred vylitim pak ji muj kammos vezl omylem na strane a ona vytekla prosim o pomoc jakykoli napad treba vyvrtat nebo dolit prez magicke oko fakt nevim prosim pomoc dal jsem zani dost v vym za byla v poratku a nejde naplno dobyt tak doufau za po doliti bude za se ok ale nevim kudy prosim o radu jakou koly kdystak mi bnapiste zdarma prez branu v netu 731858321 jakykoli napad uvitam a predem co dekuji
Trochu podrobností o bezúdržbové,nikoliv gelové baterii.
Bezúdržbový akumulátor,
nevyžaduje standardní a pravidelnou péči uživatelem _ motoristou. Díky
moderním technologiím a inovovaným prvkům, použitých při výrobě tzv. bezúdržbového
akumulátoru, má baterie větší stabilitu, menší samovybíjení a uživatelé již nemusí
kontrolovat stav hladiny elektrolytu a pravidelně doplňovat odpařenou vodu tak,
jak je tomu u údržbových typů.Baterie jsou pak téměř vždy uzavřené, tedy nedisponují
zátkami pro doplňování destilované vody. Bezúdržbové akumulátory nejsou vhodné pro starší
typy vozidel,které nemají vhodný regulátor alternátoru pro dobíjení konstrukčně rozdílného
systému desek a elektrolytu.
Bezúdržbový typ, který má desky legovány kalciem či stříbrem, má provozní napětí až 12,85V.
V případě, že je napětí bez zatížení o zhruba 0,3V nižší, není vhodné, aby vozidlo
absolvovalo krátké trasy s častým startováním. Naopak, delším provozem se stačí akumulátor nabít.
Na životnost baterie má také vliv správné seřízení regulátoru napětí ve Vašem voze.
Nejlépe se osvědčuje hladina regulovaného napětí 13,8 až 14,2V (pro 12V baterie)
JABRAKA
Pochybuješ o tom,že o akumulátorech něco vím?To, že použiju některé výrazy z některého článku,neznamená,že budu akceptovat i nesmysly,které tam jsou.Na příklad o přísadách do elektrolytu,jako vápník a stříbro.Elektrolyt je samozřejmě čistý roztok kyseliny sírové absolutně bez příměsi.Proto je možné jen namíchat z koncentrované kyseliny a destilované vody nový elektrolyt a dolít ho. Když došlo k jeho vylití a nastavit hustotu na plně nabitou baterii.Pro bezúdržbovky je možné nabíjení na normální nabíječce,ale je nutné zabránit plynování.Proto je lepší použít nabíjení proudovým zdrojem,který při dosažení předepsaného napětí článků přeruší dobíjení.Asi jako reegulátor alternátoru u novějších typů automobilů.
JABRAKA
Za chyby se musí platit a v tomto případě obzvlášt. Akumulátor, který nemá přístupné otvory k jednotlivým článkům, nedolijí ani ve většině specializovaných servisů (až na malé vyjímky). Tyto aku jsou plněny ve výrobním závodě a není u nich předpoklad následných oprav. Pokud se projeví závada v záruce, tak ji vymění za jinou nebo vrátí peníze, ale oprava je neekonomická. Navíc rozhodně baterii neprospívá nabíjení bez elektrolytu.
Ona i bezudržbová baterka má špunty. Bejvaj pod tou samolepkou a nebo je v prostředku takový plastový kryt ,ale špunty tam jsou. Takže strhnou samolepku špunty vydloubat (nejsou na závit) a dolít "kyselinou" pokud doma nemáte, tak než koupíte tak baterku dolijte alespoň destilkou aby neoschly desky jinak bude v tahu.
Sice radíte pěkně, ale neškodilo by občas nahlédnout do kalendáře a uvědomit si, že čas kdy toto platilo je již delší dobu za námi.Možná máte ještě aku s obalem z tvrzené pryže a zátkami na každém článku, ale to je dnes spíš historie.
Já zatím akceptuji získanou informaci , že bezúdržbový akumulátor má konstrukčně řešeno víko akumulátoru tak , aby bylo omezeno (zamezeno) vypařování vody z elektrolytu a tudíž jej neni při jeho provozu nutno doplňovat. Pokud má další beúdržbové vlastnosti , rád se poučím. Dík - miro
Obrázek sice hezký, ale řeč byla o "současných" bezúdržbových akumulátorech. Výrobky přidružené výroby nějakého podhorského JZD vydávané za bezúdržbové jsou trochu jiná kategorie.
Máte-li dojem, že mé tvrzení o současných bezúdržbových akumulátorech "bez zátek" se nezakládá na pravdě, tak se jděte na vlastní oči přesvědčit do nějakého autorizovaného servisu např. fy Varta. Tam by Vám ukázali, že je problém takovou baterii vylít a téměř na 100% nemožné znovu nalít. Konstrukce to prostě neumožňuje.
Stále neni ani naznačeno , zda je možné elektrolyt a jakým doplnit , pokud to konstrukce bezúdržbového akumulátoru dovoluje. V souvislosti s bezúdržbovými akumulátory by mně zajímaly , nutné konkrétní konstrukční rozdíly v nabíjecích soustavách automobilů a nabíječek , případně vhodné charakteristiky nabíjení a proč? V uvedeném odkazu , výrobce VARTA jen všeobecně a nesměle uvádí péči o bezúdržbový akumulátor , kterou charakterizuje - Jako akumulátor , který nevyžaduje standardní a pravidelnou údržbu. Z toho plyne , že nějakou nepravidelnou a nestandadní údržbu vyžaduje. Jak tedy řidičem chápat, berúdržbovost akumulátoru? Jako bezstarostnost asi ne? - miro
Miro,myslím,že u správně seřízeného dobíjení v autě si nemusíme dělat příliš starosti o akumulátor.Z vlastní bohaté šoférské zkušenosti vím,že akumulátor vydrží skoro vždy předpokládanou dobu života,to je 4 - 5 let,pak začne dělat problémy a po koupi nového je vše zase v pořádku.Já mám zvyk,jednou za dva měsíce vyjmout baterku,vzít ji domů a na nabíječce dobít.Ta mi funguje tak,že při zvyšování napětí aku se zmenšuje nabíjecí proud až k nule,když je baterie nabitá.Gelovou baterii jsem neměl ani zájem do auta kupovat.
JABRAKA
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.